goed idee

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232334

    dit vind ik nu een goed idee:wors
    nu stond alles overal tussen
    en terwijl deze motoren veel gebruikt worden
    dus ik ben het met deze forum uitbreiding helemaal eens

    #17812542

    Op verzoek geplaatst :D

    #17812543

    :wors:wors

    #17812544

    Top:thumbup

    Gr. Gts32v6

    #17812545

    beter werk!

    #17812546

    :thumbup gewldig idee om een v6 forum te hebben

    hier de mijne
    2.5 v6
    38 jaar oud

    #17812547

    Beste hans,

    Dit forumdeel is niet voor het showen van je V6 maar om technische zaken betreffende deze motoren te kunnen stellen.

    He lijkt mij dat in jouw commodore een gewone lijn 6 zit, en dus geen V6.

    #17812548

    goed plan

    ga aan een x30xe project beginnen dus altijd makelijk een v6 gedeelte:D

    #17812549

    Goed idee, hier zullen veel mensen blij mee zijn :thumbup

    #17812550

    goed idee:thumbup:wors

    #17812551

    Hehe, het heeft ff geduurd…

    Iemand belang bij een x25xe:angel

    Kan hier straks mooi mijn ervaringen met de x30xe delen…

    #17812552

    goed idee maar gooi dan het hele motor deel op de schop.

    Wordt er niet duidelijker op. de v6 is toch ook eco tech, net als de 4cilinder 16 kleppers en de 3 cilinders.

    #17812553

    Ging er meer om, dat de V6 motorspecifiek niet overeen komt met al de anderen.

    #17812554

    [rquote=1862602&tid=142142&author=sw16v]Ging er meer om, dat de V6 motorspecifiek niet overeen komt met al de anderen.[/rquote]

    Oke ben ik het wel mee eens, maar het is wel een warboel.
    1,8
    2,0 c20xe (oke is een speciale motor)
    2,0 turbo’s
    2,0 8 kleppers
    eco tech
    CIH
    v6
    en dan overig.
    En daar zitten de nieuwe blokken nog geen eens bij
    de 1,6,1,4 turbo’s

    maak dan ( is maar een hele snelle hersen spinsel)

    2,0 c20xe
    turbo motoren
    8 kleppers
    CIH
    V6
    16 kleppers

    er zal wel meer verschillen in de topcs komen
    Maar met mijn 1,8 kan ik dus in 2 topics reageren bijvoorbeeld

    #17812555

    Zijn er meer die in 2 topics zo’n post doen.
    Of bij het type auto waar de motor in zit en het blokgerelateerde deel…

    #17812556

    Mooiste indeling:

    ik heb alle motoren op gelijkheid geselecteerd en op een rijtje gezet.

    de motoren in 1 groep hebben dan veel met elkaar gemeen, en met kan dan ook vaak voor meerdere motortypen tegelijk met een antwoord weg komen.

    Smallblock 8kleppers: 12ST C12NZ X12SZ C14NZ X14NZ X14SZ C14SE E16NZ C16NZ X16SZ X16SZR Z16SE

    Bigblock 8kleppers: 16SV E18NV(R) 18E 18SE C20NE 20SEH

    kleine Ecotec ketting motoren: X10XE Z10XE X12XE Z12XE Z14XEP

    smallblock 16V motoren: X14XE Z14XE C16XE X16XE X16XEL X16YNG Z16XE Z16YNG Z16XEP X18XE1 Z18XE Z18XER

    Bigblock 16V motoren: C18XE C18XEL X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE en eventueel ook de C20XE

    2.0 turbo motoren op basi van de bigblock motor: C20LET Z20LET Z20LEH Z20LER

    Grote Ecotec ketting motoren: Z22SE Z22YH

    V6 distririem motoren: C25XE X25XE Y26SE X30XE Y32SE Z32SE (laatste niet voor antara met Z32SE motor)

    V6 ketting motoren: Z28NET (eventueel bij de overige V6 motoren)

    de ouderwetse motoren (ondernokkertjes en de CIH apparaten)

    en de nieuwerwetse motoren (downsize turbo rommel als de 1.4 turbo en 1.6 turbo, en de 2.0 turbo op amerikaanse basis).

    Diesels, en deze zou je ook nog onderling kunnen onderscheiden:

    oude diesel: CIH diesels en de Opel 1.7 diesel motoren: 2.0 2.1 2.3 CIH, OPEL 16D 16DA 17D 17DA 17DR X17DTL

    Isuzu diesels: 4EC1 C15D X15D T4EC1 C15TD X15TD TC4EE1 X17DT Y17DT Y17DTL Y17DTH Z17DTH Z17DTJ Z17DTR

    Opel diesels X20DTL X20DTH Y20DTH X22DTH Y22DTR

    Fiat diesels: Z19DTL Z19DT Z19DTJ Z19DTH

    moderne 2.0 diesels (Insignia bijvoorbeeld)

    Willem

    #17812557

    ziet er ook goed uit, maar ouderwetse motoren word dan ook weer een warboel

    -OHV
    -CIH-4 pitters
    -CIH-6 pitters
    -DOHC (3.0 24v)

    #17812558

    [rquote=1862923&tid=142142&author=wim-v6]
    downsize turbo rommel
    [/rquote]
    Amen :wors

    OHV en CIH is toch effe heel ander piece of cookie.

    CIH 6 cilinder en 4 cilinder zijn minder verschillend als een c20xe en een v6.

    Maar wil je het overzichtelijk houden, heb je altijd een groep overige…anders kun je elke catagorie wel uitkouwen tot en met..zijkleps motoren moeten er dan ook bij en v8-en van chevy.

    #17812559

    [rquote=1863145&tid=142142&author=Astraman][rquote=1862923&tid=142142&author=wim-v6]
    downsize turbo rommel
    [/rquote]
    Amen :wors

    [/rquote]

    vond het zelf ook wel een goede oneliner.. :angel

    #17812560

    Kan makkelijk zijn ja:)…. heb je wel gelijk de juiste mensen met de kennis hier voor de V6

    #17812561

    Maar als je alles onder verdeelt dan heb je in mijn ogen minder kans op antwoord.
    Ik zelf heb een paar secties van het forum waar ik regelmatig kijk,maar er zijn ook delen waar ik amper kom. Als iemand nu een vraag stelt in het algemene v6 forum, dan krijgt hij eerder antwoord dan dat zijn vraag bij één van de 8 subdelen die dan onder v6 valt. Lijkt me.

    (behalve bij wim dan, want die kijkt altijd,overal!!! :P)

    #17812562

    ik kijk over het algmeen wel in alle subfora waar ik wat van weet.

    Willem

    #17812563

    [rquote=1870619&tid=142142&author=wim-v6]ik kijk over het algmeen wel in alle subfora waar ik wat van weet.

    Willem[/rquote]

    Zijn dus alle forums :D

    Wim klasse :thumbup . Jij bent echt een lopende database.

    Zeer waardevol voor het forum. Thx

    #17812564

    Hij geeft binnenkort zijn bankrekening wel:P

    #17812565

    Zijn adres wil ik wel ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.