geen ombouw, toch een nieuwe b :D

Forumindex Forums Modellen Corsa geen ombouw, toch een nieuwe b :D

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur

ik ben van plan om mijn opel corsa B om te bouwen van een 1.4 8V naar 1.6 16v ( dit omdat mijn meisje ook nog wel is met mijn auto rijd en een 2.0 niet goed is voor haar ;) )

is het makelijk te doen? ( ik heb gereedschappen zoals een motortakel, brug, alle soorten lasapparatuur enz enz )

en als ik het wil ga doen wat moet ik allemaal aanpassen?

ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan eigenlijk niet veel bruikbare dingen vinden

het 1.4 blok wat erin ligt is langzaam aan het overlijden :) en aangezien ik de auto laatst compleet overgespoten heb en er best veel geld ingestoken heb wil ik geen andere auto kopen.

als je een compleet blok incl kabelboom, ecu, motorsteunen, bak en assen hebt is het bijna plug en play….

Je hebt verder nog een andere brandstof pomp nodig met hogere druk. Ik ben er momenteel ook mee bezig zonder echte sleutel ervaring :) t valt allemaal wel mee dus :P

O ja als je nu geen stuurbekrachtiging heb moet je ff er op letten dat t gaat passen met de motorsteunen.

wrrm koop je niet gwoon een gsi kosten nix tegenwoordig ;)

origineel gepost door Dennis-Corsa-B
    wrrm koop je niet gwoon een gsi kosten nix tegenwoordig ;)

lees de laatste zin ;)

”en aangezien ik de auto laatst compleet overgespoten heb en er best veel geld ingestoken heb wil ik geen andere auto kopen”

ik denk dat dennis een donor bedoeld.
    kun je afkijken en overige delen oook gebruiken en evt verkopen.

iig suc6
    lijkt me niet zo hele spannende swap.
    goed kijken en een beetje inzicht en handigheid komt t vast goed

volgens mij stond dat er nog niet bij want anders zou ik het niet zeggen :hmmz

maar geef niet ;)

hahaha EDIT :jerry

De ophaningen zijn wel verschillend bij type B, ff rekening mee houden, rest is plug en play.

maar geef niet ;)

Oke, heb ik niets gezegd haha :P

origineel gepost door Tim GSI

maar geef niet ;)

Oke, heb ik niets gezegd haha :P

stond er wel al bij;);)

hahaha het stond er idd al bij!! :D

maar iig bedankt voor de reacties, ik heb zelf wel zitten denken om deze te verkopen en van die andere een NIEUW project te maken want ik werk bij een autoschade bedrijf dus overspuiten moet niet moeilijk zijn :D

ik ga even het een en ander uitzoeken ik kom er op terug :D

:jerry

schijnbaar niet helemaal goed gelezen dan :o

SORRY mijn fout mijn excuses :thumbup ;)

excuses aanvaard haha :D

ik ga toch voor een andere auto :D dan hoef ik nix meer in te bouwen hahaha :D

tog geluisterd naar mij :jerry

origineel gepost door R.Frankhuisen
    ik ga toch voor een andere auto :D dan hoef ik nix meer in te bouwen hahaha :D

:thumbup
    wordt het een B-tje of een C-tje :jerry

het word weer een btje! en wel een type gsi! waarschijnlijk met x16xe motor ik ga morgen avond even kijken :D

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.