Getrag 265 icm C20LET vraagjes

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Getrag 265 icm C20LET vraagjes

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224268

    Welke cardanas moet ik hebben ? Welke is het sterkst ? en hoelang is de cardanas dan (cm).

    Het gaat om een cardanas voor een kadett c coupe met getrag 265 naar een kadett c as (evt met stalen staartstuk).

    – Dan heb ik voor de bak het vliegwiel van de C20LET nodig ?
    – Koppelingsplaat van OF een Monza A OF een Senator A?
    – En dan gewoon de sportdrukgroep van een C20LET ?

    De koppeling moet geschikt zijn voor 320pk maximaal.
    (meer kan de standaard dikke kadettc achteras toch niet aan)

    Wie heeft er meer informatie voor me.

    #17707272

    Exact wat jij opnoemt hadden wij er ook onder zitten. alleen de koppelingsplaat weet ik maar voor 95% zeker..

    Cardanas hebben we onder de auto opgemeten en toen op lengte laten maken bij een specialist. Daar is toen dikkere pijp voor gebruikt om hem sterker te maken.

    De standaard achteras kan die 320 pk wel overleven, hangt er allemaal maar net vanaf hoe je er mee omgaat. Bij mijn maat ging hij toch wel kapot… 100% sper en dan rijden alsof je het ding gestolen hebt gaat niet eeuwig goed zeg maar.;) Alu staartstuk afgebroken, vertandingen van aandrijfassen compleet afgescheurd en een flink gierende as zijn wat dingen die hem overkwamen.:(

    #17707273

    Ik hou wel van sportief rijden maar niet zoals strepentrekker ;) (Niet voor extreem driften en sprinten).

    Kun je mischien de naam/adres van die specialist geven ? En dikkere pijp bedoel je een stalen staarstuk mee ? zit dat stalen staatstuk ipv het alu staartstuk of er aanvast (op het alu staartstuk) ?

    #17707274

    Van een ander forum overgenomen van je:

    jep…

    manta 18s 4-bak koppelingshuis, adapterplaat, Getrag 265 van bv een Monza, drukgroep van een LET met de plaat van een Monza.

    #17707275

    volgens mij is de monza koppelingsplaat te groot en moet je 230mm hebben

    #17707276

    origineel gepost door JvV
    Ik hou wel van sportief rijden maar niet zoals strepentrekker ;) (Niet voor extreem driften en sprinten).

    Kun je mischien de naam/adres van die specialist geven ? En dikkere pijp bedoel je een stalen staarstuk mee ? zit dat stalen staatstuk ipv het alu staartstuk of er aanvast (op het alu staartstuk) ?

    technotrans in veendam

    doet tussenassen balanceren / inkorten / aanpassen;)

    #17707277

    Thanks voor de Tip Louwe, helaas woon ik in ZH (Rotterdam) dus is het een beetje te ver uit de buurt. Weet jij meer over de koppelingsplaat ? jij hebt toch ook een Getrag 265 achter je C20LET ?

    #17707278

    Ze plaat moet gewoon van een 265 zijn. Dus voor een Monza waar hij in geleverd is. Sachs heeft ze als het goed is ook in het programma ( ben Sachs dealer ) Verder gebruik je gewoon een versterkte Sachs drukgroep voor de C20LET en dan gelijk ff een stalen vliegwiel er bij. Bellhousing van een 1.8s 4 bak zoals al gezegd en een adapterplaat.

    #17707279

    je kan toch ook de plaat gebruiken van een rekord 2.3 diesel???

    #17707280

    origineel gepost door JvV
    Ik hou wel van sportief rijden maar niet zoals strepentrekker ;) (Niet voor extreem driften en sprinten).

    Kun je mischien de naam/adres van die specialist geven ? En dikkere pijp bedoel je een stalen staarstuk mee ? zit dat stalen staatstuk ipv het alu staartstuk of er aanvast (op het alu staartstuk) ?

    Nick zijn as kwam ook ver weg, ergens bij Tilburg uit de buurt. Op Marktplaats staat ook iemand uit Baarlo, daar hebben we ook goede ervaringen mee.

    Met de dikkere pijp bedoelde ik de buis van de cardanas(het gedeelte tussen de kruiskoppelingen) deze was van dikkere buis gemaakt als origineel is.;)

    Op de A Manta is geloof ik een stalen staartstuk geleverd geweest dat in de plaats van het alu staartstuk komt en beduidend sterker is.:thumbup

    Koppelingsplaat was idd van een Monza, LET plaat heb ik zelf meegenomen want die paste op mijn ZF sportbak.:agent

    #17707281

    iemand een tekening of foto van een pasplaat?
    van 265 naar 18s koppelingshuis.

    #17707282

    op sluisjesdijk zit een bedrijf wat tussenassen op maak maakt.

    hebben wij al meerdere assen laten maken.

    #17707283

    origineel gepost door mauscona
    iemand een tekening of foto van een pasplaat?
    van 265 naar 18s koppelingshuis.

    king: ja die heb ik…….. een foto dan.

    mooi is ie he….

    je moet tevens ook een ring hebben die het koppelingshuis centreerd op de as van de 265bak.

    #17707284

    ik heb een automaat koppelingshuis, zit al een ring in.
    dit koppelings huis is ook korter als een schakelbakhuis dus moet ik die plaat iets dikker maken.

    #17707285

    Bij een automatenhuis past deze plaat niet, het huis van de automatenbak heeft een 6 gaatsaansluiting in de rondte ipv 4 bij de handgeschakelde bak, je zult tevens een een aansluiting moete maken voor de koppelingsarm of een hydrolische moeten gebruiken van bijv een omega B

    #17707286

    -offtopic Back on topic (zie beginpost)

    #17707287

    Dan heb ik voor de bak het vliegwiel van de C20LET nodig ?
    – Koppelingsplaat van OF een Monza A OF een Senator A?
    – En dan gewoon de sportdrukgroep van een C20LET ?
    ugg boots mini
    ugg boots tall chocolate
    ugg australia boots online store

    #17707288

    origineel gepost door rallyastra
    Ze plaat moet gewoon van een 265 zijn. Dus voor een Monza waar hij in geleverd is. Sachs heeft ze als het goed is ook in het programma ( ben Sachs dealer ) Verder gebruik je gewoon een versterkte Sachs drukgroep voor de C20LET en dan gelijk ff een stalen vliegwiel er bij. Bellhousing van een 1.8s 4 bak zoals al gezegd en een adapterplaat.

    Heb zelf een vliegwiel van een XE erop zitten icm versterkte drukgroep van Sachs ervan. Heb zelf een 265-bak van een E30 M3 met ook die koppelingsplaat.

    #17707289

    origineel gepost door jermir

    origineel gepost door mauscona
    iemand een tekening of foto van een pasplaat?
    van 265 naar 18s koppelingshuis.

    king: ja die heb ik…….. een foto dan.

    mooi is ie he….

    je moet tevens ook een ring hebben die het koppelingshuis centreerd op de as van de 265bak.

    Volgens mij missen er 4 gaten in de pasplaat. De gaten van het 1.8s koppelingshuis komen niet overeen met die van de 265 bak.

    #17707290

    klopt missen er ook 4 , zo kan je zelf bepalen hoe schuin je eventueel je motor erin wil hebben. waarom iemand dat zou willen zou me een raadsel wezen…..

    #17707291

    origineel gepost door jermir
    klopt missen er ook 4 , zo kan je zelf bepalen hoe schuin je eventueel je motor erin wil hebben. waarom iemand dat zou willen zou me een raadsel wezen…..

    Je kan de motor met de Manta 1.8s steunen plaatsen (alleen de linker past bij een let met originele turbo niet), dan ligt hij 7 graden naar links gekanteld en het carter ligt dan wel mooi recht t.o.v. de vooras of je maakt zelf steunen en legt de motor recht.

    #17707292

    Die motor hoort gewoon schuin te liggen… als die rechtop staat zit de carterpan er echt achterlijk onder en als je een 18S bak gebruikt zit ook de bak en dus het schakelmechaniek schuin, dit zul je dan zelf moeten aanpassen. Ik vind het er echt niet uitzien…-offtopic

    #17707293

    Nog ff -offtopic

    origineel gepost door giuliettaevo
    Die motor hoort gewoon schuin te liggen… als die rechtop staat zit de carterpan er echt achterlijk onder en als je een 18S bak gebruikt zit ook de bak en dus het schakelmechaniek schuin, dit zul je dan zelf moeten aanpassen. Ik vind het er echt niet uitzien…-offtopic

    Dat is een kwestie van smaak. Persoonlijk zie ik de kop liever recht liggen, zo heel vaak kijk ik ook weer niet onder de auto en kan me ook niet eraan storen dat het carter iets scheef zit wat bijna niet opvalt.

    Maar waarom zou je een 1.8s bak gebruiken als je de sterkere 265 bak hebt liggen?

    #17707294

    Er zijn meer mensen die een 18S gebruiken als een 265.

    Van boven ziet rechtop er idd beter uit… Maar als het mijn auto zou zijn zou ik me kapot ergeren aan het feit dat het er van onderen zo beroerd uitziet.:( En je ziet het meteen… de carterpan loopt normaal(schuin dus) precies parallel met de vooras.

    maar ieder zijn keuzes…

    #17707295

    @jermir wrote:

    je kan toch ook de plaat gebruiken van een rekord 2.3 diesel???

    Dat gaat dus niet voor de gene die het nog willen weten
    Is wel 10 tand maar kleiner

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.