Gooit koelvloeistof eruit…

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Gooit koelvloeistof eruit…

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 126)
  • Auteur
    Berichten
  • #17918794

    desnoods zet je er ff een huis tuin en keuken dop op.
    zonder niveau sensor e.d
    om te proberen kan dat toch :thumb

    #17918795

    Kzal morgen even kijken of ik nog een “normale dop” zonder die sensor heb, die kun je zo hebben… Als ik er een heb PM ik wel even voor je adres.

    Jeroen

    #17918796

    Maar die normale dop moet ik tog niet hebben?? Wat moet ik met zo een dichte dop proberen dan? Daar kan die (eventueel) tog niks uitgooien???

    #17918797

    Daar zit evengoed een overdruk in… Ook de gewone doppen gaan bij een bepaalde druk open.

    Jeroen

    #17918798

    zeker, die gewone doppen zijn qua werking exact hetzelfde als ene met zo’n sensor erin :thumb

    #17918799

    Ow pleuris dat wist ik niet :wtf . Was laatst bij Andre, had die er 1 voor me zeg ik die moet ik niet hebben pffff. Stom stom stom hahaha. Nja uhmm ik mag de dop van injectthevenom lenen! Dus ff daarmee kijken watskebeurt..

    Vannacht de teller uitgereden :shock: (voor het eerst in 3,5 jaar, durfde eerst niet verder als 220) en toen was het vaatje ook weer leeg pfff..

    #17918800

    Kijk maar uit dat je niet het hele systeem leegrijdt… Dan heb je een groter probleem. Of heb je een kvs niveau meter?

    #17918801

    Nee zo snel gaat t niet, en zoveel gooit ie er ook weer niet uit.. De inhoud van het vaatje alleen

    #17918802

    Vanmiddag heb ik de dop er van af geplukt, moet nog even een doosje zien te vinden en de rol noppenfolie dan komt hij morgen jouw kant op :thumb

    #17918803

    ik ben benieuwd!

    #17918804

    En? Dop al geprobeerd?

    #17918805

    Hij zit er al op, moet alleen nog voldoende rijden om er achter te komen of hier het probleem in zit.

    #17918806

    Helaas, gister droog weer, ff stukkie knallen en helaas hetzelfde probleem.. Stuur die dop wss morgen weer jouw kant op willem. Stuur je wel ff een pm voor je gegevens.

    Groetjes Ram

    #17918807

    Dan komt er toch ergens teveel druk je systeem binnen… CO sniffer al geprobeert bij een garage?

    #17918808

    dan ben ik heel bang dat je kop er weer af kan.
    ga maar eens met zo’n CO tester boven het vaatje hangen.
    eerst flink blazen totdat de koelvloeistof eruit gegooit wordt, en dan snuffelen ;)

    maar ik vrees het ergste…

    #17918809

    @16VCalibra wrote:

    Helaas, gister droog weer, ff stukkie knallen en helaas hetzelfde probleem.. Stuur die dop wss morgen weer jouw kant op willem. Stuur je wel ff een pm voor je gegevens.

    Groetjes Ram

    Mooi kloten is dat :cry Ik zou dit blok en kop maar eens heel wat grondiger laten onderzoeken nu want dit begint steeds abnormaler te worden :wtf

    #17918810

    Alleen kost alles geld, probeer te sparen maar lukt gewoon niet.. Ben t een beetje zat. PRoblemen wat betreft kvs zijn ook pas gekomen nadat ik de auto trg heb gehad na het oplossen van het olieverbruik…

    #17918811

    Is dit geen garantie dan?? Je mag wel een goed werkende motor zonder rare fratsen na een revisie?

    #17918812

    Geen idee.. Denk t niet want het is mijn onderblok tog..

    #17918813

    Ik mag toch hopen dat dit garantie is :wtf

    #17918814

    heeft hij je onderblok niet gereviseerd dan?

    #17918815

    Jahwel. Was een standaard onderblok. Hij heeft onderblok laten boren en honen enz enz…

    #17918816

    Dan zou ik het toch maar eens over de afhandeling hiervan gaan hebben… Na al die duizenden euro’s mag je toch wel verwachten dat e.e.a. netjes en snel opgelost gaat worden. :hmmz

    #17918817

    ik snap eigenlijk al niet dat je nu zelf aan het uitzoeken bent wat nou het probleem is? hij heeft het blok (in)gebouwd. er is duidelijk iets mis, dan moet je de auto toch ff afgooien zodat hij een diagnose stelt?

    #17918818

    ik wil niet lullig doen hoor maar als hij koelvloeistof uit de tank blaast dan heb je 99% kans dat er een haarscheurtje in je cilinderkop(tussen de kleppen) of koppakking hebt. het is een gesloten circuit dus hierdoor ontstaat er te veel druk in je systeem.
    heb toen ook een nieuwe dop gemonteerd zonder resultaat.
    ik heb dit meegemaakt met mijn Kadett gsi 8v. kwam er pas na 2 jaar achter tijdens het monteren van snelle nokas :wtf
    met mijn x2.0xer blok had ik exact het zelfde :swear
    oorzaak= niet goed warm rijden voordat je gaat knallen

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 126)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.