Grote assen-poten van een 1.6 op een 1.3 ?

Forumindex Forums Modellen Kadett Grote assen-poten van een 1.6 op een 1.3 ?

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18222496

    Je hebt van dinitrol meen ik steenslagcoating in diverse ral kleuren..

    Wat je hoofdremcylinder betreft, die voldoet, zolang je achter maar geen schijven plaatst. Dan ga je namelijk extreem veel grotere diameter daar rijden, en dan moet de ratio omlaag, dus meer vloeistof verplaatsen, anders wordt het pedaal sponzig en is de doseerbaarheid van de remmen klote.

    Zie het als een hefboom, grotere hoofdremcylinder staat gelijk aan kortere hefboom, dan is bij beweging over de zelfde afstand de beweging aan de hefkant langer, benodigde kracht groter. Maak je de hefboom te lang en te dun dan veert hij te veel door. Hydrolische systemen werken precies als een hefboom, en de ratio van cylindermaten bepalen dan de kracht X afstand.

    #18222497

    hallo mede forum leden

    een vraagje voor de kenners
    we hebben nu een ascana C staan met een 16sh blok mijn vraag is zijn ascona aandrijf assen de zelfde langte als van kadett?
    want dan zet ik dat blok in mijn kadett

    mvg max

    #18222498

    Is die Ascona verder zo verrot dan?

    Kan verder niet garanderen dat de lengte en de spline het zelfde is, blok zit qua maat op de bigblock grens zeg maar….

    #18222499

    na er zit gewoon veel werk aan en dan beginnen we weeeeeer op niew we hebben nu 4 staan en we wouden 1 opel weg dus de ascona en ik kan de onderdelen wel gebruiken.

    #18222500

    miss iemand anders die het weet??
    ik kan anders ook een 1.6i uit een e kadett (93) cabrio krijgen.
    wie weet hoe veel pk die heeft en is het een small of big block?
    mvg max

    #18222501

    75pk en small block

    http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Kadett_E” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18222502

    Die witte hebben we idd in Hoornsterzwaag gezien

    #18222503

    bekende wagen :hmmz

    #18222504

    16SH is big block.
    Om die in je kadett te bouwen, heb je motorsteunen (kadett D 1.6S en groter) en aandrijfassen van een Kadett/ Astra met grote motor (D Kadett, E kadett of Astra F) nodig.
    Veerpoten van de Ascona niet weggooien, die kun je wel gebruiken in je D kadett voor inbouw van een grote motor.

    1.6i uit Kadett E is een small block, die kun je met je bestaande motorsteunen (1.3s), steekassen, veerpoten en uitlaat rijden, veel minder werk dus.

    Ombouwen naar 2.0 kan altijd nog, veerpoten Ascona bewaren ;-)

    #18222505

    1.6SH heeft een F16 bak met bigblock naven in de fusee’s ik kon niet de assen onderling wisselen van de 16SV smallblock & 16SH bigblock.

    Dat zou wel weer kunnen als je het vliegwiel van de smallblock met koppeling en bak op je bigblock zou zetten had ik begrepen, maar pin me er niet op vast

    verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

    #18222506

    hallo een vraagje
    ik heb nu een gsi hoofd remcilinder en zou ook graag achter schijven willen.
    nu heb ik wel een tweede as met trommels ligen (1.3s Ekadett).
    als ik daar de trommels afhaal met de 4 bouten op de achter gant zou ik er dan een naaf met schijven op kunnen doen?

    alvast bedankt

    #18222507

    niemand?

    #18222508

    vandaag ff met de pc wat leuks gemaakt
    before

    after

    dat zijn de kleuren die ik de kadett graag wil hebben
    mvg max
    bedankt nog voor alle informatie die jullie mij hier bieden.

    #18222509

    hallo mede forum leden ik ben na een lange tijd zoeken eindelijk in bezit van smoke achterlampen en witte knipper lichten :jerry .
    en heb een 1.6 sh (big blok) motor en f16 bak voor de kadett uit de ascona.
    zijn er nog dingen waar ik op moet letten? ik ben er al achter dat er gepuzzelt moet worden met de moter steunen.
    de bijrijders kant voor past van ascona en bestuurders kant waarschijnlijk ook (van Dkadett1.3sohc motor) past de bak steun van de 1.3 kadett ook op de 1.6 big block?
    alvast bedankt
    mvg max
    binnen kort foto’s

    #18222510

    Hallo Max hoe heb jij de kadett verlaagd, gewoon verlagingsveren van -40 eronder? Ben zelf ook bezig met een D kadett maar vind -40 toch nog niet echt heel laag gr Jorn

    #18222511

    Meer dan -40 moet je ook eigenlijk niet verlagen, als je dan nog beter gevulde wielkasten wilt kun je beter naar andere wielen kijken. En met spoorverbreding je scrub radius weer corrigeren, anders gaat hij tramlinen. Je moet maar eens wat inlezen op instant center, roll center en roll center correction. Als je als een zwangere koe door de bochten wilt gaan, of als een stuiterskelter dan is extreem verlagen precies waarmee je dat voor mekaar krijgt, tenzij je het rolcentrum corrigeert.

    Dusss.. Verlagen is puur voor de optiek, maar voor het weggedrag is het funest. Zelfs -40 verprutst al een hoop, omdat de Kadett van fabriek af al niet zo’n beste spoorstang-draagarm stand heeft.

    #18222512

    de update’s van deze kadett zijn helaas alleen nog maar op het d kadett forum te volgen ik heb helaas niet genoeg tijd om het op bijden teplaatsen
    http://dkadett.forum2go.nl/post42548.html#42548″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    mvg max

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.