gas op C30NE OMVL R90E verdamper problems

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD gas op C30NE OMVL R90E verdamper problems

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235624

    Even een sub topic mbt het monza project. Omdat de benzine kosten niet leuk meer waren, maar eens op zoek gegaan naar een verdamper voor de gastank die er al in zat. Het is een 2e hands (werkend uit auto gekomen) OMVL R90E geworden.

    In en uitgaande koelwater afgetapt van de koelslangen die van en naar de verwarming toe gaan, en gas slang met doseerklep aangesloten. Alle vacuumleidingen gechecked en die waren ok, motor liep en loopt gewoon goed op benzine.

    Injectoren en brandstofpomp afgekoppeld van de massa en de afsluitklep van de tank met een rechtstreekse draad op de accu open gezet. Verdamper rijk afgesteld, doseerklep in de gas slang helemaal open en vervolgens starten. Echter slaat de motor totaal niet aan. Ik ruik gas, met de choke klep open erg veel gas. Dus brandstof genoeg zou je zeggen. Armer afstellen helpt helaas ook niet.

    Op de verdamper is alles correct aangesloten (bij elke aansluiting staat wat waarvoor is). Op de achterkant van de verdamper zit echter een slang aansluiting zonder tekst. Bij de oude AG verdamper die in de monza heeft gezeten zat er op deze plek gewoon een gat.


    Aansluiting links gaat het om

    Is dit voor vacuum oid? En zo ja, waar moet ik deze aan hangen?

    #17855178

    kijk hier even ,daar staan veel schema’s
    http://www.vogelsautogas.nl/

    #17855179

    die lose aansluiting kun je gewoon vergeten.

    rij zelf ook met zo`n verdamper, maar heb daar niks zitten, gewoon een gat.

    weet je zeker dat je wagen wel gas krijgt?
    waar heb je je mengring gemonteerd?

    probeer eens te starten met 2 man, een starten, en de ander goed kijken, luisteren, ruiken.
    of er gas uit je mengstuk komt, deze er desnoods even tussenuit draaien.

    hoe ver staat de gasklep los, kan wezen dat hij domweg geen gas in zijn inlaat krijgt.
    omdat je aangeeft het wel te ruiken, kan het wezen dat het in de slang blijft staatn

    #17855180

    [rquote=1913753&tid=146369&author=Ghanz]die lose aansluiting kun je gewoon vergeten.

    rij zelf ook met zo`n verdamper, maar heb daar niks zitten, gewoon een gat.

    weet je zeker dat je wagen wel gas krijgt?
    waar heb je je mengring gemonteerd?

    probeer eens te starten met 2 man, een starten, en de ander goed kijken, luisteren, ruiken.
    of er gas uit je mengstuk komt, deze er desnoods even tussenuit draaien.

    hoe ver staat de gasklep los, kan wezen dat hij domweg geen gas in zijn inlaat krijgt.
    omdat je aangeeft het wel te ruiken, kan het wezen dat het in de slang blijft staatn[/rquote]

    De mengring zit samen met open luchtfilter rechtstreeks op de inlaat zonder de LHM. Tijdens starten druk ik het gas half in, dus dat zou voldoende moeten zijn lijkt me. Gastank zit nog half vol dus dat is het ook niet :)

    #17855181

    Ga er maar vanuit dat ie veel te rijk staat… kleine schroef stuk dichtdraaien en opnieuw proberen…. als nog niet start, starten en onderwijl gas uitzetten en doorstarten, slaat ie na verloop van tijd nu wel aan, staat ie te rijk…
    Zijn wel klote verdampers, grote capaciteit, maar erg instabiel..
    1 keer hard rijden ermee, gelijk stationair opnieuw afstellen :-(

    #17855182

    [rquote=1914123&tid=146369&author=mr-turbo]Ga er maar vanuit dat ie veel te rijk staat… kleine schroef stuk dichtdraaien en opnieuw proberen…. als nog niet start, starten en onderwijl gas uitzetten en doorstarten, slaat ie na verloop van tijd nu wel aan, staat ie te rijk…
    Zijn wel klote verdampers, grote capaciteit, maar erg instabiel..
    1 keer hard rijden ermee, gelijk stationair opnieuw afstellen :-( [/rquote]

    Heb hem aan de loop gehad, maar hij liep heel onrustig en het hele blok stond te trillen. Veel vocht uit de uitlaat, en kwalmen. Terug gezet naar benzine en wederom geen problemen. Geen ontstekingsprobleem lijkt me. Zijn dit tekenen van een te rijk mengsel? Het dicht draaien van de klep op de gas slang resulteerde in uitval. Iets verder open start hij wel maar loopt nog steeds beroerd….

    #17855183

    Nou, het werkt! Alleen niet helemaal goed volgens mij. Hij zuipt nu 1 op 2 op LPG, maar loopt wel mooi en geen backfire.

    Na lang prutsen en geen resultaat de roodomcirkelde spoel van 12V voorzien, en de boel startte meteen. Nu is mijn vraag of dit nou de choke of een afsluitklep is? Als ik de spanning van deze spoel verwijder dan komt er helemaal geen gas meer en slaat de motor af.


    Is dit nou een afsluitklep of een choke?

    #17855184

    dus je wagen kreeg geen gas in je inlaat buis…

    #17855185

    [rquote=1914646&tid=146369&author=Ghanz]dus je wagen kreeg geen gas in je inlaat buis…[/rquote]

    Klopt, alleen vraag ik me af of de klep op de foto open hoort te staan tijdens normaal rijden of juist niet. Op de oude AG verdamper was dit een choke, en bij deze weet ik het niet helemaal zeker….

    #17855186

    Net eindje gereden en uitgerekend, hij rijd nu 1 op 4,6 met op de snelweg constant 140 (55 km snelweg).

    Dat is toch redelijk normaal?

    #17855187

    die klep is iig een afsluiter

    geen spanning, staatie dicht en laat geen gazz door

    omvl verdampers hebben een basisafstelling voor nieuwe inbouw

    en op vogels autogas kun je een documenten vinden voor fijnafstelling

    #17855188

    [rquote=1914842&tid=146369&author=mallemalle]die klep is iig een afsluiter

    geen spanning, staatie dicht en laat geen gazz door

    omvl verdampers hebben een basisafstelling voor nieuwe inbouw

    en op vogels autogas kun je een documenten vinden voor fijnafstelling[/rquote]

    Twijfelde er aan of dat de afluiter was omdat er nog een klep aan vast zat (in de audi waar die uit komt). Heb de documenten bekeken, moet alleen nog even aan de CO2 meting en dan definief goed afstellen!

    #17855189

    Is er misschien nog een manier om de lhm wijd open te zetten zodra er op LPG gereden word? Dit ivm backfire risico. Zat zelf te denken aan een pin die de klep open drukt zodra je de LPG knop in drukt?

    #17855190

    dan moet je zelf wat creeren…. niet doen dus :D

    gewoon een backfire klep bestellen.

    KLIK

    #17855191

    Bij de C30NE motor is je ontstekingstijdstip ook afhankelijk van de stand van de luchtmeter. Je kunt hem dus nooit vast zetten in de open stand.
    Een backfireklep is de enige beveiliging of nog beter een G3 instalatie (maar ik weet niet of die er zijn).

    Een systeem om de luchtmeetklep open te zetten is heel goed zelf te maken maar dan moet je wel wat kunnen natuurlijk, zelf heb ik die gemaakt op vacuum via de loper van de potentiometer, dus niets in het luchtkanaal. Hier dus géén optie!

    #17855192

    Hallo Peter777,
    Hoe is het afgelopen met je LPG problems? Is de spoel toch om de verdamper “aan” te zetten en idd geen chokespoel?
    Ik heb in mijn Monza precies hetzelfde geval, geen gasuitstroom als de spoel niet is bekrachtigd. Vandaag een specialist gebeld voor advies, die heeft voor soortgelijke auto’s met L-Jettronic en luchtweger veel ervaring. Hij sluit de achterkant van de OMVL verdamper aan op de gebogen dikke rubber luchtslang om de druk te vereffenen. Dan heb je geen mengstuk tussen luchtweger en filter nodig.
    De luchtweger heb je nodig om goed op benzine te kunnen rijden, deze stuurt de motor injectie aan via het management systeem.

    Heb je ook last van fireback ? Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gedaan.

    #17855193

    @Marius28 wrote:

    Hallo Peter777,
    Hoe is het afgelopen met je LPG problems? Is de spoel toch om de verdamper “aan” te zetten en idd geen chokespoel?
    Ik heb in mijn Monza precies hetzelfde geval, geen gasuitstroom als de spoel niet is bekrachtigd. Vandaag een specialist gebeld voor advies, die heeft voor soortgelijke auto’s met L-Jettronic en luchtweger veel ervaring. Hij sluit de achterkant van de OMVL verdamper aan op de gebogen dikke rubber luchtslang om de druk te vereffenen. Dan heb je geen mengstuk tussen luchtweger en filter nodig.
    De luchtweger heb je nodig om goed op benzine te kunnen rijden, deze stuurt de motor injectie aan via het management systeem.

    Heb je ook last van fireback ? Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gedaan.

    Met de OMVL zo goed als geen backfire tot nu toe. Verdamper staat vrij rijk afgesteld, en de LHM heb ik er tussen gelaten. Schakelen tussen benzine en gas gaat nu ook probleemloos. De ontsteking was vrij rot (hal gever bij de rotor) en daarom ook af en toe geen fatsoenlijke vonk. Dit gaf dus behoorlijke backfire problemen op gas.

    #17855194

    Waarzit het mengstuk bij jou? op de ronde inlaatbuis of heb je zo’n rechthoekige tussen luchtfilter en luchtweger?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.