Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › geen power
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2010 om 17:24 #17223406
Wie helpt mij op weg met informatie?
Verleden week autopech met de auto. ANWB vermoedde brandstofpomp. Dure reparatie laten doen bij garage en na de reparatie opgehaald bij garage. Echter, bij het rijden totaal geen vermogen. Terug naar garage, deze zegt dat het de regelunit is die kapot is. Kan maar tot 22 graden koelen. Ik vertrouw de garage niet.12 juli 2010 om 17:32 #17698138Tja……………. :hmmz
Misschien eerst ff een beetje voorstellen !
En ten tweede ….. wat voor Vectra ?? Bouwjaar ?? Motor type ???
Krijg je een motor-managment-lampje op je dash??
12 juli 2010 om 17:33 #17698139Tja, sommige he….
12 juli 2010 om 17:37 #17698140origineel gepost door Edvries
Tja, sommige he….Tja…
12 juli 2010 om 18:04 #17698141origineel gepost door speaker
origineel gepost door Edvries
Tja, sommige he….Tja…
en als ik er wat van zeg dan gaan ze gelijk naar de mods toe :P
12 juli 2010 om 18:35 #17698142egr
12 juli 2010 om 18:43 #17698143Sorry, maar ben nieuw hier en weet nog niet hoe het allemaal werkt.
Maar idd, storingslampje gaat steeds aan en uit bij het rijden, voordat de auto het begaf geen last van gehad.12 juli 2010 om 18:57 #17698144ga eerst maar eens uitlezen dan, zo’n motor storings lampje kan 1001 betekenissen hebben.
maar het scheelt enorm als je vertelt over wat voor auto het gaat.
we nemen aan een vectra (aangezien dit het vectra deel is ;))
Maar tussen 1989 en 2009 zijn er toch echt heel veel modellen geweest met nog veel meer verschillende motoren en de daarbij passende eigenaardigheden ;).We willen je met alle liefde en plezier helpen, maar dan zul je wel met wat meer info moeten komen.
12 juli 2010 om 19:01 #17698145Het is als ik het goed zeg, een Opel Vectra B, 2.0 DTi 16v bouwjaar 1999
De garage zegt dat die de auto heeft uitgelezen, en zegt dat de regelunit van de airco kapot is. Ik vind het een beetje vreemd aangezien die bij het uitlezen mbt de brandstofpomp dit nog niet zo was.12 juli 2010 om 19:09 #17698146oke . . . je hebt dus 2 problemen.
probleem 1: je motor heeft nog steeds geen vermogen omdat je brandstofpomp kapot ging (gaan ze wel vaker bij die diesel, klinkt dus aannemelijk)
probleem 2: je airco koelt niet. (airco’s kunnen idd kapot gaan, hoeft niets met probleem 1 te maken te hebben)
heb je een ECC (climate control met temperatuur regelijk) of gewoon een 4 standen blaas draaiknop met airco?
12 juli 2010 om 19:11 #17698147Een ECC
12 juli 2010 om 19:15 #17698148geeft die 2 streepjes in het temperatuur display “–” als je de auto uit zet?
dat is het teken dat de ECC een foutmelding heeft.
12 juli 2010 om 20:02 #17698149ik denk voor 90% zeker te weten dat het inhouden met je vacuum-systeem te maken heeft.
Heb zelf ook een 2.0DTL uit 2000 gehad en die had er ook regelmatig problemen mee.
Wat je voor je zelf kan doen is alle zwarte dunne leidingen ff controleren. Die willen wel eens valse lucht zuigen op de koppelingen en T-stukken.
Als dit niet werkt dan zal je naar een garage moeten. Er zit 1 vacuum-potje links-achter in de motorruimte en er zitten er 2 rechts-voor in de motorruimte ( achter de accu )
Ik heb hier nog een nieuwe liggen, waarmee je kan testen…. ligt er een beetje aan waar je woont !
Heeft verder niks te maken met je ECC .. dit staat er los van !
13 juli 2010 om 15:39 #17698150Vandaag weer een raar verhaal gehoord van de garage. Begint onderhand een welles-nietes verhaal te worden tussen hun en mij. Ik heb nu besloten om de rechtsbijstandverzekering aan te spreken en een onafhankelijk expert naar het hele verhaal te kijken. Alvast iedereen bedankt voor de hulp en suggesties.
Word vervolgd
13 juli 2010 om 16:42 #17698151Vertel ons dat rare verhaal dan ook even,
want hier zijn best wel veel experts!13 juli 2010 om 17:19 #17698152De garage was gisteren bereid om het 2e uitleesrapport door te mailen waarop dus die storing staat aangegeven. Vanmiddag gebeld met de garage of ze de 1e uitleesrapport gelijk wilde mee mailen om te kijken of daar ook al een storing van de airco naar voren kwam. Blijkt dat er nooit geen 1e uitleesrapport is geweest waarop de storing van de brandstofpomp te zien is. Ik vroeg dus hoe ze dan zeker konden weten dat die brandstofpomp kapot was? Hij zei dat hij telefonisch contact had gehad met een dieselspecialist??? die vroeg om de auto proberen te startten en als de monteur dan één of ander geluid hoorde dan was het de brandstofpomp. Ik heb geen verstand van auto’s,maar via een telefonischt consult kunnen zien of die pomp kapot is vind ik knap
13 juli 2010 om 17:22 #17698153Ik ben trouwens vanmiddag nog langs een andere garage gefietst om het probleem te bespreken en die zei dat het ontbreken van de power waarschijnlijk lag aan het feit dat na de pompvervanging de klok niet gelijk is gezet????
13 juli 2010 om 17:23 #17698154het enige geluid dat een Vectra Diesel met kapotte pomp geeft is een diesel motor welke word rond getornd op de startmotor, de pomp maakt dan geen andere geluiden.
in de meeste gevallen is in het geval van een kapotte pomp de computer niet meer uit te lezen omdat de pomp electronica de hoop heeft opgegeven.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.