Groep A of groep N uitlaat.

Forumindex Forums Techniek Cih Groep A of groep N uitlaat.

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17605091

    origineel gepost door mantadevil

    Originally posted by mr-turbo
    Ligt er maar aan hoe oud je bent, ben je 18 dan een groep a, bij 28+ jaar, een kleinere diameter:)

    pfff en bedankt
    ben 32 maaar het geluid van een groep a is het mooiste wat er onder je manta vandaan komen kan
    of je nu 18 of daar boven bent
    moet net je smaak wezen en leeftijd doet daar niet toe

    :jerry

    nou, rij er maar eens een paar keer mee naar zuid frankrijk of italië :)
    en dan niet met het raampje open langs de kust, maar bv s’nachts lange stukken

    en ja , ik heb ook onder al m’n spul “groep a” maar dat is niet vanwege het geluid:P

    #17605092

    origineel gepost door McLambo

    Zitten er dan helemaal geen dempers tussen?? Of heb je die voor het gemak niet genoemd… ?

    alleen einddemper al is dat eigenlijks niets:P
    heb div keren emt demper gereden en rijdt niet fijn.
    en heb ook nog eens niets aan geluidsdemping in de autodus dat wordt je wel beu hoor(drm stickers op de alu deurpanelen gebruikgehoorbescherming verplicht):jerry:jerry
    maar klinkt wel lekker zodra je 130-140 rijdt en dan ff terug naar 4 en ff door janken naar de 170,heerlijk vooral in de bergen of tunnels:)

    #17605093

    En wat vind de politie er van? :-)

    Ik kan me eigenlijk geen voorstelling maken van het verschil in geluid tussen een N of A uitlaat. In het wild kom ik bijna nooit ouwe (snelle) Opeltjes tegen, ik zie ze vaak bij Rallies, en wat er dan onderligt??? geen idee.

    #17605094

    Op den duur ging het me toch best wel irriteren.
    En om telkens met oorkappen rond te rijden, wordt je ook al voor een halve zool genomen.
    Dus heb ik gewoon een extra grote demper bij geplaatst.
    En bij eentje 2 dubbele buizen van voor tot achter met eveneens 3 dempers.

    #17605095

    Zit er door de bank genomen ook nog verschil in het aantal en soort demper tussen een A of N? Of is dit geheel vrij te bepalen?

    Ik wil op den duur naar een 2.4, en ik begrijp dat die minimaal een 60mm pijp nodig heeft, dus dan kom je al gauw op een A uit, maar zou wel een redelijk bescheiden geluid willen. Dat is dan ook mogelijk? Of wordt het zelf iets samenstellen in dat geval?

    #17605096

    Ik vind een 63,5mm groep A met 2 dempers, zoals ze volgens mij normaal gesproken geleverd worden, prima te doen wat betreft lawaai, het is maar net hoeveel gas je geeft.

    Zelf samenstellen geeft je wat meer opties op mee te spelen, kijk maar bij gkb import hoe je zelf je simons groep a systeem samen kan stellen. Er is aardig wat keuze in dempers dus je bepaalt zelf hoeveel en welk formaat dempers je wilt.

    #17605097

    Waarom zou je zelf gaan samenstellen, zeker gezien de prijs en pasvorm van een Simons systeem?

    #17605098

    Ik heb ff op die site zitten kijken, maar ik weet niet goed welke onderdelen er nodig zijn voor groep A. Kan iemand met ervaring even de goede artikel codes ophoesten? Alvast bedankt, king:

    #17605099

    nope voor de apk mag je er zelfs een rechte pijp onder hangen zonder dempers als die maar gas dicht is

    bestelde mijn groep a altijd in assen bij dcp

    #17605100

    origineel gepost door Jo
    Op den duur ging het me toch best wel irriteren.

    28+ ? :P

    #17605101

    origineel gepost door McLambo
    Ik heb ff op die site zitten kijken, maar ik weet niet goed welke onderdelen er nodig zijn voor groep A. Kan iemand met ervaring even de goede artikel codes ophoesten? Alvast bedankt, king:

    Op de site van gkb, en dan het gedeelte voor de vakhandel aanklikken, daar simons-jetex kiezen, dan ben je zo bij de groep-a systemen voor manta & ascona B.
    GKB verstuurt niet aan particulieren, maar ze zullen je vast wel vertellen waar er bij jou in de buurt een dealer van hun zit.

    #17605102

    heb het ook via hun besteld kees,
    was voor 90,- klaar van voorpijp tot aan demper.

    #17605103

    90,-??/ volgens mij mist er een cijfertje, of niet :hmmz

    Wat voor dempers zitten er in die complete systemen van Simons voor N en A ?

    Bij A-systeem staat dat er geen sierstuk op zit. Betekent dit dat er geen eindpijp op zit?

    #17605104

    ik heb bij meijers tuning een maand geleden een groep A Simons uitlaat incl spruitstuk en eind demper iets van 750 euro betaald.
    En het klinkt super goed :D

    #17605105

    750 euro. :o .. nou dat zit er voor mij niet in dan :(

    Maar zit er standaard een eind-demper bij de Simons Groep A? Of moet die er ook nog los bij?

    #17605106

    origineel gepost door Ascona20E
    ik heb bij meijers tuning een maand geleden een groep A Simons uitlaat incl spruitstuk en eind demper iets van 750 euro betaald.
    En het klinkt super goed :D

    Wel bij GKB kost de: T83-H1 = groep-A € 342.13,-
    En de 083-E = 4-2-1 spruitstuk € 317.14,-
    Tesamen dus € 659.27,-
    De vrachtkosten waren dus € 90.73,-
    Prijzen zijn bruto en incl. de 19 % BTW.

    #17605107

    Maar zit daar dan een eind-demper bij? Zonder spruitstuk is het nog wel te betalen dan. Zo’n spagetti spruitstuk hoeft van mij niet zo

    #17605108

    Ja zit een einddemper bij, die sierstuk is alleen maar een verchroomd uiteinde.

    Groetjes Richard

    #17605109

    origineel gepost door McLambo
    Maar zit daar dan een eind-demper bij? Zonder spruitstuk is het nog wel te betalen dan. Zo’n spagetti spruitstuk hoeft van mij niet zo

    Kijk maar op de site staat op plaatje wat erbij zit:
    http://www.gkb-import.nl/simons/indexsimons.htm (en dan ff bij prijslijst)

    Ik had mijn universele delen hier besteld heeft ook complete systeem voor Manta :
    http://www.stroevemotorsport.nl/Complete_systemen/Opel/

    #17605110

    origineel gepost door jethro

    origineel gepost door Ascona20E
    ik heb bij meijers tuning een maand geleden een groep A Simons uitlaat incl spruitstuk en eind demper iets van 750 euro betaald.
    En het klinkt super goed :D

    Wel bij GKB kost de: T83-H1 = groep-A € 342.13,-
    En de 083-E = 4-2-1 spruitstuk € 317.14,-
    Tesamen dus € 659.27,-
    De vrachtkosten waren dus € 90.73,-
    Prijzen zijn bruto en incl. de 19 % BTW.

    ik heb de rekening net nagekeken.
    Maar ik had nog iets anders besteld.
    en het totaal bedrag was 750 euro :P

    Ik was net iets minder kwijt dan 659 euro.

    Maar ik heb niet bij GKB besteld, omdat ze totaal niet reageren op mijn mails.
    Ik heb 3 prijs opgaves gemaild en nog niets terug gehad.
    Bij meijers 1 keer gemaild en 6 dagen later was de uitlaat er.
    prima service daar !!

    #17605111

    origineel gepost door jethro

    origineel gepost door Ascona20E
    ik heb bij meijers tuning een maand geleden een groep A Simons uitlaat incl spruitstuk en eind demper iets van 750 euro betaald.
    En het klinkt super goed :D

    Wel bij GKB kost de: T83-H1 = groep-A € 342.13,-
    En de 083-E = 4-2-1 spruitstuk € 317.14,-
    Tesamen dus € 659.27,-
    De vrachtkosten waren dus € 90.73,-
    Prijzen zijn bruto en incl. de 19 % BTW.

    De T83-H1 = een halfset, zonder vlampijp oftewel voorpijp.
    Heb je ook niet nodig met de 4-2-1 spruitstuk.

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.