geluid knipperlicht astra h doet het niet

Forumindex Forums Modellen Astra geluid knipperlicht astra h doet het niet

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur

beste mensen ik heb een vraagje sinds een tijdje doet het geluid van de knipperlichten het niet meer ook die van de gordelpiep doet het niet
    nu begreep ik dat er waarschijnlijk een soort van speakertje erin zit maar waar zit deze dan
    heb hem al open gehad maar kan niet vinden en wist niet zeker of die nog verder uit elkaar kon (zie foto)

mocht ik dit niet zo op kunnen lossen dan wil ik op de sloop een andere km unit gaan halen maakt dit uit of het van een diesel is (me pa ze auto is een bezine) en moet deze evt nog ingeleerd worden met de opcom weet wel dat je maar 1 keer de km stand kan aanpassen

Voor zover ik weet, opcom kan km niet veranderen op astra h gebruikte auto.

Foto van de andere kant?

andere kant is gewoon de tellers is voor de rest niks afgehaald

Misschien moet je kijken naar CIM.

okey en waar zit de cim en waar moet ik dan precies na kijken dan

Speakertje zit idd in de CIM(dit is de module achter je stuur onder de kappen)

Dacht dat ie in de IPC zat, blijkt toch de CIM te zijn, schijnt niet los te vervangen te zijn.

okey en is de cim module makkelijk zelf te vervangen of is dit toch een aardig klusje zeg maar

Helaas, het vervangen van CIM is niet zo eenvoudig. Moet worden gereset van donor auto en geprogrammeerd om uw auto. U kunt de zoemer in de foto’s te zien.

Het vervangen zelf is niet zo moeilijk, alleen het inleren en programmeren moet je wel snappen en moet het met een tech-2 gebeuren.

Echter, als de CIM niet wordt gereset, kan ik dat voor u doen. Ook het programmeren.

okey ja het inleren en programmeren moet opzich geen probleem zijn dat kan de garage bij mij op de zaak wel doen

is er misschien een how to van het vervangen van de cim module

vergeet er trouwens wel bij te vermelden dat het geluid van de knipperlicht het af en toe wel doet

Gek idee: tap de geschakelde draadjes af van je knipperlichten en zet een extra zoemer/klikkertje in je zekeringkast. Gaat je een boel geld en tijd schelen?

@SimpleFace wrote:

Gek idee: tap de geschakelde draadjes af van je knipperlichten en zet een extra zoemer/klikkertje in je zekeringkast. Gaat je een boel geld en tijd schelen?

of een andere CIM module halen van een donor auto en het luidsprekertje overzetten
    behoud je de module die bij de auto zat en is je probleem van het geluid ook opgelost…

Dat zou sowieso de voorkeur hebben, maar Opeltje17 meldt dat dat niet mogelijk is, dus daar ging ik maar van uit king:

@Opeltje17 wrote:

Speakertje zit idd in de CIM(dit is de module achter je stuur onder de kappen)

Dacht dat ie in de IPC zat, blijkt toch de CIM te zijn, schijnt niet los te vervangen te zijn.

als hij het af en toe wel doet klinkt het als een mogelijk slechte soldering op de print, op de foto’s lijkt het dat de cim module uit elkaar kan, wellicht kun je de speaker opnieuw vast solderen.

daar zat ik dus ook al aan te denken opel-mark denk dat ik hem maar is een keer eraf haal en open maak om te kijken hoe of wat

Sinds het gebruik van loodvrij soldeer kom ik namelijk meer losse solderingen tegen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.