Gaskleppositioneersensor blijft stuk gaan

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Gaskleppositioneersensor blijft stuk gaan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232542

    in de 2.5 jaar dat ik de kadett c20ne heb, heb ik al 2 of 3 keer de gaskleppositioneersensor vervangen.

    het gaat ongeveer een half jaar goed, en dan begint hij weer kuren te krijgen. Met gas loslaten, dan blijft hij hoog in de toeren en valt hij ineens af van het een op het andere moment.
    Niet als hij koud is, maar alleen als hij warm is. Maar dit komt en gaat ook, dus niet elke keer.

    Vandaag weer de sensor eraf gehaald omdat hij er alweer een tijdje last van had, maar het “nul” punt is er niet meer, dus de klik die men hoort bij ruststand is er niet meer.
    De oude sensor er even bijgepakt, en deze klikt ook niet meer.

    Hoe kan het zijn dat hij elke keer defect raakt?

    met vervangen van de sensor is het weer maanden goed….

    het gaat trouwens om de kleine gasklepsensor, 0 280 122 001

    #17814619

    Heb je wel het goeie type bij de juiste motronic ?? Grote schakelaar met verstelling is motr 4.1 (2 rijen ecu) De kleine niet verstelbare hoort bij motr 1.5 (3 rijen ecu)

    #17814620

    ja, op de andere loopt hij niet op of slecht kan ik me herrinneren. daarom heb ik toendertijd ook het hele gasklephuis om moeten zetten van het irmscher inlaatspruitstuk wat ik toen gekocht had, ik meen dat de as langer is of de boutafstand anders waardoor de sensors niet op gashuizen te verwisselen zijn.
    heb idd een 3 rijen ecu

    #17814621

    gebruik je een nieuwe sensor of 1 die al gemiddeld 20 jaar oud is.
    dingen maken wel wat mee en hebben niet het eeuwige leven helaas.

    moet wel zeggen dat ik er nog nooit 1 stuk heb gehad.

    #17814622

    tot nu toe alleen gebruikte. vind 65 euro toch een net bedrag om dat 2x per jaar te gaan betalen voor zo’n sensor.

    maar het zou kunnen natuurlijk dat door het gestuiter van de dett hij wat meer “belast” wordt.

    #17814623

    heeft niks met het gestuiter te maken, eerder een stroom probleem vermoed ik.

    Slechte verbindingen of een te hoge spanning vanaf de ECU.

    Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.