gasklep koeling?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum gasklep koeling?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    flipper
    Deelnemer

:mad:ik heb vandaag het gasklephuis van men vectra b v6 schoongemaakt, ik heb de slangetjes ook allemaal losgehad, en er zitten ook 2 slangen voor koelvloeistof dacht ik?
    Maakt het ook nog uit hoe deze gemonteerd worden? Ik heb er namelijk niet op gelet bij het loshalen.

flipper
    Deelnemer

het zijn de twee onderste slangen die naast elkaar zitten met zo’n klemmetje.

wim-v6
    Deelnemer

slangen vallen meestal zelf wel op de juiste plek ongeveer.

richting van stroming door de gasklep maakt niet uit.

en het is niet gasklep koeling, maar gasklep verwarming. (milieumeuk zeg maar)

Willem

henk 400rr
    Deelnemer

…zorgt er swinters voor dat je gasklep niet bevriest en dus niet meer goed sluit.

wim-v6
    Deelnemer

haha, zelfs met -15 nergens last van gehad…

Willem

henk 400rr
    Deelnemer

ha, ha, wij wel met -5 (gevoelstemp.)

wim-v6
    Deelnemer

Carburatie motor zeker?? die willen wel bevriezen inderdaad.

Willem

henk 400rr
    Deelnemer

nee, corsa A met 1.3i Irmscher motor met open K&N filter, paar keer flink op het gaspedaal slaan en dan ging het soms over, anders ging die echt niet dicht.

Met de verwarming er weer op geen last meer gehad.

wim-v6
    Deelnemer

Vreemd verhaal haha..

Ik rijdt met een mantzel powerbox op de X16XE en daar kan de verwarming niet van aangesloten worden, schutbord zit dan in de weg.

Geen problemen mee.

Mijn Corsa-A3 1.6 GSi E16SE-II ook nergens last van zonder gasklep verwarming.

Willem

henk 400rr
    Deelnemer

kan best, maar we hadden het probleem wel.

Er zijn factoren natuurlijk die alles bepalend zijn voor een uitkomst wat dan ook, het kan dus heel goed zijn dat met de plek van het filter en / of omgeving we dus net die pech hadden dat het wel gebeurde en dat jij daardoor net geluk hebt gehad of hebt.

Dat het niet voorkomt of kan voorkomen is onzin, alles is mogelijk, ik heb de gekste dingen gezien.

wim-v6
    Deelnemer

Tuurlijk kan het voorkomen, heb het zelf nog bij geen enkel voertuig meegemaakt, buiten LPG en Carburateur motoren.

Willem

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.