getik/gekraak middenconsole/dashboard?

Forumindex Forums Modellen Astra getik/gekraak middenconsole/dashboard?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Astra g 2001 1.6 5 deurs

sinds vandaag is het zo dat als ik gas geef ik gekraak/getik hoor.
    Door de trillingen die je dan krijg als je gas geeft beweegt er denk ik iets in het dashboard/middenconsole.

Nu wil ik dus eerst het middenconsole er uit halen, omdat me die gemakkelijker lijkt.
    Heeft iemand dit al eerder gehad en dus weet wat het precies is? want het zou vast niet makkelijk te vinden zijn.

Bij mij kwam er wat getik uit het display, toen ik de middenconsole eruit haalde bleek er een bevestiging punt niet te zijn vast geklikt.
    Middenconsole is niet moeilijk om er uit te halen, je moet wel de tijd nemen en goed kijken waar de panelen aan zijn bevestigd. je kan gemakkelijk dingen beschadigen wanneer je niet weet op welke punten je wat los moet schroeven.

Hoi, ik ondervind dit zelfde probleem in mijn astra g 2003. Is hier een makkelijke how to van?

om je middenconsole los te maken staat een how to in het how to topic

ik heb hiervoor al meerdere keren middenconsole losgehad, maar heeft nog steeds niet geholpen. Heb div. dingen geprobeerd:
    * Randen afgetapt voor demping
    * Alle boutjes, schroefjes nagegaan op speling

Het is me na 3.5 jaar nog steeds niet duidelijk WAAR het geratel vandaan komt. Enige wat ik WEL weet is dat het rond de 2000 rpm zit.

Ben benieuwd naar de tips.. Ik ga dit topic ff volgen.

Loshalen van je middenconsole is trouwens niet zo heel moeilijk en moet best te doen zijn. Al wat meer gevonden?

het is inderdaad niet moeilijk, ik heb op het forum gekeken hoe het moet.
    me auto is nu alleen weg voor apk, en kan morgen pas op zijn vroegst gaan kijken, echter had ik het idee dat het minder erg was geworden.

Mja bij mij was het meestal voor korte periode goed..

ik zal het zelf wel even afkijken, maar ik irriteer me wel mateloos aan het getik

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.