gewoon pech hebben

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila gewoon pech hebben

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232217

    Sinds November 2010 hebben wij onze toyota Auris 1.6/16 met een zeer luxe pakketvan 2007 30000km ingeleverd voor een Opel Zafira B 2.2/16 met bijna dezelfde luxe van 2006 102000km.Geen kosten zo de sleutel ruilen, gesloten portomonee
    Wij waren namelijk opzoek naar een goede gezinsauto met dezelfde luxe als voorheen. Wij dachten we proberen een echt merk aangezien toyota wel gezinsauto’s heeft maar een toyota kwaal “”weinig been ruimte””. Sinds we deze pracht auto hebben …. hebben we al het een en ander meegemaakt…
    Af en toe start de auto niet lekker
    De remmen zijn een keer blijven hangen achter (dat stinkt)
    af en toe kunnen we de auto niet uitzetten
    Af en toe een raar signal met achter uit rijden (al staan P sensoren uit)
    Boordcomputer uit laten lezen en er waren geen foutmeldingen te zien
    per toeval er achter gekomen dat de druksensor en een chip modificatie onder garantie bepaling vervangen moest worden (is gedaan)
    Brandstofpomp vervangen
    Is dit nu gewoon pech hebben:cry:cry of zijn er zo veel kwaaltjes bij Opel of heeft de vorige eigenaar niet genoeg zorg gedragen over zijn Auto. Zafira’s zijn toch prima wagens dacht ik zo:thumbup!
    Ik weet niet wat ik hiermee moet de garage ook niet ik kan de auto naar de garage brengen maar het is geen garantie dat ze wat vinden maarf wel dat ik dan een paar honderd euro lichter ben voor nutteloze zoek uurtjes. HELP ME!!!

    #17811256

    kun je het niet lekker starten beter omschrijven?
    Remmen blijven hagen was dat een handremkabelprobleem?
    De auto nie tuitzetten? Sleutel eruit en auto blijft lopen??? Of sleutel kan er niet meer uit?

    #17811257

    Voor het starten moet je iets langer aanhouden
    als hij eenmaal loopt is er geen probleem

    de remmen was onverklaarbaar met zelf denk ik de handrem
    heb de remmen gereinigd probleem is sinds vandaag al een week niet meer voorgekomen

    de auto uitzetten (keyless go systeem) auto starten en afzetten met een knop. als ik de auto uit wil zetten kan ik op de knop indrukken wat ik wil maar heel af en toe gaat hij niet af en komt er een oranje slotje op het display

    #17811258

    Remmen die hangen komt omdat ze niet goed gangbaar zijn.
    De auto zal wel een tijdje gestaan hebben bij dat bedrijf.

    Inspuiten en de zuigers terug draaien en de boel goed schoonmaken. Dan ben je er wel van af.

    Dat achteruitrij signaal is uit te zetten….maar waarom zou je dat doen? Parkeersensoren zitten er dan op

    #17811259

    dat signaal heeft niks te maken met de parkeersensoren die staan er los van want als ik deze uit heb gezet gebeurd het ook het is ook een hele ander toon, heb er verder geen verstand van maar kan het zijn da het keyles go systeem de sleutel niet meer detecteerd en dat dat toevallig iedere keer is geweest met het achteruitrijden?

    Wat betreft het schoonmaken is dat een ingrijpende klus of ben je met ongeveer een uurtje of 2 wel klaar en moet je het halve motor blok demontere?

    #17811260

    dit soort problemen gaat nog veel vaker voorkomen bij autos van de huidige tijd die steeds meer worden volgepropt met allerlei kwetsbare en onbetrouwbare electronica

    nee laat mij maar lekker oldtimer rijden

    #17811261

    er zijn ook mensen die luxe willen rijden en met elektronica voor extra veiligheid.:thumbup(AIRBAG? ABS? etc,etc?)

    #17811262

    Druksensor en chip modificatie: als je met de Zafira bij de Opel-dealer komt voor de onderhouds-beurt, kan hij a.h. chassisnummer zien dat er ’n modificatie moet worden uitgevoerd. Dit gebeurt altijd kosteloos (garantie) Meestal zit op zo’n modificatie ’n “looptijd” van twee jaar, dus als je in die tijd niet bij de Opel-dealer bent geweest: tja dan is het natuurlijk géén fout aan de auto of het merk. m.vr.groet bert.:o

    #17811263

    dat weet ik het is ook vervangen kostenloos. maar het gaat er gewoon om dat ik veel pech heb met deze auto motorisch gezien verder is dit een top auto zo als ik al zei een pracht wagen dus NIKS tegen OPEL (zit hier niet op het forum om OPEL af te kraken terwijl ik er zelf een heb maar om elkaar hier te helpen en vragen te stellen!!! ikvraag ook om hulp met dit probleem en niet hoe ik opel moet beoordelen)

    #17811264

    [rquote=1860579&tid=142001&author=GRSBK]dat weet ik het is ook vervangen kostenloos. maar het gaat er gewoon om dat ik veel pech heb met deze auto motorisch gezien verder is dit een top auto zo als ik al zei een pracht wagen dus NIKS tegen OPEL (zit hier niet op het forum om OPEL af te kraken terwijl ik er zelf een heb maar om elkaar hier te helpen en vragen te stellen!!! ikvraag ook om hulp met dit probleem en niet hoe ik opel moet beoordelen)[/rquote]

    Ik kon uit je verhaal niet echt opmaken of die onderdelen (druksensor en chip) al vervangen/gemodificeerd waren. Toen dacht ik: goh, laat ik mijn ervaring met ’n soortgelijk probleem eens op het Opel-forum zetten. Misschien heeft die forum-bezoeker GRSBK er wat aan. Niet gedacht hebbende dat me dit zou worden kwalijk genomen. M.vriendelijke groet, bert.:o

    tot de volgende keer!

    #17811265

    Wat betreft langaanhouden starten en niet stoppen denk ik dat je eens je knop moet gaan controleren.

    En anders je krukassensor laten vervangen.

    #17811266

    ok Bert volgende keer misschien anders omschrijven

    Maar hier staat toch duidelijk onder garantie bepaling::

    per toeval er achter gekomen dat de druksensor en een chip modificatie onder garantie bepaling vervangen moest worden (is gedaan)
    (geknipt uit eerder bericht)
    gr GRSBK

    #17811267

    maar goed weer ter zake:
    ik zit met mijn handen in mijn haar wat moet ik doen?
    *zuigersreinigen……
    *krukassensor vervangen…..
    * startknop nazien…..
    ook dit gaat in de kosten oplopen
    zonder garantie dat dit het probleem is verholpen
    Het is lijkt mij zoeken na een speld in een hooiberg en het vervelende is het komt af en toe voor en niet continu
    dus dat maakt het zoeken na een storing nog moeilijker.
    Uit eerdere vragen blijkt dat een uitlezing van de boorcomputer ook niet altijd alle storing weergeven kunnen worden.
    In de garage is de boordcomputer pas uitgelezen (a 35 euro) en gaf 2 foutcodes
    1 had wat te maken met de brandstof inspuit (waarschijnlijk de druksensor die onder garantie bepaling is vervangen )
    2 had te maken dat de wervelklep zou zijn vast gelopen volgens de garage moet die weer los zijn anders kun je niet eens rijden.
    een OPEL garage heeft de foutcodes maar verwijderd en de garantie uitgevoerd, het probleem doet zich nog steeds voor:swear:wtf:swear:wtf
    De verkoper waar we de auto gekocht hebben (2e hands) gaf maar een maand garantie op de motor middels is deze maand al lang en breed verlopen:(:(:(

    #17811268

    [rquote=1860440&tid=142001&author=GRSBK]Sinds November 2010 hebben wij onze toyota Auris 1.6/16 met een zeer luxe pakketvan 2007 30000km ingeleverd voor een Opel Zafira B 2.2/16 met bijna dezelfde luxe van 2006 102000km.Geen kosten zo de sleutel ruilen, gesloten portomonee
    Wij waren namelijk opzoek naar een goede gezinsauto met dezelfde luxe als voorheen. Wij dachten we proberen een echt merk aangezien toyota wel gezinsauto’s heeft maar een toyota kwaal “”weinig been ruimte””. Sinds we deze pracht auto hebben …. hebben we al het een en ander meegemaakt…
    Af en toe start de auto niet lekker
    De remmen zijn een keer blijven hangen achter (dat stinkt)
    af en toe kunnen we de auto niet uitzetten
    Af en toe een raar signal met achter uit rijden (al staan P sensoren uit)
    Boordcomputer uit laten lezen en er waren geen foutmeldingen te zien
    per toeval er achter gekomen dat de druksensor en een chip modificatie onder garantie bepaling vervangen moest worden (is gedaan)
    Brandstofpomp vervangen
    Is dit nu gewoon pech hebben:cry:cry of zijn er zo veel kwaaltjes bij Opel of heeft de vorige eigenaar niet genoeg zorg gedragen over zijn Auto. Zafira’s zijn toch prima wagens dacht ik zo:thumbup!
    Ik weet niet wat ik hiermee moet de garage ook niet ik kan de auto naar de garage brengen maar het is geen garantie dat ze wat vinden maarf wel dat ik dan een paar honderd euro lichter ben voor nutteloze zoek uurtjes. HELP ME!!![/rquote]

    heb zelf ook een B 2.2 maar dan een AUT zonder key-less uit 2006

    dat met die remmen heb ik ook. Gister avond kwam ik er ook achter tot het van achter kwam. had het al vaker geroken. moet ik de wielen demonteren om het schoon te maken?

    bij mij is ook de druk sensor vervangen maar die chip niet misschien omdat ik een AUT heb.

    gelukkig heb ik er geen problemen mee(klop klop op hout dan he:P )

    succes er mee

    #17811269

    He HITman
    Je moet de wielen idd demonteren
    dan een bak onder je remschijf zetten
    (bv afwasbak is groot genoeg)
    de remschijf + de blokken inspuiten met remmenreiniger
    de remschijf + blokken droogblazen met een compressor
    als je dit allemaal gedaan hebt zul je zien dat er een hoop
    rotzooi:puke in de bak licht


    de druksensor en chip
    die chip weet ik niet met een automaat

    sucses met remmen reinigen

    #17811270

    beste grsbk, dit is natuurlijk botte pech voor je, heb je eindelijk een fijne,ruime auto voor het gezin en dan krijg je dit.
    Ik heb dezelfde pech met onze zafira 2.2, eerst aircoleidingen lek geintje van 630 euro en nog geen maand daarachteraan egr en vacuumklep stuk +/_ 1000 euro MAAR!!!, wij laten het wel repareren (airco is al gereed) ondanks de hoge kosten want verder is het gewoon een hele fijn auto en multi funcioneel en een prima auto om caravan of trailler te trekken (gewicht wat je mag trekken is hoog).
    Ondanks onze hoge kosten blijven wij nog heel tevreden met deze auto.
    Dit verhaal is an geen oplossing voor de problemen welke je hebt maar misschien een hart onder de riem dat er meer mensen met een zafira zijn met botte pech, maar toch tevreden met hun zafira. p.s. Ik werk niet bij G.M. of een opel garage.

    #17811271

    He Zaffipaul
    Een Opel Zafira is inderdaad een fijne auto
    :thumbup:thumbup:thumbup
    Het is gewoon pech hebben ik zou het best willen laten
    maken maar dan moet het wel een oorzaak hebben
    niemand kan mij zeggen wat er aan de hand is ik hoor allen maar:
    “”het kan dit, het kan dat, het kan zus, het kan zo, etc etc””
    Ik werd er al op het laatst gek van maar idd een geruststelling ik heb het niet alleen “”PECH””:cry:cry:cry
    De beste oplossing is een nieuwere te kopen hoop ik dan maar dat is ook meteen weer zo’n harde aanpak.
    bedankt voor je steun.:thumbup

    #17811272

    [rquote=1861265&tid=142001&author=GRSBK]He HITman
    Je moet de wielen idd demonteren
    dan een bak onder je remschijf zetten
    (bv afwasbak is groot genoeg)
    de remschijf + de blokken inspuiten met remmenreiniger
    de remschijf + blokken droogblazen met een compressor
    als je dit allemaal gedaan hebt zul je zien dat er een hoop
    rotzooi:puke in de bak licht


    de druksensor en chip
    die chip weet ik niet met een automaat

    sucses met remmen reinigen[/rquote]

    Dan maak je alleen maar de boel schoon…….dan heb je nog niets gangbaar gemaakt..

    Klevende remmen zul je even los moeten halen…zuigertjes terugdrukken met wat wd40 of iets anders onder het rubber.
    Max een half uur per kant……..
    NIET MOEILIJK.

    #17811273

    [rquote=1862496&tid=142001&author=Fearless][rquote=1861265&tid=142001&author=GRSBK]He HITman
    Je moet de wielen idd demonteren
    dan een bak onder je remschijf zetten
    (bv afwasbak is groot genoeg)
    de remschijf + de blokken inspuiten met remmenreiniger
    de remschijf + blokken droogblazen met een compressor
    als je dit allemaal gedaan hebt zul je zien dat er een hoop
    rotzooi:puke in de bak licht


    de druksensor en chip
    die chip weet ik niet met een automaat

    sucses met remmen reinigen[/rquote]

    Dan maak je alleen maar de boel schoon…….dan heb je nog niets gangbaar gemaakt..

    Klevende remmen zul je even los moeten halen…zuigertjes terugdrukken met wat wd40 of iets anders onder het rubber.
    Max een half uur per kant……..
    NIET MOEILIJK.[/rquote]

    je hebt gelijk Fearless voor het gangbaar maken moet je idd
    zoiets doen

    Maar voor het remmen reinigen heeft de OPEL garage mij
    dit in iedergeval verteld

    #17811274

    Jah klopt, maar daar los je geen problemen mee op.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.