GM Genuine Accu overleden

Forumindex Forums Modellen Astra GM Genuine Accu overleden

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270187

    Hoi Allemaal,

    Gisterochtend heb ik mijn opel astra gtc niet meer kunnen starten. ANWB laten komen. Accu stuk. Monteur zei de accu kan max 510 aan, maar nu nog maar 247. Advies accu vervangen.
    Dit was een originele GM accu. De accu heeft 2 jaar en 11 maanden gewerkt. Gaan ze zo snel stuk? of heb ik gewoon pech?

    Ik wil nu zelf een nieuwe accu kopen en inzetten. Wat voor accu kan ik het beste kopen? Exact hetzelfde? of eentje met een hogere ampere?
    Qua prijs scheelt het ook best veel. Een varta 70a kost maar 90 euro. De dealer vroeg voor een GM 66a accu €187,50.
    Kan ik ervanuit gaan dat elke 70A accu in de astra past?

    Zie onderstaand screenshot: Als ik de accu vervang, is het al voldoende om beide moeren los te draaien en de accu klikt er zo uit? Of moet er nog meer gebeuren? Alvast bedankt voor jullie advies!

    #18270156

    Zo te zien heb je geen subwoofer o.i.d, dan voldoet de originele accu(60ah) gewoon.

    Zou even langs een automaterialen zaak gaan, als je dan je kenteken geeft geven hun de goede accu aan, en nee niet alle 70ah accu’s zullen passen, zijn er ook bij de groter(kunnen)zijn als je accu bak.

    Demonteren is simpel eest de min pool los dan de plus pool los, en dan zit er aan de zijkant nog een plaatje met een boutje(aan de onderkant van de accu,dopje 13) deze losdraaien en de accu kan eruit.

    En met monteren eerst de plus erop en dan de min.

    #18270157

    Als je een Astra hebt met Start/Stop heb je hier ook een speciale accu voor nodig dus dat is wel iets om even goed in de gaten te houden

    #18270158

    En als je de nieuwe accu erin hebt geplaatst en hebt aangesloten, eerst even de lampen aan zetten en een seconde of 10 wachten dan pas starten.

    Dan krijgt de accu niet gelijk zo’n klap als hij voor de eerste keer aan het werk moet.
    Met de lampen laat je hem dan voorzichtig wakker schrikken.

    #18270159

    ik zou m eens aan de accu lader hangen en dan nog eens testen. Volgensmij werkt die nog prima mag niet zijn dat die stuk is na 2 jaar.

    #18270160

    Accu lijkt me ook naar 2 jaar niet kapot in mijn Astra H zat na 9 jaar nog degene die bij nieuw aflevering erin zat.
    Mijn Astra G, heeft in 16 jaar pas 1 accu versleten.

    #18270155

    Heb het met m’n vader’s auto 2x meegemaakt originele GM accu binnen 2 jaar stuk, toen een nieuwe gehad(onder garantie) en die ging net iets langer als 2 jaar mee.

    Zit nu een Bosch S4 in werkt al 3.5 jaar probleemloos.

    #18270161

    GM 70Ah Accu in mijn Vectra.
    Deze auto staat regelmatig langere tijd stil, word verder wel langere ritten mee gereden.

    Accu is nu bijna 4jaar en doet t nog prima.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18270162

    ik heb het met onze g ook al eens gehad, midden in de zomer op vakantie, stukje wezen rijden alles nog ok, even wat gedronken en de accu overleden. toen maar een ford accu ingezet :jerry dat was namelijk de enige garage in de buurt.

    tegenwoordig heb ik er een varta inzitten, een stuk goedkoper dan de GM accu en net zo goed, meestal worden de accu’s na een jaar of 6 slecht.

    #18270163

    @Andre_Ede wrote:

    Als je een Astra hebt met Start/Stop heb je hier ook een speciale accu voor nodig dus dat is wel iets om even goed in de gaten te houden

    Uhhh wat is er dan anders bij start/stop systeem ? :D

    #18270164

    Koop alleen nog maar varta of GM accu’s. Paar van die zogenaamd goedkopere gehad maar die zijn zo verrot. Die ik nu heb zit er al sinds 2007 in.

    #18270165

    @juruca wrote:

    @Andre_Ede wrote:

    Als je een Astra hebt met Start/Stop heb je hier ook een speciale accu voor nodig dus dat is wel iets om even goed in de gaten te houden

    Uhhh wat is er dan anders bij start/stop systeem ? :D

    Deze accu’s zijn een stuk krachtiger.
    En houden het langer vol als de motor niet loopt

    #18270166

    bij miton accu’s heb je goedkope aanbieding accu’s werken perfect.

    heb die van mij er al 3 jaar inzitten 45 amp en werkt nog steeds goed, in een vectra die hooguit 1 keer per week van zijn plek komt.

    #18270167

    Volgens mij zit er 3 jaar garantie op een GM accu, dus dan zou je hem voor garantie terug kunnen brengen

    #18270168

    Moderne accu’s…..wat belangrijker is dan het eigenlijk misleidende Ah op de accu is het zg CCA getal wat op een accu staat. CCA staat voor Cold Cycle Amperage. Oftewel het amperage wat de accu kan leveren in koude staat…zoals met wat vorst. Het Ah verhaal is sowieso al een flut aanduiding, de eerste accu die aan Ah werkelijk kan leveren moet nog worden uitgevonden zeker als het om natte accu’s gaat…je mag blij zijn als je de helft van het opgegeven vermogen haalt. De ANWB heeft bij de accu van de vraagsteller zeer waarschijnlijk ook de CCA gemeten gezien de hoge cijfers…

    #18270169

    680cca dacht ik, de 70Ah GM accu

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18270170

    Thx voor de tips allemaal!
    De auto kreeg ik vandaag weer niet gestart,
    Nogmaals anwb gebeld, en even ter plekke de accu bijgeladen.
    De accu was nog slechter dan gisteren. Hij ging de auto meten op lekstroom
    De laagste waarde waar hij uitkwam was 0,08 Amp. Dat is volgens de meneer teveel.
    Hij heeft de accu niet vervangen, morgen even snel naar de winkel hiervoor.

    De monteur had max 10 min zijn multimeter tussen de accu gehouden.
    kan het kloppen dat sommige auto”s langer duren, voordat de lekstroom weer op 0.02 amp staat?

    #18270171

    Ja, totdat alle CANBUS modules zijn uitgeschakeld, kan het tot 10 minuten of zo. 0-10 minuten zacht shutdown, klaar om opnieuw te starten, na 10 minuten, al gaan slapen.

    Welke kleur heb je in het magische oog? Black? Gebrek aan vloeistof, vullen met water.

    #18270172

    Ik heb al zo vaak gezien dat de anwb de accu vervangt omdat deze stuk zou zijn en het uiteindelijk de dynamo of massa kabel is.
    Controleer eerst deze maar eens.

    #18270173

    Heb je toevallig afgelopen jaar de Winter certificaat behaald met jouw auto. Want dan is het zonder problemen terug naar de dealer met je Winter certificaat en je krijgt kosteloos een nieuwe accu. Omdat dit valt onder het Winter Certificaat. ;)

    Succes ermee. :thumb

    #18270174

    @liviu2004 wrote:

    Welke kleur heb je in het magische oog? Black? Gebrek aan vloeistof, vullen met water.

    Mag je toch even vertellen hoe je een dichte onderhoudsvrije accu kan bijvullen met gedemineraliseerd water (geen kraan water)…..

    #18270175

    Haal de stickers er maar eens af.

    Vaak zit daaronder een deksel waaronder weer de dopjes zitten.

    Vaak maar zeker niet altijd.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18270176

    Check eerst de laadspanning! Dus motor starten en dan een multimeter op de plus en de min pool op je accu. Laadspanning moet tussen de 13,8 en 14,6 Volt zijn. Is dit NIET het geval dan zou ik gaan kijken wat er met de dynamo mis is.

    Is de laadspanning wel goed, hang dan de accu nachtje aan de druppellader. Geeft de accu dan alsnog weinig sjoege dan zou ik er idd een Varta oid inzetten. GM accu’s zijn vaak gelabelde mainstream merken (bosch, varta enz)

    Succes!

    #18270177

    Belangrijk voor de levensduur van een start accu is onder andere hoe vaak je je lampen per ongeluk hebt laten branden of met een lege accu hebt gestaan.
    Ik heb ook wel eens een accu in 2 jaar kapot gehad paar keer vergeten de omvormer uit te zetten in de winter was al genoeg om dienst te weigeren.

    #18270178

    @Corsa_GSi wrote:

    @liviu2004 wrote:

    Welke kleur heb je in het magische oog? Black? Gebrek aan vloeistof, vullen met water.

    Mag je toch even vertellen hoe je een dichte onderhoudsvrije accu kan bijvullen met gedemineraliseerd water (geen kraan water)…..

    Ik zal later na een aantal foto’s. Onderhoudsvrij … Kraan water is ook goed.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.