Beste mensen,
Ik rijd een Opel Astra g 2003 1.6 Automaat. Ben zeer tevreden over mijn auto maar zit nu met het volgende probleem:
Ik heb het storingslampje branden met het sleuteltje erin. Elke keer als ik hem afzet en opnieuw start gaat het lampje tijdelijk uit.
De ene keer langer als het andere, maar na enige tijd springt het dus terug aan. De auto gaat in noodloop.
Heb de auto al uitgelezen en krijg de volgende foutcodes p1550 en p1120. Ze gaan over de gasklep en het electrische gaspedaal.
Hier tussen zit dus een fout.
Heb de gasklep al los gehad en deze helemaal schoongemaakt. Ook aangestuurd met de OBD apparatuur. De ECU lijkt dus in orde want stuurt hem goed aan. De gasklep gaat ook open en dicht, maar de vraag is of deze ver genoeg open gaat. Maar heb veel gelezen over de ECU..
Nou denk ik niet dat deze kapot is ookal is dit een kwaaltje. Heb de ECU al schoongemaakt en contactspray gebruikt. Maar alles wat ik via de ECU aanstuur werkt prima. Dus ik denk dat ik die uit kan sluiten??
Maar nu zit ik dus aan het gasklephuis te denken.. Maar aangezien de dealer oplichters zijn en 555 euro vragen.. Wil ik het zeker weten.
Hij geeft aan dat de spanning in de positiesensor te laag is.. Zou dan mijn gasklep defect zijn of zou het toch de ECU zijn?..
Kan iemand mij AUB helpen!!!!!!!!!!!