Gas in de banden

Forumindex Forums Modellen Astra Gas in de banden

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Gisteren via een vriend hebben we de banden van onze beide auto’s gevuld met aardgas.. Hij had die tip van zijn vod gekregen. :)

Wie weet of dat ook klopt dat je dan eigenlijk nauwelijks/nooit meer je bandenspanning hoeft te controleren?? En dat het voordeel ook is dat je een net iets hogere topsnelheid kan behalen?

Alvast bedankt !!

Volgens mij was het gister nog geen 1 april, dus dan zal het wel kloppen haha :P

aardgas????

wel eens van stikstof gehoord, doen ze ook in vrachtwagens, stikstof is “groter”dan lucht waardoor de banden mindersnel leeg lopen, maar aardgas heb ik nog nooit van gehoord, van de zomer met mooi weer worden je banden lekker warm en dan?? boemmm??

stikstof moleculen zijn groter als die van lucht, en dan lopen de banden idd minder snel leeg,

maar aardgas ken ik ook niet!

ja en als ik het goed heb blijft stikstof kouder dan lucht waardoor je minder snel een klapband kreeg (op vrachtautos dan)
    aardgas lijkt mij bij warmte te ontploffen, maar aardgas is van zich zelf ook weer koud, dus dat weet ik niet hoe dat zit in de zomer

Met een klapband heb je een snelle expansie (drukdaling) en dus een lage temperatuur.

Hoop je dan

:angel:angel:angel:angel:angel:angel:angel:angel

euhm ik heb in zomer en winterbanden stikstof.

dat snapte ik nog net.

Eins April!!!!!! :P:P:P

Flauw he?

ja wel heel erg flauw eigenlijk maar toch :P

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.