Geen melding brandstof bijna op

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Geen melding brandstof bijna op

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Voorheen had ik kreeg ik bij mijn dvd90 altijd een pop-up in het venster dat de brandstof bijna op is en of ik naar een tankstation wil navigeren, het valt me nu eigenlijk op dat ik die melding nooit meer krijg. Weet iemand misschien hoe dat kan komen. Ik heb wel een tijd geleden het display vervangen van een display met 2 regels naar een display met 3 regels (cid display).

Geen originele navigatie DVD meer er in maar een generieke Navteq download?

Edvries had dit ook nadat er een CID aan z’n CD70 was gekoppeld. Geen andere meldingen meer qua verlichting defect,etc.
    Geen idee waarom dit ineens mist. Mss moet het nog extra geactiveerd worden of iets dergelijks !

Alle andere meldingen komen bij mij wel nog gewoon, lampen, wasservloeistof etc. Edvries moet waarschijnlijk checkcontrol nog even op aanwezig zetten in de variant config van het display.

Net nog even de op-com eraan gehangen, het valt me op dat het uitlezen van het display erg traag gaat in verhouding tot de rest, tevens was er een code u2201 – geen can-bus communicatie met ehu op iets dergelijk opgeslagen, misschien dat er een draadje beschadigd is geraakt tussen de radio en display door het in en uithalen voor de radio ofzo welke nu een slecht contact maakt

Ik weet uit mijn ervaring met de inbouw van de DVD90 dat CID via de RGB kabel specifieke informatie krijgt van de bordcomputer en de ECC unit. Ik had eerst een CID uit 2009 met de nieuwste software er in. Die nam bepaalde functie niet over. Met een 2007 CID en een lagere software versie had ik al m’n bordcomputer en ECC functies terug.

Ik denk dan ook dat de CID die je er in hebt gezet softwarematig niet juist communiceerd met je bordcomputer.

Niet dat dit je probleem verhelpt maar dan heb je de ( mogelijke) oorzaak.
    Groet jraaf

De radio is uit 2008 en het display uit 2010. Eigenlijk alle andere meldingen doen het wel maar die niet.

Wat ik me nu zit te bedenken is dat je ook het type brandstofsensor kan instellen door de code index aan te passen, zou ik die soms niet goed hebben? Weet iemand hoe ik kan controleren welk soort senior ik heb(lineair etc)

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

@Spacejam wrote:

Alle andere meldingen komen bij mij wel nog gewoon, lampen, wasservloeistof etc. Edvries moet waarschijnlijk checkcontrol nog even op aanwezig zetten

Edvries heb een BMW, geen Vectra meer.. :sleeping ;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.