Geen stroom meer Opel Corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa Geen stroom meer Opel Corsa

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272950

    ik heb EEN Opel Corsa 1.7 TDI van 2003, en heb sinds kort Start Problemen.
    Heb nieuwe accu erin gezet, relaisstarter vervangen, goede gereviseerde startmotor erin gezet, en na 2 dagen Corsa gewoon dood. Wil totaal niet meer starten.
    Centrale deurvergrendeling en alarm is het ook niet.
    WIE WEET IETS OM DIT OP TE LOSSEN?

    #18291962

    Accu leeggeraakt door een defect? Kan je starten met een andere accu?

    #18291963

    Even meten op lekstroom anders?

    #18291964

    Persoonlijk had ik er niet gelijk een andere startmotor in gezet als de accu leegloopt.

    De makkelijkste methode om lekstroom te vinden is om een amperemeter (multimeter) tussen de minpool van de accu en accuklem te zetten en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit trekken. Als de lekstroom dan wegvalt, dan weet je in welke hoek je het moet zoeken.

    #18291965

    @SimpleFace wrote:

    Accu leeggeraakt door een defect? Kan je starten met een andere accu?

    Accu was gewoon op, wilde zelfs niet in mijn Atos starten.
    Starten met andere accu helpt even, motor uitgezet weer geen stroom

    #18291966

    @TedMechanic wrote:

    Persoonlijk had ik er niet gelijk een andere startmotor in gezet als de accu leegloopt.

    De makkelijkste methode om lekstroom te vinden is om een amperemeter (multimeter) tussen de minpool van de accu en accuklem te zetten en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit trekken. Als de lekstroom dan wegvalt, dan weet je in welke hoek je het moet zoeken.

    We hebben de startmotor vervangen nadat we eerst de relaisstarter vervangen hadden, deze voelde je wel tikken, dus het moest tussen de relais en startmotor zitten.
    Als we tegen de startmotor tikte dan starte hij wel, vandaar het vervangen van de startmotor.
    Maar dat werkte 2 dagen zonder tikken..nu helemaal geen stroom.

    #18291967

    Meten is weten….

    #18291968

    @MarkVectra93 wrote:

    Meten is weten….

    Wat is een ampèremeter? Heb daar geen verstand van. Check wel eens zekeringen van mijn Atos maar heb nog nooit een Opel gehad en heb daar dus geen verstand van

    #18291969

    Dan zie ik nog 2 opties, vraag iemand hier op t forum, helaas kan ik je niet helpen omdat ik ook geen multimeter heb, of ga naar de garage…. er zijn mensen die jaren daarvoor op school zitten en het nog niet snappen….

    #18291960

    @MarkVectra93 wrote:

    Dan zie ik nog 2 opties, vraag iemand hier op t forum, helaas kan ik je niet helpen omdat ik ook geen multimeter heb, of ga naar de garage…. er zijn mensen die jaren daarvoor op school zitten en het nog niet snappen….

    Thanx

    #18291961

    Met de meeste multimeters kan je gewoon amperes meten en de bovenstaande testjes uitvoeren. Is geen rocket-science.

    #18291970

    @Anita Vink wrote:

    @MarkVectra93 wrote:

    Meten is weten….

    Wat is een ampèremeter? Heb daar geen verstand van. Check wel eens zekeringen van mijn Atos maar heb nog nooit een Opel gehad en heb daar dus geen verstand van

    Je kan een multimeter gebruiken, die heeft een amperemeter stand. Daarna zet je hem op een meetbereik van 10A en dan zet je de multimeter in serie met je – pool van de accu. Kan je meteen aflezen wat je lekstroom is. Multimeter kost geen drol bij Gamma b.v en is altijd handig. Je kan het ook anders laten meten bij een garage.

    b.v: https://www.gamma.nl/assortiment/elektra/meetapparatuur/c/elektra_meetapparatuur

    #18291971

    Misschien een raar idee.. Maar zou de dynamo niet kapot zijn?? Als je een volle accu in je auto zet en na 2 dagen leeg is lijkt het het dat deze niet goed bij laad..

    #18291972

    Zat ik ook aan te denken, maar werkt een auto wel goed zonder dynamo? 2 dagen is ook wel erg rap, ondanks geen dynamo?

    #18291973

    Dan draaid je auto gewoon op je dynamo maar heeft je dynamo niet voldoende laadvermogen mee om je accu en accessoires te ondersteunen…
    Als je de dynamo doormeet.. Deze moet maximaal 14 volt leveren.. Als hij rond de 11 a 12 volt zit is dit niet voldoende

    #18291974

    De dynamo is het enige wat niemand noemde. Heb de garage gebeld die de startmotor en accu en relais vervangen heeft, maar die hebben het niet over de dynamo, wel zeggen ze : ERGENS GEEN MASSA OF NIET VOLDOENDE MASSA.

    WAT BETEKEND DAT NOU?

    #18291975

    Dat er ergens in de draadboom in je auto geen goed contact is, waardoor je accu waarschijnlijk niet wordt opgeladen. Dus dan loopt ie na een tijdje vanzelf leeg.
    Zou goed kunnen, ik ga er van uit dat ze de laadspanning en rustspanning gemeten hebben. Beetje garage heeft dit toch zo gevonden, als ze te lang hiermee bezig zijn, andere garage opzoeken.

    #18291976

    @Anita Vink wrote:

    De dynamo is het enige wat niemand noemde. Heb de garage gebeld die de startmotor en accu en relais vervangen heeft, maar die hebben het niet over de dynamo, wel zeggen ze : ERGENS GEEN MASSA OF NIET VOLDOENDE MASSA.

    WAT BETEKEND DAT NOU?

    Nou dat de garage de auto wil onderzoeken wat de euvel is. ;)

    #18291977

    Misschien dat er iemand in de omgeving is die kan helpen?
    als een garage moet zoeken loopt het meestal in de papieren :vertag

    #18291978

    @Anita Vink wrote:

    ik heb EEN Opel Corsa 1.7 TDI van 2003, en heb sinds kort Start Problemen.
    Heb nieuwe accu erin gezet, relaisstarter vervangen, goede gereviseerde startmotor erin gezet, en na 2 dagen Corsa gewoon dood. Wil totaal niet meer starten.
    Centrale deurvergrendeling en alarm is het ook niet.
    WIE WEET IETS OM DIT OP TE LOSSEN?

    Ik kan helpen maar waar woon je?

    #18291979

    Ik woon in Arnhem

    #18291980

    @SimpleFace wrote:

    Dat er ergens in de draadboom in je auto geen goed contact is, waardoor je accu waarschijnlijk niet wordt opgeladen. Dus dan loopt ie na een tijdje vanzelf leeg.
    Zou goed kunnen, ik ga er van uit dat ze de laadspanning en rustspanning gemeten hebben. Beetje garage heeft dit toch zo gevonden, als ze te lang hiermee bezig zijn, andere garage opzoeken.

    Zitten er stekkers in die kabelboom?

    #18291981

    @bart-gsi wrote:

    Dan draaid je auto gewoon op je dynamo maar heeft je dynamo niet voldoende laadvermogen mee om je accu en accessoires te ondersteunen…
    Als je de dynamo doormeet.. Deze moet maximaal 14 volt leveren.. Als hij rond de 11 a 12 volt zit is dit niet voldoende

    Heb verlichting, radio werkt, acculampje brand, maar:
    – de motor start niet
    – je hoort de start relais ook niet klikken

    #18291982

    Je lampjes en radio verbruiken minder stroom dan een startmotor…
    Laad je accu eens een nachtje op en kijk morgen als je je motor start en meet dan je dynamo als je motor draait…

    #18291983

    Accu is niet leeg,

    Want dan branden er toch geen lampjes?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.