gloeispiralen vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra gloeispiralen vervangen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Hallo zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik mijn gloeispiralen moet vervangen gaat om opel astra h 1.9 cdti.
    Ik krijg het stekkertje los maar hoe dan verder??

Ook welkom hier, Stel je ff voor, Is wel zo netjes.
    Het vervangen van de gloeispiralen gaat met een pijpsleutel of met een bougiesleutel.
    Kijk wel uit met gloeibougies, Deze willen nog wel eens afbreken met alle gevolgen van dien.

vooral bij die motor zijn ze erg dun.

Hallo ben frank Bakker en ben lid sinds gisteren ,rij in een opel astra h 1.9cdti bevalt prima ben lid geworden omdat je hier allemaal handige tips hebt zodat je het zelf kan reparen.

Even terug te komen op mijn vraag dat je de spiralen met een pijp sleutel los draait zover was ik wel maar ik wilde eigenlijk weten hoe je bij de spiralen komt het stekkertje van de elektra krijg ik wel los maar dan zit je nog met een grijze platic kapje met bovenop een slangetje voor de retour van diesel hoe krijg je deze los?

let op bij het los nemen van de gloei spiralen.

1e motor hand warm laten worden dus heel even laten draaien
    2e goed passende lange dop gebruiken let een zes kante dop heeft meer grip
    3e bougie net aan lossen dus uit het vaste punt knak draaien
    4e en dan wat wd 40 spuiten en de bougie/gloeispiraal los vast los vast beetje spelend er uit draaien doe het voorzichtig zo .

koop een lange goede dop is veel goed koper als een afgebroken spiraal of de draad uit de kop

ik heb zelf een dop 12 verlengd dus zeg maar van 2 doppen een lage dop gemaakt pijpje er tussen gelast .

Bert

Oke dank je wel maar hoe kom ik nu bij de gloeispiralen?

Niemand die me wil helpen???

egr klep demonteren dan kan je erbij komen met een lang dopje 10 uit me hoofd en een verlengstuk met een ratel

Ja en hoe demonteer je die erg klep dat is nu mijn vraag.

de 4 schroeven eruit halen, mag aannemen dat dat wel moet lukken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.