Geluid in een 2.0dti

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Geluid in een 2.0dti

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Hoi ik heb sinds een maand of drie een ander onderblok in mijn vec vanwege een krukas die helemaal door midden was[CRYING FACE], nu heb ik met het doortrekken een soort van, lijkt op gruis wat rond draait ergens! Nu heeft hij bij een garage gestaan ( geen Opel) maar die konden niets vinden dan dat er op een soort asje bij de turbo speling zat! Voordat ik alles ga vervangen wil ik toch hier eens kijken of iemand dit herkend!

Alvast bedankt voor jullie moeite en reactie’s

Ik vergeet erbij te vertellen dat het geluid komt als je doortrekt vanaf zo’n 3000 toeren maar dan ook alleen als je pittig rijd ga je er rustig naar toe hoor je niets!

Thx

http://www.youtube.com/watch?v=hl1qIwAYviw&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;

turbodruk in orde, turbo niet gaar???

Willem

Hoi Wim,

Hij rijd goed dus merk er niet echt wat aan. Gr.

Klopt, van een versleten turbo hoef je weinig te merken..

Willem

Oké hoe kan ik weten of de turbo gaar is dan?! En kan het geluid wat je op het filmpje hoort ook de oorzaak zijn?! Kan ik een turbo gewoon omwisselen ik zag er genoeg staan op eBay,

Gr.

je kan het eens proberen op te nemen..

Willem

Dat gaat moeilijk hij doet het niet in zijn vrij en vandaag de wielen van de grond gehad dan hoor je ook niets. Op het moment dat je gaat rijden en komt aan de 3000 toeren (warme motor 3de versnelling) en je drukt dan het gas in dan komt het! Ik dacht eerst dat er iets in mijn luchtfilter zat na de motor wissel maar dat was niet het geval [CRYING FACE]

Dat is dus wanneer je turbodruk opbouwt.

Controleer turboslangen, Turbo en drukregeling..

Willem

Hoi willen,
    Ik ben erg technisch en handig aangeleg, maar hoe controleer ik de turbo druk ed, de turbo slang is bij de dealer pas vervangen (duur geintje trouwens, had beter op eBay kunnen kijken scheelt de helft)
    Wederom bedankt!

Druk kun je Controleren met een mechanische drukmeter, of via het motormanagement met daarvoor bestemde uitleesapparatuur..

Willem

Hoi Willem ik heb net het geluid met mijn telefoon op kunnen nemen… Zou jij mij jouw mail adres kunnen om-en dan stuur ik het jou! Ik heb een opcom dus kan ik dat daar mee doen?! Greetz

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.