gesloten blow-off systeem "HOW TO"

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) gesloten blow-off systeem "HOW TO"

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #17685630

    Complimenten :thumbup :thumbup :thumbup

    Ziet er prachtig uit. ;)

    #17685631

    Topic maar bovenin vast gezet

    Handige how-to :thumbup

    #17685632

    ;) thnx ;)

    #17685633

    mooi werk deef!
    ziet er echt professioneel uit

    #17685634

    deef super!!!!!!!

    vind dat blauw wel erg netjes…was er zelf ook fan van!

    btw……

    op vag zowel forge en hks gemonteerd….
    las wel op diverse foraas dat er ook storingen kunnen ontstaan,zelf geen storing ervaren op de 1.8jes….

    #17685635

    It looks super-cool.

    I am English, so sorry that I cant write in Dutch, but please don’t feel that you need to write back in English.

    My question with this system is the following.

    Couldn’t the air that is being pass back into the intake also travel in the opposite direction – through the airflow meter – and toward the air filter.

    Could this then cause incorrect readings on the afm and possible over- or underfuel the system?

    That would be my only concern. ;)

    #17685636

    thnx for the compliment!nice to meet opel drivers from all over the world!if you over- or under feul the system,wouldn’t the car run bad and the ECU give a failure notice (burning TC light)??haven’t had this since i’ve changed the blow-off from open to closed loop.

    ps… like your new FMIC :thumbup
    i’ve got exactly the same one here for my car.that’s the next project…

    grtz

    #17685637

    Hé Deef,

    ten eerste, ziet er goed uit :thumbup.
    Maar mijn vraag is wat je met de orginele recirculatie klep hebt gedaan die op de turbo zelf zit ?

    #17685640

    origineel gepost door DEEF
    turbo komt door blow-off sneller weer op gang,maar na het chippen blies die HKS zoveel af dat de motor een storing kreeg.hij ging ook schokken bij het gas loslaten.dit omdat de LMM lucht heeft gemeten,die niet de motor ingaat.door de blow-off te recirculeren komt de lucht weer terug na de LMM en is het een gesloten systeem.na de aanpassing loopt ie veel beter,en zonder te schokken bij gaslos.

    Als je er gewoon een goede dupvalve op zet van collins (ik pas ze nog wel iets aan :)) dan heb je wel een vet af blaas geluid en geen gezeik :D

    #17685642

    Kan een dumpvalve zonder software aanpassingen op een z20lel gemonteerd worden? Die turbo pakt em zo laat op na hey schakelen

    #17685641

    Ja geen probleem als je een goeie DV koopt.
    En maak de originele DV gelijk dicht of zet een terugslagklep in de leiding.
    Anders blaast hij niet zo hard af.

    #17685644

    Oké thnx. Had laats al ergens gereageerd op een sv die hier op forum te koop stond. Maar die reageert niet. Was van bailey’s?

    #17685645

    Maakt het BTW nog uit of een dv van een Let of Leh is?

    #17685646

    @frank de jonge wrote:

    Maakt het BTW nog uit of een dv van een Let of Leh is?

    Nee.
    bailey’s sucks. :D

    #17685647

    Want?

    #17685648

    Heb hier de bailey dv26, werkt gewoon harstikke goed en heeft een mooi afblaas geluid.
    Dus niks mis mee…

    #17685643

    Probeer maar eens een collins van mij :D blaast veel harder af en blijft werken boven de 300pk een bailey gaat lekken.

    #17685639

    Kosten die van jou?

    #17685638

    @ Andre op pk’s kan ik het niet zeggen, maar hij moet toch een 1,5 bar aan kunnen.
    en die collins blaast wel harder af ja, heb er inderdaad ook van gehoord dat die baileys gaan lekken.
    maar zo op standaard letje werkt hij goed.

    @ Frank zou het niet weten, zat er al op toen ik de auto kocht.

    #17685649

    Binnen werk van bailey is van plastic rotzooi en trekt krom en gaat dan vast zitten enz.
    En Forge gaat te laat open en bij lagere druk (rustig rijden) helemaal niet.

    #17685650

    Die van mij begon 2wkn terug ook te lekken :puke
    Nu mooi een verse collins erop best wel mooi spul :thumbup

    #17685651

    Andre Botter ,heb je soms een foto van die collins en wat kost die ?
    Ik zit nu met een bailey en zit te denken om een Forge te steken op met z20let .
    Zou toch graag die collins eens zien :D

    #17685652

    same here

    #17685653

    @belgium turbo wrote:

    Andre Botter ,heb je soms een foto van die collins en wat kost die ?
    Ik zit nu met een bailey en zit te denken om een Forge te steken op met z20let .
    Zou toch graag die collins eens zien :D

    Is dit geen Collins?
    http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=900010&hid=&lhid=&lvid=&mid=94

    Oeps, sorry, bijna 2 jaar te laat :sleeping

    #17685654

    Hebben sommige hier nagedacht over een systeem die zowel gesloten als open en 50/50 kunnen zijn? Denk het wel hoor, maar ik ben zelf een C20NE Turbo aan het maken icm een luchtmassameter.

    Normaal als al mijn gecomprimeerde lucht door een open dumpvalve ‘verdwijnt’ naar de buitenlucht, krijg ik sowieso een foutmelding op motormanagment (mijn motor draait nog niet btw, alleen theoretisch over aan het nadenken alvast). Dat heeft te maken met het feit dat de turbo doordraait terwijl de gasklep dicht is en dus lucht aan blijft zuigen.

    Ik ga het nu proberen op te lossen door de Forge Split-r te monteren. Met de Split-r kun je verschillende ‘instellingen’ regelen, ik moet zeggen dat ik verder nog niet echt bekend ben met de Split-r, weet alleen theoretisch de werking.

    Wat ik dus ga proberen is eigenlijk (voor zover de Split-r te regelen is) het grensje op te zoeken wanneer mijn motormanagment het niet meer toelaat en het randje op te zoeken zodat die dus niet brand en hopen dat het werkt. Bouw ik een turbomotor, wil ik tuurlijk wel de vette BOV sound hebben.. :D

    Mocht ik het ergens fout hebben, corrigeer me aub, ik leer graag! :afro

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.