gillend geluid uit dashboard t.h.v. tellerbak

Forumindex Forums Modellen Corsa gillend geluid uit dashboard t.h.v. tellerbak

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263658

    Hallo mijn vriendin heeft een corsa 1.2 1996 8 klepper zonder airco
    Er komt bij koud weer een gillend geluid uit of achter de tellerbak weg, iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
    Het gebeurt bij snelheid boven 60km en houd niet op voordat je weer onder de 50 km komt.

    Verder word de kachel niet warm, koelvloeistof raakt hij wel kwijt maar vullen we steeds bij, nu borrelende geluiden uit kachelradiateur. Geen lekkage te vinden.
    Is het verstandig thermostaat distributieriem waterpomp ed allemaal te vervangen? Hoe kom je erachter of de koppakking lek is?
    Is het veel werk om de kachelradiateur uit te bouwen?

    Graag info, alvast bedankt voor jullie reacties

    #18210879

    Schuifje onder je standregelaar andere kant opzetten.

    Heb dit probleem ook gehad, bij de stand dat die de lucht uit de auto pakt begon die dan te fluiten.

    #18210880

    Gevalletje koppakking kapot denk ik….

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18210881

    Je bedoelt de schuif voor buiten en binnenlucht?

    Het is echt een angstaanjagengeluid

    @Wesssup wrote:

    Schuifje onder je standregelaar andere kant opzetten.

    Heb dit probleem ook gehad, bij de stand dat die de lucht uit de auto pakt begon die dan te fluiten.

    #18210882

    @audio_nl wrote:

    Je bedoelt de schuif voor buiten en binnenlucht?

    Het is echt een angstaanjagengeluid

    @Wesssup wrote:

    Schuifje onder je standregelaar andere kant opzetten.

    Heb dit probleem ook gehad, bij de stand dat die de lucht uit de auto pakt begon die dan te fluiten.

    Klopt! Dit zal voor het fluiten een oplossing kunnen zijn.

    #18210883

    IK zal het doorgeven! Maar wil wel graag frisse lucht in de auto blijven hebben.

    Moeten er ook nieuwe kopbouten geplaatst worden wanneer je de koppakking van de 1.2 8v vervangt?

    #18210884

    Eigenlijk gelijk een pakkingset hale voor heel de moter,als je t toch uit elkaar heb liggen is het wel t verstandigste,je wil achteraf geen gezeik hebben dat iets gaat lekken,ook nieuwe kopbouten en die weer vast trekken met aantal nm (newtonmeters) en het aantal graden,hier heb je een gradenboog voor nodig eneen momentsleutel

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18210885

    Hoi ik was niet van plan heel de motor uitelkaar te gaan halen wil gewoon dit probleem z.s.m oplossen.

    Nieuwe bouten + pakking en complete distributieset dus

    #18210886

    Die pakkingset is ervoor juist als je de kop eraf haalt die pakkingen zitten er ook in

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk

    #18210887

    Kijk ook goed of de kop wel of niet gevlakt moet worden. Anders sta je zo weer een pakkingset te kopen en is je werk voor niets geweest. Ook de kopbouten netje in etappes van binnen naar buiten aandraaien.

    #18210888

    Hoho, niet meteen roepen dat de pakking eruit ligt.

    Drek maakt ie een hoop kosten voor niks.

    Een fluit geluid wil zeker niet zeggen dat de koppaking eruit ligt.

    Maak eens een filmpje ervan, en post het hier

    Het kan ook je tellerbak zijn namelijk, de km teller kan ook gilen.

    Zelf meegemaakt , was het mechanisme deels gaar.
    Begon met tikken, en daarna gillen/gieren.

    Of het zijn je ventilatiebuizen.

    #18210889

    Koelvloeistof verdwijnt in de tellerbak dus? :jerry

    nee, grapje

    denk idd eerst dat schuifje omdraaien.
    Haal eens je teller los. Kan makkelijk iets zijn dat tegen je kabel loopt ofzo. Kijken kan altijd

    kijk even in je kv potje, zit daar donkere drek in?
    rookt je auto overmatig?
    komt er een zoete lucht uit je uitlaat?

    Kop aanpakken bij een 8v is vrij makkelijk hoor.
    kop eraf, vlakken, nieuwe pakking met bouten.
    db riem erop zetten, waterpomp en spanrollen vervangen.
    En de belangrijke thermostaat

    en je torretje loopt weer als nieuw

    Je heb een vrijloop motor, dus sterk overdreven kan er iefs fout gaan bij je db riem wissel.
    bedoel, het geeft je tocheen beetje rust

    #18210890

    ik had het over et gillen, nieteens bij stilgestaan van het kvs gedeelte.. :angel

    maar dat is idd hoogstwaarschijnlijk je koppakking.

    verder als robert_corsa hierboven beschijft

    #18210891

    Dank jullie voor de reacties!
    Het gieren doet hij alleen bin heel koud weer!
    Heg komt echt uit de tellerbak en gebeurt op hogere snelheden.
    Eerdaags eens uit elkaar halen.
    W.b.t. de koelvloeistof zal vast de koppakking zijn. Moeten de kleppen ook uit de kop
    om te gaa vlakken?
    En waar zit de kachelradiateur?
    Groetjes Marcel

    #18210892

    @sjoerdie wrote:

    ik had het over et gillen, nieteens bij stilgestaan van het kvs gedeelte.. :angel

    maar dat is idd hoogstwaarschijnlijk je koppakking.

    verder als robert_corsa hierboven beschijft

    dat riep ik niet zomaar…topicstarter verliest veel kvs en moet vaak bijvullen (was bij mij de koppakking) maar ik zou eerst aanraden een lektest te doen,het zit zoiezo in je koelsysteem anders moet je geen kvs bijvullen,maar GROTE kans dat het je koppakking is,nou valt het bij een 8 kleppertje wel mee aangezien het niet zo vol ligt dus kost niet erg veel tijd

    gr

    #18210893

    normaal plak je je vrouw achter het behang, en niet achter het dasboard. 8) 8) 8) 8) :lol: :mrgreen: :mrgreen: :roll: :mrgreen:
    kabel vernieuwen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.