gereedschap TIP

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum gereedschap TIP

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur

Zoals we allemaal wel weten steld de standaard krik niet zoveel voor die er in de auto bijgeleverd is .

vanaf Zatardag 5 maart heeft de Aldi een leuke aanbieding

een 2000kg garage krikje inkl 2 as steunen en 2 weg rol beveiligingen in nette kunstof koffer voor maar 34,99€

dus voor met de caravan of wat knutsel werk een stukje meer veiligheid ,zie er nog vaak onder een auto liggen op zo,n wiebel krik .

ik kon het niet laten dit even te delen .

Bert

Heb ik al!!
    Alleen mijn setje had er ook zo’n rolbankje bij !

Dat is zeker een mooi krikje
    Heb um zelf ook en ik denk nog wel menig ander forum gebruiker hier :)

Meestal haal ik dat spul altijd bij de Cranenbroek.
    Daar is het ook goed betaalbaar.
    Maar van Aldi een mooie aanbieding hoor.

Heb dit spul ook gehad.

Krikte me rot en ding kwam me niet hoog genoeg.

De bokjes gingen doormidden toen ik iets verkeerd op de auto leunde. Auto van de bokken :P
    Die bokjes zijn gigantisch gammel, ik dacht dat het wel zou gaan. Maar je bent je leven niet zeker als je met die bokken werkt.

Nu dus een garagekrik van 120,- en een mannesmann bokkenset van 35 euro erbij.

ja ik heb zelf ook een garage krik 4500kg en komt best hoog en durf door de grote schotel ook daar wel onder te kruipen .

ik stelde aleen voor dat je met zo,n krikje ff veiliger wat doet als de gewone standaard krik ook ff een caravan band wisselen .is net ff veilger is ook niet bedoled om een koppeling of achteras uit te bouwen ..t.o.v de standaard krik een stuk veiliger .en dat voor die prijs is voor menig hobbyist een uitkomst en daar is hij ook voor bedoeld .

de betere beun heeft ECHT gereedschap ALTANS GA IK VAN UIT ik kan ze ook met een hamer en beitel en grote bahco .

Bert

Heb zo’n ding ook gehad. Als er 2 ton op staat dan is ie goed genoeg voor auto’s tot 1 ton.
    Die krik van mij was na een paar keer krikken al helemaal scheef gaan staan.
    Heb er nu een van 3 ton en die blijft heel.

Die std. schaarkrik is alleen voor nood. Die zou ik nooit gebruiken om echt thuis bezig te gaan :P
    ALs je onder een auto bezig moet dan iig goeie bokjes gebruiken. Niet van die gammele dingen maar zoiets als dit:

Kost max 40 euro voor een set, zijn heel stabiel en in hoogte te stellen. Die dingen vallen niet zomaar uitelkaar of om;)

wat doe jij dan wel niet met dat krikje jan :angel

deze gebruik ik daarom toch het meest als ikzelf onder de de auto moet zijn

de standaard krikjes in je auto zijn natuurlijk alleen voor nood om je wiel te verwisselen, en dan lig je zelf niet onder de auto en hoeft ie dus ook niet zo hoog.
    thuis heb ik ook een zware krik met twee assteunen, het werkt alleen al makkelijker en het is nog veiliger ook.

maar die oprij rekjes zien er ook wel makkelijk uit idd alleen kan dan niet je wiel eraf als je daar in de buurt zit te klote.

nee dat klopt.
    maar voor andere doeleinden (bv uitlaat, brandstoffilter, etc) is het ideaal.

Ik gebruik altijd deze.:D

ik laat het meestal doen :P alleen kleine dingetjes doe ik zelf

Deze gebruik ik meestal:cool:

[rquote=1878373&tid=143489&author=gwriemersma]Deze gebruik ik meestal:cool:

[/rquote]

hedde ze da ding niet op uwe werk nodig dan jonguh?!

:hmmz

Zal maandag eens vragen

:P

[rquote=1878303&tid=143489&author=Henk042]Ik gebruik altijd deze.:D

[/rquote]

Kom ik binnenkort effe keer lenen dan :P

Heb zelf ook zo’n soort krik, wel fijner werken moet ik zeggen.

[img]en heb zulke assteunen, wel fijn maar werkt alleen prettig als de ondergrond echt vlak is.

haha, effe ophalen in de kofferbak.

Ik heb zeer zware doorgelaste assteunen, namelijk 4000kg draagvermogen per stuk.

en een goede krik.

en binnekort ook een brug.

Willem

[rquote=1878960&tid=143489&author=Astraman][rquote=1878303&tid=143489&author=Henk042]Ik gebruik altijd deze.:D

[/rquote]

Kom ik binnenkort effe keer lenen dan :P

Heb zelf ook zo’n soort krik, wel fijner werken moet ik zeggen.

[img]en heb zulke assteunen, wel fijn maar werkt alleen prettig als de ondergrond echt vlak is.[/rquote]

:jerry De brug is eigendom van de hobbyclub van de fabriek
    waar ik vroeger gewerkt heb. Leden mogen onbeperkt gebruik
    maken van de ruimte. Erg ideaal, er is daar een hout afdeling, een metaal afdeling en een redelijk uitgeruste garage.:D:D

ik heb ze bij de kijkshop weg niks mis mee vandaag nog een a vectra oplaten rusten geen probleem

[rquote=1878303&tid=143489&author=Henk042]Ik gebruik altijd deze.:D

[/rquote]

makkelijk meenemen ook:P;)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.