gemiddeld verbruik ineens gestegen,…

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum gemiddeld verbruik ineens gestegen,…

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238052

    Hallo,
    Ik rij met een vectra b2 2.0 16v DTI (x20DTH)
    ik rij voornamelijk kleine afstanden (6km) van en naar ’t werk.
    m’n gemiddeld verbruik lag eerst rond de 8.2l/100km
    sinds een week stijgt m’n gemiddeld verbruik naar 9.8l/100km en rijd normaal zoals anders,..
    Kan dit ergens op wijzen? m’n voorgloeiers zijn 10.000km geleden vervangen.
    Heb een op-com in bezit
    Kan ik iets doen/nakijken?

    #17882783

    Bandenspanning?

    #17882782

    Bandenspanning is normaal. voor en achter 2.10

    #17882781

    jemig ik haal de zelfde waardes met een mijn1,8 benzine.

    Banden spanning is te laag.
    Wat is je banden maat.

    #17882779

    mijn bandenmaat is 195-65-15
    spanning op 2.10
    m’n hoge verbruik komt waarschijnlijk omdat we zo goed als alleen maar op en naar het werk rijden wat maar 6km is van thuis, met verschijdene stoplichten en drempels.
    normaal is m’n gemiddeld verbruik 8.2/100km maar sinds vorige week ineens naar 9.8 gestegen.
    ik ga altijd bij dezelfde tankshop tanken: shell de gewone diesel.
    ik begrijp er echt niets van.
    nu gaan m’n banden vanvoor wel altijd iets af zodat ik 1keer in de maand wat moet bijpompen maar m’n verbruik is daardoor nooit gestegen. aleja misschien wel eens met 0.1 of 0.2 omhoog maar nooit 1.6l/100km stijging,..

    #17882780

    2,5bar is mooi in deze bandjes.

    Willem

    #17882778

    ah, nja dan gaan we ze straks eens wat bijpompen, kijken wat ie doet ;-)
    ik heb me altijd aan de voorgeschreven druk gehouden vermits dit in m’n boekje staat. maar beetje meer kan geen kwaad hé.

    #17882777

    Is alleen maar beter…

    Ik rijdt op 2.8 rondom met de Vectra: 215-45-17

    Willem

    #17882776

    is het niet zo dsat als je je banden harder gaat oppompen dat je loopvlak
    dan boller wordt (balonnen) waardoor het profiel in het midden harder slijt
    dan het profiel aan de zijkant??
    en wat kost een bandje in deze maat??
    weegt het op tegen je vermindering in je verbruik?
    er staat niet voor niets een aanduiding op je band met hoe hoog de druk in de band moet zijn

    bij een te slappe band rijd je meer op de wangen waardoor het profiel aan de zijkant sneller slijt
    een te harde band zorgt er voor dat je straks geen profiel in het midden meer hebt

    dit alles is mij mede gedeeld door een banden specialist
    en vond het eigenlijk wel vrij logisch

    #17882775

    da klopt volledig jos, maar u druk verhogen met 0.3 bar gaat ie echt niet bol komen te staan,.. je moet ze nu ook niet op 3.5 zetten hé, dan staat ie idd bol,.. en denk dat je da zelf wel voelt als ie begint te “dansen” zoals ze da hier zeggen.

    #17882773

    Het is ook al weer kouder aan het worden zeker in de vroege morgen.
    Dat beïnvloed ook je verbruik, zeker met korte afstandjes.
    Je motor en bak komen langzamer op temperatuur.

    Gr,

    Leen.

    #17882774

    nja da zal ook wel iets doen int verbruik maar geen 1.6l stijging denk ik zo,..

    #17882770

    Verlichting, bijverwarming kosten allemaal extra brandstof. Die 1.6 liter kan wel kloppen.

    Zet je verwarming maar eens uit, en kijk wat dat met je verbruik doet.

    #17882771

    da weet ik allemaal wel, maar het GEMIDDELD verbruik stijgt he,.. in de zomer staat airco ook op, en dan stijgt m’n gemiddeld verbruik niet zo veel,..

    #17882772

    Hoe is het koelsysteem. Hoe is het inlaat systeem.
    Korte ritjes vind een diesel niet leuk. Slipt dicht enz.

    #17882769

    euhm, even een verduidelijking graag,.. wat bedoel je met “hoe is het koelsysteem”? en hoe is het inlaatsysteem?

    #17882788

    Rij ‘ns een keer 200 km snelweg (zonder files) aan één stuk. Is ie weer mooi schoon en loopt ie weer zuiniger. Heb ik met m’n benzine ook. Na een hele tijd geen snelweg te rijden slurpt ie ook stiekem steeds wat meer. In het begin 1:15 met stadsverkeer, zakt daarna af naar 1:13 / 1:12,5. Keertje goed snelweg rijden en hij is weer de oude. :)

    Korte stukjes zijn sowieso brandstof-slurpend. M’n oude Vectra A reed in hartje winter over een dagelijks stukje van 4 km ook iets van 1:6… Bij lange afstanden was ’t geen probleem, haald ie weer moeiteloos 1:12 in de stad en 1:14 op de snelweg.

    #17882787

    ja volgend weekend gaan we naar zierikzee rijden dus afstand genoeg hé ;-)
    heb net de bandjes tot 2.50bar opgepompt. (er stond vanvoor nog maar 1.4 en 1.7 op) dus da zal al een grote oorzaak geweest zijn.
    deze week eens in het oog houden wat het verbruik nu doet.
    houd jullie wel op de hoogte. alvast bedankt iedereen!!!

    #17882785

    Rij met mijn 2.2dti ook veel korte stukken haal dan ook makkelijk 6.2/100
    Dus weet niet of die korte stukjes nu zoveel invloed hebben :hmmz
    Daarintegen rij ik ook regelmatig een paar 100 km met het pedaal stevig ingedrukt :afro
    Dan haal ik waardes van 7.5/100
    Dus jou waardes zijn vergeleken bij de mijne aan de hoge kant :fy1
    En das met de huidige brandstof prijzen flink :swear :argue

    #17882784

    mijne 2.2DTI zit gemiddeld 8.1/100km, En rijd rustig :cry

    #17882786

    met de bandenspanning op 2.5 is m’n verbruik al gezakt van 9.8 naar 9.1, dus da is al goed nieuws, gisteren een goei 80km autostrade gedaan en nu is m’n gemiddeld verbruik gezakt naar 8.6, dus we gaan de goede richting op hé ;-)
    merci allemaal!!!

    #17882789

    Ik rijd met mijn 2.0 16V DI Astra diesel gemiddeld 1 op 15. Rij ook korte stukken naar mijn werk enkel reis 10KM. Vanochtend aangekomen en de warmte meter begon net uit het koude te komen.
    En dit verbruik heb ik met 18inch banden 225/35/18 en verlichting altijd standaard aan.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.