GREDDY Blow off valve TYPE-RZ

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) GREDDY Blow off valve TYPE-RZ

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242628

    weet niet goed welke blow off ik moet kiezen voor mijn z20let
    ik heb de GREDDY TYPE-RZ op mijn charade gtti staan en daar ben ik zeer tevreden over maar heb geen idee wat het beste is voor mijn astra
    mijn voorkeur gaat uit naar de hks ssqv 3
    iemand tips

    #17932047

    meeste mensen hebben het over storingen als ik ze hoor over HKS.

    ik heb een forge besteld en is onderweg. en met een baileys kan je ook rijden zonder storingen.

    #17932048

    Ook leuk spul dat van Greddy. Zo’n Charade gtti is BTW ook erg leuk speelgoed!

    #17932049

    kijk ook eens naar een aangepaste collins van Andre Botter…
    Luister eens vanaf 38 seconden,
    http://www.youtube.com/user/turbotter#p/u/4/p6izXunDotw” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17932050

    Heb maandag een collins bij botter gehaald. Werkt goed en klinkt ook goed!

    #17932051

    @dion87 wrote:

    meeste mensen hebben het over storingen als ik ze hoor over HKS.

    ik heb een forge besteld en is onderweg. en met een baileys kan je ook rijden zonder storingen.

    Hey dion87 ,
    Heb je soms het type nummer van de Forge dv ?
    Grtz ;)

    #17932052

    @turbosix wrote:

    kijk ook eens naar een aangepaste collins van Andre Botter…
    Luister eens vanaf 38 seconden,
    http://www.youtube.com/user/turbotter#p/u/4/p6izXunDotw” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kan die gast in die Subaru wel rijden?? Wat een pannekoek zeg.

    Je hoort de DV wel goed. klinkt leuk.

    #17932053

    Is een Lancer evo .
    Was een flinke schuiver van Andre . :shock:

    #17932054

    heb ik ook licht al een half jaar in de kast moet er eens werk van maken om hem te monteren

    #17932055

    Haha, zie ik oog laatst Elmar Heystra langsknallen met de Viper. Brute machine is dat.

    Maareh Andre, hoe komt dat dat je zo begon te glijden? Vindt je dat niet vervelend rijden zo’n über klein stuur? Lijkt me uiterst nerveus. Dumpvalve klinkt lekker, doet me denken aan de racket rs van een kennis van me. 200+pk uit een 1600. Ding gaat ook als een malle. Dumpvalve klinkt ook zo bizar hard.

    #17932056

    @turbosix wrote:

    kijk ook eens naar een aangepaste collins van Andre Botter…
    Luister eens vanaf 38 seconden,
    http://www.youtube.com/user/turbotter#p/u/4/p6izXunDotw” onclick=”window.open(this.href);return false;

    beste kan je mij hier wat meer info over geven deze klinkt echt lekker
    type ….prijs…. plaats voor te bestellen

    #17932057

    @belgium turbo wrote:

    @dion87 wrote:

    meeste mensen hebben het over storingen als ik ze hoor over HKS.

    ik heb een forge besteld en is onderweg. en met een baileys kan je ook rijden zonder storingen.

    Hey dion87 ,
    Heb je soms het type nummer van de Forge dv ?
    Grtz ;)

    http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMDV004A” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMDV004″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    zijn beide twin piston

    alleen zou ik ze dan wel via de engelse site bestellen, ik had em laatst per ongeluk besteld via de usa site, dus kreeg al meteen een mailtje dat het handiger is via de engelse te doen vanwege verzendkosten.

    #17932058

    wat is het verschil tussen twin piston en 1tje

    waarom hebben sommige dumpvalves dat chatteren

    #17932045

    Type geen idee, maar bel André Botter is ff. Hij heeft ze voor 140 euro. Mtech heeft de baileys voor 129 euro, maar na een tijdje komt die piston vast te zitten als de motor warm is.. Heb ik zelf ook gehad, spreek uit ervaring namelijk. dus voor een tientje meer zou ik maar gewoon een Collins halen bij botter.. Bel em anders eens ff: 0622804911

    Groetjes Ram

    @needlefreak wrote:

    @turbosix wrote:

    kijk ook eens naar een aangepaste collins van Andre Botter…
    Luister eens vanaf 38 seconden,
    http://www.youtube.com/user/turbotter#p/u/4/p6izXunDotw” onclick=”window.open(this.href);return false;

    beste kan je mij hier wat meer info over geven deze klinkt echt lekker
    type ….prijs…. plaats voor te bestellen

    #17932059

    Twin piston is volgens mij dat de ene bij stationair draaien de dumpvalve dichthoud, en de andere spreekt voor zichzelf..
    Dat chatteren enzo ligt aan je turbo en uitlaat denk ik.. Met de k16 had ik eerst geen chatteren totdat ik een 3 inch downpipe erop had. Toen kwam het gechatter uit de filter. Nu heb ik er een Garrett op zitten en komt het uit de filter en dumpvalve.

    Groetjes Ram

    @kiyamizio wrote:

    wat is het verschil tussen twin piston en 1tje

    waarom hebben sommige dumpvalves dat chatteren

    #17932060

    dat turbo chatter is echt heftig.. maar wat veroorzaakt zoiets dan?
    beetje zitten kijken op joeptoep, maar vrijwel al die wagens hebben openluchtfilter..

    #17932061

    Het is niet gezond voor je turbo maar wel gaaf. Mijn impreza heeft het niet en die heeft open lucht filter met een apexi bov die doet alleen tsss

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17932062

    Dat chatteren (wat volgens mij oficieel flutter heet) is inderdaad niet heel erg gezond voor je turbo,
    heb eens begrepen dat de druk heel snel van inlaat naar turbo heen en weer kaatst icm hoge turbodruk.
    Maar als je al een stevige turbo hebt kan die heel wat hebben.

    Het beste kun je Andre even PM’en,
    memberlist.php?mode=viewprofile&u=844

    #17932063

    The noise is in fact the air compressed by the turbo passing back through the compressor wheel of the turbo after the airflow is abruptly halted by the throttle plate closing, called compressor surge. However, in some cases, i.e. where the throttle plate doesn’t open fast enough or is set up to only react to high boost, some chatter will remain. Surge can occur on diesels when the turbo is attempting to pressurize the air at a higher pressure ratio than the compressor wheel can flow at a given speed. Diesel engines have no use for a blow off valve as they do not have a throttle plate.

    The chatter noise is very noticeable on World Rally Cars, where anti-lag is used.

    A compressor stall like this can cause excess stress and wear on the turbo’s shaft or bearings under higher load applications of the turbo (around 15 psi (1.00 bar) and greater depending on the trim and flow rate of the compressor side).

    Actual wastegate flutter occurs instead under partial boost conditions such as partial throttle near the boost threshold. It sounds like FftFftFft not ShuShuShu and is caused by the rapid opening and closing of the wastegate at boost levels near the spring pressure. It is commonly heard more clearly and may be more prominent on cars with modified intake silencers, up-pipes, and or downpipes, and is not harmful.

    #17932064

    @dion87 wrote:

    @belgium turbo wrote:

    @dion87 wrote:

    meeste mensen hebben het over storingen als ik ze hoor over HKS.

    ik heb een forge besteld en is onderweg. en met een baileys kan je ook rijden zonder storingen.

    Hey dion87 ,
    Heb je soms het type nummer van de Forge dv ?
    Grtz ;)

    http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMDV004A” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=0006&product=FMDV004″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    zijn beide twin piston

    Hey dion87 ‘
    Deze Forge dv kan je ook bestellen bij biesheuvel.nl .
    alleen zou ik ze dan wel via de engelse site bestellen, ik had em laatst per ongeluk besteld via de usa site, dus kreeg al meteen een mailtje dat het handiger is via de engelse te doen vanwege verzendkosten.

    #17932065

    ja klopt, maar via die site van forge kon ik meteen wat ander spul bestellen, dus dat vond ik makkelijker

    #17932066

    Komt er bij ook op zo een Forge dv :D

    #17932067

    die vacuum slang vanaf de dumpvalve gaat toch naar je brandstofdrukregelaar??

    voordat ik em dadelijk verkeert aansluit :P

    #17932046

    Ja dion87 deze gaat naar je brandstofdrukregelaar.
    Zie volgende link op youtube.
    [youtube:3dxvdtrs]http://www.youtube.com/watch?v=quym3hXnwDc[/youtube:3dxvdtrs]

    #17932068

    thnx, en hij zit erop hoor. moet alleen echt even me circulation valve afsluiten want das vervelend.. hij blaast nu namelijk dubbel af en zorgt voor een hikje als ik me gas loslaat.

    los daarvan, die forge dumpvalve blaast wel heeeerlijk af!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.