Glasspack

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Glasspack

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230890

    Hey jongens.

    Ik ben van plan om onder de B een lekker lange glasspack (ookwel cherrybomb) als demper voor me uitlaat te hangen. Voordelen hiervan zijn de restrictieloze demping en het feit dat ze lekker lang zijn, dus ik weer flink wat pijp bespaar. Mijn idee was alleen deze glasspack (zo lang mogelijk om de echt knetterende tonen eruit te halen). Daarnaast is zo’n demper ook spotgoedkoop.

    Zijn er mensen die hier ideeen of ervaringen over hebben? Zeker gezien de glasspacks meestal op v8’en worden geplakt.

    Max

    #17795265

    Ik zou er wel een fatsoenlijke einddemper op hangen want je krijgt een hoop geluid met zon open demper.

    Ik rij weer std…katloos en een sebring einddemper

    Ik had een open laser demper systeem, in rvs…Gaf me te veel herrie dus heb het verkocht.

    #17795266

    heb me er ook eens in verdiept, schijnen niet zulke goede dempers te zijn wat betreft ristirctie loos.

    als je vermogen wilt, kan je er beter een fatsoenljike demper onder hangen.

    #17795267

    motor heeft tegendruk nodig om normaal te presteren.
    Dus restrictieloos zou ik niet aanbevelen.

    #17795268

    Naar mijn begrijpen is het zo dat een motor een drukverschil moet ondervinden als de uitlaatgassen de kop uitkomen, zodat deze versnellen en dus niet bij kleppenoverlap terug de cilinder in worden getrokken. Uiteraard werkt dit alleen bij een bepaald toerental, daarom heeft de grootte (diameter) van je uitlaat effect op wanneer je meer vermogen hebt (dunne pijpen is veel onderin, dikke pijpen is veel power bovenin).

    Tegendruk werkt juist niet fijn, hierdoor verliest het uitlaatgas snelheid en heb je dus in het meest extreme geval kans op terugloop van gassen.

    Heel simpel voorbeeld: heb je wel eens een spruitstuk/uitlaat van een F1 wagen gezien? Kan jij me aanwijzen waar daar de tegendruk zit?

    Hier overigens een interessant stukje erover: http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=659727

    Max

    #17795269

    tegendruk is meer voor 2 takt motoren, die nemen dan expansieuitlaten etc.
    Volgens mij is 4 takt juist gebaat bij minder tegendruk

    #17795270

    doe wat je niet laten kunt.
    gooi het spul maar eens op de bank en dan zie je het wel…

    #17795271

    bij het eerste garagebedrijf waar ik aan het werk ging stond een machine om pijpen te buigen en op te rekken en dergelijke. Was om custom uitlaten te maken.

    Heb toen voor een peugeot gti een complete demperloze pijp gemaakt van af het uitlaatspruitstuk. Dat wou die jongen zelf. zelfs nog een leuk sierstukje op gezet.

    Normaal is zon gti best snel. Na die pijp was het meer herrie als vooruitgang.

    Het zit ook vaak tussen de oren, een bult herrie achter je en dan denken dat je hard(er) gaat

    #17795272

    als je een stille open pijp wil raad ik simmons aan

    heb zelf een rvs catback systeem onder me corsa hangen.
    heb hem al bijna 4 jaar heeft onder 3 corsa B’s gehange en zit nog geen spatje corrosie of iets dergelijks aan

    werd na 1 jaar aangehoude voor Db controle en mocht weer gewoon verder rijden.

    #17795273

    [rquote=1839775&tid=140299&author=Fearless]bij het eerste garagebedrijf waar ik aan het werk ging stond een machine om pijpen te buigen en op te rekken en dergelijke. Was om custom uitlaten te maken.

    Heb toen voor een peugeot gti een complete demperloze pijp gemaakt van af het uitlaatspruitstuk. Dat wou die jongen zelf. zelfs nog een leuk sierstukje op gezet.

    Normaal is zon gti best snel. Na die pijp was het meer herrie als vooruitgang.

    Het zit ook vaak tussen de oren, een bult herrie achter je en dan denken dat je hard(er) gaat
    [/rquote]

    Ik denk dat dat ook veel met de diameter te maken had. obstructie in de pijp is altijd een slecht idee.

    Max

    #17795274

    simons heeft ze al van af 50 of 60 euro een net groep a dempertje 63,5 mm

    op marktplaats staat voo 50 euro al een nieuw eind dempetjes (rvs) 63,5 mm

    en dat kosten die dingen die jij bedoelt ook.

    kijk er maar eens in, en kijk maar eens door een normale absorptie demper van simons..

    als je de uitlaat voor vermogen wilt zou ik er idd simons onder doen.

    wil je een bleeer pijp dan z,n cherrybomb

    #17795275

    [rquote=1840008&tid=140299&author=Mad Max][rquote=1839775&tid=140299&author=Fearless]bij het eerste garagebedrijf waar ik aan het werk ging stond een machine om pijpen te buigen en op te rekken en dergelijke. Was om custom uitlaten te maken.

    Heb toen voor een peugeot gti een complete demperloze pijp gemaakt van af het uitlaatspruitstuk. Dat wou die jongen zelf. zelfs nog een leuk sierstukje op gezet.

    Normaal is zon gti best snel. Na die pijp was het meer herrie als vooruitgang.

    Het zit ook vaak tussen de oren, een bult herrie achter je en dan denken dat je hard(er) gaat
    [/rquote]

    Ik denk dat dat ook veel met de diameter te maken had. obstructie in de pijp is altijd een slecht idee.

    Max[/rquote]

    door een grotere diameter te nemen heb je dus gelijk minder tegendruk.
    iets hierboven werd er geroepen dat tegendruk onzin was dus nu spreek je je zelf tegen.

    #17795276

    ik heb zelf met mn let onder me corsa een simons 63,5mm freeflow midden en einddemper zitten, was rdw goedkeur qua geluid

    ok, de motor is gereviseert, maar vmax stage 1 ( 260 pk gechipt ) vandaag op de testbank geweest maar leverde 278pk om 450nm

    mn calibra, heeft alleen een einddempper, verder ook 63,5mm systeem, zelfde chip, en die heeft 262pk om 420nm

    waar t verschil in zit, ik weet t niet… ;)

    #17795277

    als je 2 letjes hebt kan je er niet vanuitgaan dat ze allebij nog evenveel pk en nm’s hebben.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.