Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Gasklephuis
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
11 september 2010 om 14:34 #17225809
Dag,
Ik vraag me af welk typenummer gasklephuis er op mijn astra zit? Is dit de C18Xe? ik ben daar niet zeker van
Astra G Sport 1.8 16V uit 1999 en de benzine uitvoering.
11 september 2010 om 14:45 #17727460Gasklephuis???
C18XE is een motorcode.
en deze kan je vinden op het kenteken
jij hebt een gasklephuis zonder Stappenmotor, maar met een smoorklep versteller.
jij hebt namelijk de X18XE1 motor.
Willem
11 september 2010 om 14:51 #17727461sorry als ik het verkeerd verwoord,
maar ben voor mijn auto op zoek naar een gasklephuis.
Dus misschien dat hier standaard een typenummer aan hangt?Dus nu begrijp ik goed dat de complete motor van mijn auto type X18XE1 is?
11 september 2010 om 14:53 #17727462ik zou het type nummer niet weten eigenlijk
als je gewoon op de sloop vraagt naar een gasklep voor een X18XE1 motor (Vectra-B / Astra-G 1998 t/m 2000) moet het goed komen.
Willem
11 september 2010 om 15:57 #17727463Oke, ja moeilijk te vinden zoiets.
ik hoop ook dat het hier aan ligt.. mijn probleem:
Toerental valt compleet weg waneer ik terug ga naar 1ste versnelling.
Ook starten moet ik gas blijven geven anders slaat de motor af.
En als ik een bepaald snelheid wil aannemen en het gas constant houd, dan daalt de snelheid deels, geef ik weer een beetje gas bij dan schokt de auto weer vooruit.Gasklephuis is zuiver gemaakt bij de garage, maar nog doet het probleem zich voor.
Garage heeft me geadviseerd op zoek te gaan naar een nieuw gasklephuis..Op het display van de auto geeft hij lampfoutje voor motormanagment..
In de garage hebben ze het uitgelezen en daar kwam uit:
”Probleem in stationaire regeling”11 september 2010 om 16:03 #17727464Ik denk dat het dan wel is aan de ECU kan liggen .
Wat je verteld komt mij heel bekend voor.11 september 2010 om 16:12 #17727465Ervaringen gehad met dit probleem?
Ik heb geen zin om er overbodige onderdelen in te proppen namelijk (zoals iedereen)
De ECU is dus een gigantisch veel groter en kostbaarder probleem?11 september 2010 om 16:26 #17727466Ja heb ik zeker weet je ook nog het code nummer van de foutcode.
11 september 2010 om 16:32 #17727467Foutcode weet ik zo niet meer te herinneren, wel beschreven ze het als Probleem in stationaire regeling.
11 september 2010 om 16:41 #17727468Oke bij mij gaf die toen deze foutcode aan. zie link.
11 september 2010 om 16:47 #17727469mm het wordt een lastig geval, want zo staat het bij mijn uitlezing niet vermeld.
Ik heb er al heel wat over gelezen, maar nog niemand met concrete oplossingen..
Misschien dat het gasklephuis dan toch maar vervangen moet worden11 september 2010 om 17:05 #17727470Vraag de foutcode is op. is een stuk makkelijker zoeken.
Wat jij hieraan geeft dit probleem had ik toen ook.
Toerental valt compleet weg waneer ik terug ga naar 1ste versnelling.
Ook starten moet ik gas blijven geven anders slaat de motor af.11 september 2010 om 17:10 #17727471zal het maandag nog eens opvragen dan.
Heb jij het opgelost via de link die je geeft? Of wat heeft het uiteindelijk gekost? aan onderdelen?11 september 2010 om 17:50 #17727472het hoeft niet alleen aan gasklep te liggen.
kan veel meer zijn.luchtmassa meter
krukas sensor
te weinig brandstof
te veel lucht in branstofleiding
slechte bougie’s
bougie kabels kapot
bobine kapoteerst uitlezen kijk wat voor een fout code die aangeeft.
en daar uit zal ik het spul gaan testen.probeer eens je luchtmassa meter schoon te maken met remreiniger.
even laten drogen en weer opnieuw proberen.alle stekkers nalopen of ze goed zijn gemonteerd. en geen corosie op/in de stekker zitten.
dit is zowiezo een stap wat je zelf kan doen en veel geld kan kosten om het te maken;)chris
11 september 2010 om 17:59 #17727473http://www.opelstylingclub.nl/viewtopic.php?f=24&t=2630
hier staat mijn probleem ik had foutcode p0505
dacht ook dat het de gasklep was maar was niet zo had er een andere opgezet maar probleem niet verholpen.
lmm gecontroleerd (eraf halen)liep nog slechter dus dat was het ook niet (plus andere geprobeerd).uiteindelijk kwam ik dus bij de ecu uit die vervangen en was er vanaf ;)
eerst even kijken welke code je hebt als je die plaats kunnen we je iets verder helpen.
op slopen en op internet zijn ze moeilijk maar wel te vinden .
en vraag als dat niet het probleem is dat je hem nog kan inruilen meeste doen niet moeilijk.succes
11 september 2010 om 19:43 #17727474Hier precies het zelfde probleem. Foutcode P1510
Heb een nieuw gasklephuis besteld bij carparts. Geintje kost me € 275,00
Hij komt hoop ik volgende week binnen, dan weten we of het probleem is verholpen.Helaas hadden ze er hier geen op de sloop liggen, 4 sloop bedrijven gebeld en bij geen een hadden ze hem liggen.
Brand bij jou nu ook dat motor electronica lampje?
12 september 2010 om 08:44 #17727475Allen alvast bedankt voor de informatie.
Ik ga maandag navragen welke foutcode er is uitgelezen en dan hoop ik alsnog meer duidelijkheid te krijgen voor mezelf.@ Vanessa: Inderdaad, mijn motormanagment lampje brandt. (Maar ooit onder het rijden is hij weer weg en voelt de auto weer normaal aan, dus geen schokken en hoor je de motor weer goed lopen.. dan op een zeker moment springt het lampje weer aan en veranderd alles weer in negatieve zin.) Het is daarom dat ik er een beetje over twijfel.
12 september 2010 om 08:48 #17727476zodra je je contact aanzet, brandt altijd het MM lampje (check of die het doet)
maar het MM lampje kan om 1001 redenen gaan branden, als je het niet uitleest is het vissen naar een spelt in een hooiberg.
je kunt dus niet zomaal probleem A met probleem B vergelijken met alleen een brandend MM lampje :)uitlezen kun je zelf ook met een Opcom setje van 25 euro op je Laptop.
12 september 2010 om 10:04 #17727477origineel gepost door FKsport
Allen alvast bedankt voor de informatie.
Ik ga maandag navragen welke foutcode er is uitgelezen en dan hoop ik alsnog meer duidelijkheid te krijgen voor mezelf.@ Vanessa: Inderdaad, mijn motormanagment lampje brandt. (Maar ooit onder het rijden is hij weer weg en voelt de auto weer normaal aan, dus geen schokken en hoor je de motor weer goed lopen.. dan op een zeker moment springt het lampje weer aan en veranderd alles weer in negatieve zin.) Het is daarom dat ik er een beetje over twijfel.
Dat is hier dus niet. Hier brand het lampje continu. Bij moet ook echt het gasklephuis vervangen worden.
Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt inderdaad.
13 september 2010 om 17:09 #17727478en al een foutcode ???
14 september 2010 om 04:46 #1772747914 september 2010 om 14:45 #17727480De code heb ik niet gekregen, toen ik er gisteren kwam lag mijn gasklephuis er al uit..
Was eerste instantie bedoelt om de auto weer terug te nemen, maar nu dus wachten.Ik vroeg naar de code, maar die wist die zo niet uit het hoofd te benoemen (had het echter zelf ook niet onthouden) Wel gaf de foutmelding aan: elektronisch deel van gasklephuis defect.(heeft hij me vermeld)
Heb ook nog gevraagd of het aan de computer kan liggen… maar hij dacht dat het daar niet aan kon liggen want er waren geen verdere foutmeldingen of rare dingen. Volgens de garage moet het zeker liggen in het elektronische deel van het gasklephuis, dat is defect..
Daarnaast lees ik ook het probleem van Vanessa, en dit is bij mij identiek.. ook zij heeft nu een nieuw gasklephuis besteld…dus gaan we er vanuit dat het goed komt
Gasklephuis in mijn handen gehad en dat was schoon gemaakt (maar gaf nog geen verbetering)
Dus nu wil ik een 2de hands gasklephuis regelen.
14 september 2010 om 15:06 #17727481Heb zojuist een 2dehandsje gevonden… maar die doen niet aan opsturen :S En de rit is voor mij 160 kilometer(van Brabant naar Schagen (Noordholland)) Nouja, maar verder op zoek dan maar
14 september 2010 om 17:37 #17727482Ik heb hem nieuw besteld voor € 275,00
Dan weet je wel zeker dat hij goed is.Succes met de zoektocht.
14 september 2010 om 19:00 #17727483Dag Vanessa, kun je me zeggen hoelang de levertijd is van het gasklephuis dat je via CARparts hebt besteld?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.