getik na olie verversen ?

Forumindex Forums Modellen Astra getik na olie verversen ?

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

ik heb vandaag mijn olie ververst + olie filter maar ik heb nu af en toe een getik komt van mijn blok ergens het gaat om een astra x1.8xe1 er zit 10w40 olie in van castrol :(

niemand die me wil helpen ?:( het is in ieder geval geen nokkenas want het geluid gaat soms weg :(

Beste Cano666

Ik zou je graag een antwoord geven
    heb alleen zelf geen ervaring met motoren jonger als 25 jaar
    (mijn jongste auto is een kadett E met een 1.3N en carburateur)
    Misschien kun je een filmpje maken of iets?
    zodat er mogelijk iemand hier het getik herkent :thumb

Succes

Groeten van Paul

klepstoters. ik heb het zelfde gehad na olie verversen. meestal is het er maar 1 die het geluid veroorzaakt.
    eerts getik bij start na verversing. daarna een tijdje niet en toen continu getik.

hey het is nu opeens weg ?! :S nog iets wat ik niet had voor het verversen van mijn olie als mijn motor koud is en ik start blijft mijn toeren teller niet stil hij blijft eventjes op en neer gaan tussen 1 en 2 daarna doet ie gwn weer normaal ? ik snap het ff niet bedankt voor jullie reacties

@ paul zodra ik het weer hoor tikken ga ik het opnemen

Hoi cano,

Heb je je peilstok nog gecontroleerd na een stukje rijden? En heb je dezelfde olie gebruikt als degene die erin zat (visco enz)?

Groeten

Best Kans dat de Olie van 5w30 / 5w40 naar 10w40 is gegaan, daar komt bij dat de meeste 10w40 oliën Semi-synthetisch zijn..
    In deze motor hoort 5w30 / 5w40 Volstynthetische motorolie, en daar zijn deze motoren soms best gevoelig voor..

Je bent niet de eerste waarvan ik meemaak als deze naar een goedkopere Viscisiteit overstapt dat de motor daarna gaat tikken.

Ik begrijp ook nooit zo Waarom mensen een andere dan door de OPEL voorgeschreven viscositeit willen gebruiken..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.