Groep A of groep N uitlaat.

Forumindex Forums Techniek Cih Groep A of groep N uitlaat.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217063

    Mensen, wat zou beter zijn. Ik heb een Manta staan, 2.0 met een enkele carburateur. Ik wil er een andere uitlaat onder.

    Is dan een groep A beter, of een groep N? Voor de prestaties zeg maar.

    #17605067

    Dat ligt eraan wat je in de toekomst wilt.

    Laat je er een enkele carb opzitten, zou ik er een groep N onder zetten.

    Ga je in de toekomst over naar dubbele Webers of zelfs naar een 2,4 , dan is een Groep A misschien slimmer.

    Ik vind een Groep N een hele mooie uitlaat om lange stukken mee te rijden.

    Een groep A gaat op lange stukken irriteren.

    (Mijn mening hoor :D )

    #17605068

    Ik zat zelf er ook aan te denken om een groep N te nemen. Ik moet even kijken hoe hij loopt met de enkele carb, anders wil ik er in de toekomst wellicht inderdaad dubbele Webers op. Is in dat laatste geval de groep N te dun?

    Enne, een groep A irriteert nooit :P (da’s dan weer mijn mening)

    #17605069

    Hij zal dan iets tegenhouden, maar ik denk niet dat je het zal merken.

    Is het voor “de banaan”?

    Nog steeds een beetje spijt van dat ik hem niet gekocht heb.

    Is’tie een beetje hard en gaaf?

    Hoe is het met de remmen?

    #17605070

    groep a:D
    onder mijn manta’s altijd een groep a
    maar vertel voor welke manta
    banaan ???????

    #17605071

    Maar is een groep A niet te groot voor een blokkie met enkele carb?

    Enne, ’t is voor de banaan inderdaad. En daarover wil ik momenteel alleen kwijt dat ie een goede prijs-/kwaliteitsverhouding had ;) De rest vraagt men maar op een meeting het komende jaar :) Zal ook (eindelijk) wat actiever zijn bij het clubleven :)

    #17605072

    hoeoz te groot ????
    had ook eens een 19S met solex(enkele)maar wel een groep a:D
    klonk erg goed

    #17605073

    Dacht zoiets dat ie dan te weinig tegendruk zou hebben…

    #17605074

    Hoeveel mm diameter is de standaard uitlaat?

    #17605075

    Om en nabij de 50 geloof ik. Kan iets minder wezen, kan iets meer wezen. Precies weten doe ik ’t niet.

    #17605076

    standaard was geloof ik 48mm
    Gruppe N 56 mm
    Gruppe A 63 mm

    #17605077

    origineel gepost door The_Undertaker
    Dacht zoiets dat ie dan te weinig tegendruk zou hebben…

    Als dit dan niet zo is, neem ik mooi een groep A :)

    #17605078

    In hoeverre kun je een uitlaat voor een Ascona/Manta zelf fabriceren als je de dempers los hebt? Enige lastige punt is de bocht over de as heen denk ik.. ?

    #17605079

    helemaal.

    ik heb nu als enige mijn originele sprutistuk er op zitten,
    daaraan een flens voor een 2.4,daaraan zit voorpijp groep a,tot aan baksteun ca,en vanuitdaar tot aan achterste demper is gemaakt door te bestelen delen,ook cardan bocht al is die bocht iets wat vreemd.zo kan je je uitlaat maximaal naar boven drukken,
    heb jusit geen spaghetti ivm tegenvallende prestaties op een standaard20E dus zeg maar vanaf spruitstuk eigenbouw groep a,
    gmk-import.nl ofzoiets

    voorheen een behoorlijk rappe 20e gehad hier zat een 65mm INWENDIG onder wel emt standaard spruitstuk,ding liep geweldig lekker,mooie sound

    nu is het 1 en al tering herrie,maar wel dicht:Pna beneluxrit heb je eht wel gehad hoor,na 20 km al omdat je elkaar moeilijk kan verstaan.

    #17605080

    inderdaad! na 50 km versta je elkaar niet meer. Na 100 km ben je chagerinig en na 150 km heb je koppijn!
    Ik had ook ooit zo’n kachelpijp met dikke remus dtm toeter.. God, wat een herrie. Maar voor even is het heeel leuk! En echt elke keer als je m start!
    Maar ik vond persoonlijk mn kadettje toch beter lopen met middendemper.. Voelde sterker en sneller aan.

    Denk dat het pas echt wat doet als je ook grotere inlaat/uitlaat poorten etc.. hebt

    #17605081

    origineel gepost door manta19sr
    helemaal.

    ik heb nu als enige mijn originele sprutistuk er op zitten,
    daaraan een flens voor een 2.4,daaraan zit voorpijp groep a,tot aan baksteun ca,en vanuitdaar tot aan achterste demper is gemaakt door te bestelen delen,ook cardan bocht al is die bocht iets wat vreemd.zo kan je je uitlaat maximaal naar boven drukken,
    heb jusit geen spaghetti ivm tegenvallende prestaties op een standaard20E dus zeg maar vanaf spruitstuk eigenbouw groep a,
    gmk-import.nl ofzoiets

    voorheen een behoorlijk rappe 20e gehad hier zat een 65mm INWENDIG onder wel emt standaard spruitstuk,ding liep geweldig lekker,mooie sound

    nu is het 1 en al tering herrie,maar wel dicht:Pna beneluxrit heb je eht wel gehad hoor,na 20 km al omdat je elkaar moeilijk kan verstaan.

    Zitten er dan helemaal geen dempers tussen?? Of heb je die voor het gemak niet genoemd… ?

    #17605082

    Ik heb onder mijn nog af te bouwen witte Manta een groep A.

    Uitgevoerd met een voordemper (die drie pijpen naast elkaar), een midden demper, een einddemper en dan nog een speciaal eindsierstuk met dempende werking.

    Als hij teveel lawaai maakt, schop ik hem er zo weer onder vandaan :D

    De rest van m’n Manta’s hebben groep N.
    Die gaan pas geluid geven als je ECHT gas geeft (in tunnels enzo). :wors

    #17605083

    Voor de JETEX groep A uitlaat is er voor speciale?? gelegenheden een demper te leveren die je in de achterdemper buis stopt, en je raad het al de decibellen naar beneden haalt.

    #17605084

    Gewoon een groep-a nemen, en het gietyzeren spruitstuk houden voor de ultieme en onmiskenbare Opel-sound king:

    #17605085

    Ligt er maar aan hoe oud je bent, ben je 18 dan een groep a, bij 28+ jaar, een kleinere diameter:)

    #17605086

    origineel gepost door Keesjr
    Gewoon een groep-a nemen, en het gietyzeren spruitstuk houden voor de ultieme en onmiskenbare Opel-sound king:

    Helemaal mee eens .. ik rij al ruim 2 jaar met groep A (rvs) en het geluid is helemaal niet overdreven en ik rij regelmatig meer dan 300 km per dag
    weliswaar op gas dus dit scheelt wel een beetje in geluid

    #17605087

    origineel gepost door mr-turbo
    Ligt er maar aan hoe oud je bent, ben je 18 dan een groep a, bij 28+ jaar, een kleinere diameter:)

    En…bedankt hè.:(

    #17605088

    origineel gepost door postbusmanta

    origineel gepost door mr-turbo
    Ligt er maar aan hoe oud je bent, ben je 18 dan een groep a, bij 28+ jaar, een kleinere diameter:)

    En…bedankt hè.:(

    Hm, zit zowat aan de 23, dus een groep A begrijp ik :P Hm, ik denk dat ik maar gewoon ga kop-of-munten :P Heb onder mijn andere Manta momenteel een groep A zitten, maar daar zat voorheen een groep N onder, het klinkt allebei niet verkeerd. Maar zat met de prestaties in mijn achterhoofd.

    #17605089

    Originally posted by mr-turbo
    Ligt er maar aan hoe oud je bent, ben je 18 dan een groep a, bij 28+ jaar, een kleinere diameter:)

    pfff en bedankt
    ben 32 maaar het geluid van een groep a is het mooiste wat er onder je manta vandaan komen kan
    of je nu 18 of daar boven bent
    moet net je smaak wezen en leeftijd doet daar niet toe

    #17605090

    origineel gepost door mr-turbo
    Ligt er maar aan hoe oud je bent, ben je 18 dan een groep a, bij 28+ jaar, een kleinere diameter:)

    Met het klimmen der jaren, verlaagd het verdragen van het geluid.
    ;);):jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.