Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Geen datum op dashboard als radio aan staat.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 november 2011 om 13:40 #17242728
Hey mensen,
Elke keer als ik mijn radio aanzet zie ik niks meer op mijn dashboard. Nu was ik bij de how to’s t kijken en nu zag ik dat ik dan een blauw/wit kabeltje moet doorknippen. Zit ie achter het blokje wat je zegt maar in de radio plugt? Of een kabeltje van de radio zelf? En is dit zeker? Voordat ik de verkeerde door knip?
Gr, Maikel
6 november 2011 om 13:55 #17933360Niks achter je radio doorknippen, dan schakel je namelijk ook de antenne versterker uit. Die fout heb ik eerst ook gemaakt met slecht ontvangst tot gevolg.
Je moet even je TID demonteren (dat display die normaal je datum weergeeft) en in de kabelboom daarachter het grijs/rode draadje doorknippen.Je tid demonteren: 1e 3 stappen
http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;6 november 2011 om 14:00 #17933358Slecht ontvangst heb ik al zonder iets door te knippen. Dus jij weet het wel echt 100% zeker dat er een grijs/rood draadje achter de TID zit ? En ik die moet doorknippen?
Gr,
6 november 2011 om 14:09 #17933359Ja, en anders kom ik hem bij je solderen :P
Zonder gekheid: staat hier ook beschreven: http://www.12vhifi.nl/opeliso.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
6 november 2011 om 14:15 #17933364Haha! hoop dat dat niet hoeft maar bedankt ik ga het zo proberen dan:)
6 november 2011 om 14:36 #17933363@Maikeltjeee wrote:
Slecht ontvangst heb ik al zonder iets door te knippen. Dus jij weet het wel echt 100% zeker dat er een grijs/rood draadje achter de TID zit ? En ik die moet doorknippen?
Gr,
neeeee niet de grijs/rood!!!
geintje, bedankt voor de info ik ga het ook proberen :)
6 november 2011 om 14:38 #17933362Volgens mij durf ik dadelijk niet eens meer een kabel door te knippen. Heb al 4 verschillende kleuren gehoord haha!
Maar toch ga ik het proberen.
Tot zo!
6 november 2011 om 15:30 #17933361Mij is het gelukt. Alleen op het begin even moeite gehad met luchtroosters maar had niet gelezen dat je die van onder na binnen moest duwen. Daarna ging alles heel vlot. Alleen kreeg ik de schrik toen ik het rood/grijze kabeltje doorknipte. Ik duwde het stekkertje erin en schrok me kapot de TID branden dus en kreeg hem ook niet uit. Dus wat heb ik gestaan stekkertje eruit getrokken auto op contact gezet zoals de TID normaal brand. En toen de stekker erin geduwd nu werkt het perfect hartstikke bedankt!
6 november 2011 om 15:41 #17933365Dat is mooi! Op naar de volgende klus :D
24 november 2011 om 21:04 #17933366Excuses voor ’t bumpen van deze topic, maar ook ik heb vandaag het grijs/rood draadje van mijn TID doorgeknipt.
Zodra de lichten uitstaan, werkt de TID prima in combinatie met de radio. Maar zodra ik de lichten aanzet gaat de TID uit en begint te flikkeren, net alsof er een los contactje is.Is dit voorkomend? misschien hoef ik niet weer helemaal het TID los te maken en is het veel simpeler om op te lossen.
Naast de bovenstaande vraag heb ik nog even een vraag wat betreft de lampen zelf, dit hoort niet in dit topic maargoed.
Het probleem is, is dat ik niet kan seinen met het grote licht. Indien ik iemand wil seinen moet ik de hendel van ’t groot licht van me afduwen en dan weer naar me toe trekken. Oftewel, groot licht aan zetten en meteen weer uit.Normaliter moet het groot seinlicht toch ook werken als je de hendel naar je toe trekt? Iemand weet wat hier mankeert?
Ik ben namelijk een total nooby op het gebied van auto’s en kan dus alle hulp gebruiken gnehgneh..Bedankt in ieder geval :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.