Geen 192 pk maar 170 met de Corsa

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Geen 192 pk maar 170 met de Corsa

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271347

    Vandaag met onze Corsa Opc op de testbank van Unlimited Tuning gestaan.
    Nu blijkt dus dat onze Corsa er maar 170 pk uitgooid ipv de 192 die de fabriek opgeeft :cry
    Valt dit te verklaren???

    De Corsa heeft momenteel 27000 km gelopen en hij is van bouwjaar 2010.
    Nu heb ik het onderhoudsboekje erop nagelezen en ik zie dat in deze 5 jaar tijd geen bougies vervangen zijn en het luchtfilter en brandstoffilter ook niet.
    Kan dit de 20pk vermogensverlies verklaren?

    Er werd mij ook nog aangeraden om A merken benzine te gaan tanken. We rijden nu geregeld op Firezone.

    Ik hoop dat jullie raad hebben.

    Mvg Michel

    #18280191

    192 PK bij de wielen of de motor? Hoe heb je gemeten alleen het motorvermogen?

    #18280189

    Het is gemeten op de wielen en met een formule omgezet naar krukas pk’s.
    Er kwam dus uit dat de Corsa 170 pk op de krukas zou hebben.

    Mvg Michel

    #18280190

    corsa opc had denk ik 192 pk als je euro 98 of met een hoger octaan in je tank had… maar goed onderhoud is ook erg aan te raden i.v.m. vermogen verlies…

    #18280192

    En hoeveel was in de wielen? Wordt de test bank gekalibreerd en wanneer? Hebben ze een testcertificaat voor kalibratie?

    #18280193

    Dat laatste durf ik niet te zeggen.
    Maar eerdaags maar eens langs de VOD en een hele grote beurt laten uitvoeren.
    Voorlopig ook maar A merken benzine blijven tanken. Daarna maar eens terug naar dezelfde testbank om te kijken of het een verschil heeft gemaakt.

    Mvg Michel

    #18280194

    @Ascona19 wrote:

    Dat laatste durf ik niet te zeggen.
    Maar eerdaags maar eens langs de VOD en een hele grote beurt laten uitvoeren.
    Voorlopig ook maar A merken benzine blijven tanken. Daarna maar eens terug naar dezelfde testbank om te kijken of het een verschil heeft gemaakt.

    Mvg Michel

    kijken of ze ergens 100 of 102 octaan verkopen.. zal het beestje ook wel lekker op lopen denk ik

    #18280195

    De Firezone hier in het dorp verkoopt die euro 102. Maar er werd aangeraden om het bij A merken te houden.
    De auto heeft wel jaarlijks zijn beurtjes gehad olie en oliefilter bij de dealer.
    Alleen denk ik dat de kilometers te weinig waren om de bougies en het luchtfilter te vervangen.

    Maar zou ik het ontbrekende vermogen weer terugkrijgen met een goede grote beurt en goede benzine?

    Mvg Michel

    #18280196

    Vreemde zaak, zou het niet de LMM zijn oid?

    Ik had voor het chippen bij Klasen standaard al 211 pk…

    De OPC heeft geen vervangbaar brandstof filter, dus je kan het systeem alleen reinigen met bijvoorbeeld dat spul van Forte. Nieuwe olie kan ook schelen en even kijken naar je luchtfilter.

    Ik tank overigens altijd 102 Competition van de Firezone, dat vind de OPC erg lekker, en de motor presteert er naar mijn ervaring beter op dan de 98 Ultimate van BP… ;-)

    #18280197

    Welke merken zijn precies de A merken?

    #18280198

    A merk : shell bp avia(total)

    #18280199

    De Competition 102 kun je ook als A-merk rekenen.

    Die word zelfs uit eigen tanks gehaald vanaf de opslag. BP, Shell etc halen daarentegen wel allemaal uit dezelfde tanks…

    #18280200

    Ik denk dat we wat afdwalen, met een andere brandstof ga je echt geen 22pk winnen! Dat weet iedereen hier.

    Ik hoor heel veel goede berichten over UT maar lees wel eens vaker hier dat ze niet echt mee willen zoeken naar het probleem, of vergis ik me hier in?

    Wat Herrflick zegt, LMM? Ontsteking? Checken.

    #18280201

    Ik ga het eens voorleggen bij de dealer. En eens horen of zij iets kunnen betekenen hier in.

    Ik heb geen storingscodes of lampjes die gaan branden.
    Alles lijkt goed te werken. Motor loopt netjes en pakt lekker vlot op.

    Het verhaal gaat nog een staartje krijgen.

    Mvg Michel

    #18280202

    Klinkt gewoon als achterstallig onderhoud…
    Met een standaard ecu ga je geen verschil merken tussen 98 of 102 octaan.
    Ik zou eerder BP ultimate aanraden wegens de reinigende eigenschappen van het brandstof.

    #18280203

    @liviu2004 wrote:

    Wordt de test bank gekalibreerd en wanneer? Hebben ze een testcertificaat voor kalibratie?

    Ja, in 2014 nog gedaan en Ja.

    @turbosix wrote:

    ]
    Ik hoor heel veel goede berichten over UT maar lees wel eens vaker hier dat ze niet echt mee willen zoeken naar het probleem, of vergis ik me hier in?

    UT is een bedrijf wat zich toelegt op het lezen en (zelf) schrijven van motormanagement systemen. Motorisch & technisch doen zij niets.
    Je kan van hun toch niet gaan verlangen dat ze tijdens een dynodag even het kleppendeksel gaan lichten en even met een camera in het blok gaan kijken naar verbrande zuigers oid ?
    Hun kunnen van buiten en een grafiek toch ook niet zien waar die 20pk blijft ?

    Even terugkomend op de vraag van TS. Je rijdt een OPC en gaat dan die goedkope benzine rijden ? Bij mijn Opel dealers raden ze dat al jarenlang af omdat die goedkope benzine van de Tinq & Firezone heel veel problemen veroorzaakt in de brandstof systemen.

    Daarnaast ken een aangepast aanzuigtraject je ook al behoorlijk wat vermogen kosten. Ik weet niet of je die Signum op de bank hebt gezien, toen dat luchtfilter eraf ging scheelde dat bijna 5PK op een ongeblazen motor.

    Zoals KSRA2000 ook al aangeeft : ga eerst zorgen dat je onderhoud weer up to date is. Bougies kunnen een heel groot verschil betekenen.
    Ook wil een tank BP98 icm een busje injectiereiniger heel veel doen mits je daar een lekker lang stuk mee gaat rijden.

    Ik ben erg benieuwd naar het vervolg hiervan.

    #18280204

    @bart-gsi wrote:

    A merk : shell bp avia(total)

    Avia = GEEN Total.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/AVIA” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18280207

    Met deze info ga ik zeker aan de slag.
    Binnekort een goede grote beurt en dan maar eens kijken hoe de bougies eruit zien.
    Luchtfilter ga ik vandaag eens nakijken.

    Het onderhoud is wel altijd bij de VOD uitgevoerd.
    Kan het zijn omdat, de Corsa een lage km stand heeft 27 000. Dat daarom zijn bougies en luchtfilter nog niet eerder vervangen zijn.

    Maar toch een grote schok gisteren -20pk.

    Bedankt voor jullie info.

    Mvg Michel

    #18280208

    Hoe zag de vermogenskromme eruit? Was dit na het chippen? Is die ooit zonder op de bank te zijn geweest gechipt?

    #18280209

    Ook even je luchtleidingen nakijken of er niks lekt. Ook bijvoorbeeld van en naar de intercooler, en de inlaatslang vanaf je luchtfilter.

    Dus alle connectiepunten en slangenklemman nalopen.

    Als je je auto laat chippen bij Klasen, en er mankeert wat aan, dan gaat hij (in tegenstelling tot unlimited tuning) wel nakijken wat hij eraan kan doen om het gewenste resultaat te krijgen…

    #18280210

    98 – 102 ga je wel merken, zou zeggen probeer het eens, Wel een volle tank !
    De brandstof van de firezone (Competition) is echt goed spul

    Shell v-power is gewoon 95 met een vleugje reiniging er door heen.

    Aangezien we redelijk veel opels in onderhoud hebben, zie ik te vaak dat de bougies er veel te lang in zitten.
    meestal rond de 60.000 a 80.000 km rijden ze met originele bougies :shock:.

    maar aangezien jij 27.000 heb gereden zou het nog in orde moeten zijn, Tenzij het de simpele bougie betreft
    heb je de platinum bougies moet er niks aan de hand zijn

    #18280211

    @herrflick wrote:

    Als je je auto laat chippen bij Klasen, en er mankeert wat aan, dan gaat hij (in tegenstelling tot unlimited tuning) wel nakijken wat hij eraan kan doen om het gewenste resultaat te krijgen…

    Klasen is een bedrijf wat net als EDS ook motorische aanpassingen doet, iets wat UT niet doet.
    Daarbij weet ik zeker dat Klasen niet voor 40 euro en een dyno en een motor onderzoek gaat doen.

    #18280212

    @herrflick wrote:

    Ook even je luchtleidingen nakijken of er niks lekt. Ook bijvoorbeeld van en naar de intercooler, en de inlaatslang vanaf je luchtfilter.

    Dus alle connectiepunten en slangenklemman nalopen.

    Als je je auto laat chippen bij Klasen, en er mankeert wat aan, dan gaat hij (in tegenstelling tot unlimited tuning) wel nakijken wat hij eraan kan doen om het gewenste resultaat te krijgen…

    Hoe doe ik dat het makkelijkste? Starten en kijken en luisteren?
    Ik ga er vandaag mee bezig

    #18280213

    @Ascona19 wrote:

    @herrflick wrote:

    Ook even je luchtleidingen nakijken of er niks lekt. Ook bijvoorbeeld van en naar de intercooler, en de inlaatslang vanaf je luchtfilter.

    Dus alle connectiepunten en slangenklemman nalopen.

    Als je je auto laat chippen bij Klasen, en er mankeert wat aan, dan gaat hij (in tegenstelling tot unlimited tuning) wel nakijken wat hij eraan kan doen om het gewenste resultaat te krijgen…

    Hoe doe ik dat het makkelijkste? Starten en kijken en luisteren?
    Ik ga er vandaag mee bezig

    Ja, starten en even onder de auto naar de intercooler slangen voelen.

    Het liefst even met 2 personen doen zodat de ander even gas kan geven (niet enorm in de toeren jagen!!). Gewoon even dat de turbo een beetje opspoelt zodat er druk op de slangen komt te staan.

    In het ergste geval kun je ook nog een lekke intercooler hebben, maar daar heb ik geen ervaring mee hoe je dat kan controleren. Logischerwijs zul je dat ook moeten voelen denk ik…

    Mocht dat wel het geval zijn, dan zou ik deze vervangen voor een aftermarket (grotere) intercooler.

    Tip: Als je je voorbumper er even afhaalt kun je overal een stuk makkelijker bij…

    #18280214

    T ding moet gewoon 192pk leveren op 95 benzine.
    Daar is ie op afgesteld.

    Hoe gebruik je de auto??.
    Stond in de deuropening bij UT toen ie op het gas ging.

    De katalysator had er knap moeite mee in ieder geval.
    Rook alsof ie relatief korte ritten maakt of relatief rustig bereden word.

    Bougies kunnen tegenwoordig vaak 90.000km mee.
    Benzine filter is net de vraag of hij deze wel heeft, niet elke moderne opel heeft deze namelijk.
    Luchtfilter ken je makkelijk zelf controleren.
    Mocht je iets van een sport inlegmat hebben vervang deze dan door een origineel papierelement.

    En ga met verse olie erin een keer GOED op het gas in duitsland houd m dan ook goed op het gas voor bepaalde langere tijd.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 67)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.