Gesis opgelost! Spoedantwoord op de 2e vraag!

Forumindex Forums Modellen Corsa Gesis opgelost! Spoedantwoord op de 2e vraag!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211196

    Goeiedag,

    Het gesis had te maken met een vacuum slangetje op de cab. deze was gebroken/gescheurd.

    Nu het volgende:

    Mijn temp loopt niet op na de 90 en blijft hangen op de 80 á 85.
    Is dit normaal? aangezien hij altijd op de 90 zit…

    #17508858

    tis warm buiten he dan is die snel op temp.

    #17508859

    op het moment dat je koelwater warm word dan komt er druk op je systeem te staan vandaar het gesis jouw motor heeft het gewoon een beetje erg warm gehad
    is volkomen normaal

    #17508860

    misschien een luchtbel in het systeem…

    #17508861

    origineel gepost door ajn0
    Nu het volgende:

    Mijn temp loopt niet op na de 90 en blijft hangen op de 80 á 85.
    Is dit normaal? aangezien hij altijd op de 90 zit…

    Mischien moet je niet zo veel trappen met dat ding! ;)

    #17508862

    zal het volgende doen voor de zekerheid: stationair laten lopen met dop erop, als ie na een paar minuten stationair lopen, flink druk opbouwt in resevoir (dop langzaam losdraaien), kan koppakking kapot zijn… Maar dat sissen kan ook normaal zijn geweest…

    #17508863

    Gesis betekent overdruk en een eventueel lekkage, kijk je dop even na of deze wel goed afsluit. Laat alles eerst goed koud worden. Vul je koelwater tot op het juiste nivo af en laat deze draaien zonder dop. Na een paar minuten zal het nivo wat zakken asl de thermostaat open gaat en zich stabiliseren vul dan verder af.

    mocht hij echter vanaf het begin direct grote hoeveelheden koelwater eruit gaan gooien en dat blijven doen zolang de motor loopt dan is je koppakking stuk.

    #17508864

    Had ong hetzelfde wat topicstart beschrijft, en was de koppakking lek.

    #17508865

    het is niet de kop..

    #17508866

    origineel gepost door ajn0
    Goeiedag,

    Het gesis had te maken met een vacuum slangetje op de cab. deze was gebroken/gescheurd.

    Nu het volgende:

    Mijn temp loopt niet op na de 90 en blijft hangen op de 80 á 85.
    Is dit normaal? aangezien hij altijd op de 90 zit…

    thermostaat.. of thermoschakelaar (voor koelvin)..
    beter beide vervangen.. zijn iets van 35 a 40 euro samen..
    en koelvloeistof niet te vergeten..(tis meestal de thermostaat)

    #17508867

    de thermoschakelaar staat daar sowieso los van (of de fan moet al gaan draaien bij die 80)? Als thermostaat kapot is, komt de naald meestal helemaal niet meer omhoog tijdens rijden, alleen als je stil staat nog maar… Zou er niks aan doen hoor!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.