garrett op marktplaats

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) garrett op marktplaats

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224797

    hallo.

    ik zat op marktplaats te kijken, waar ik dit tegen kwam:
    http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/368825877/2

    als je dit gebruikt op een standaart let motor,

    met 280 chip v-max, grotere injectoren, custom inlaat, groep a uitlaat, grote intercooler, 3,8 bar benz druk.

    en je gaat niet hoger als 0.6 /0.7 bar. zou het boeltje dan heel blijven?

    wat voor vermogen zou je dan hebben ongeveer?

    mvg mats

    #17713481

    mischien dat je hier wat mee kunt

    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT32/GT3271_452203_1.htm

    voor de rest is eigenlijk geen standaard andwoord
    omdat er meer dingen spelen;)

    #17713482

    das geen kleine jongen die 3271…
    Volgens mij niet echt bedoelt voor die 280 pk..
    dat kan makkelijker met een 2871
    :agent:agent

    #17713483

    oke, maar zou deze evt interessant zijn als ik later besluiten om met andere zuigers etc te gaan rijden?

    #17713484

    Dat is een joekel waarmee je 420Pk eruit kan halen.
    Monteren kan altijd maar of je wat eraan hebt met het late gespoel etc.
    Je hebt er niets aan tenzij je rallybak wil gaan maken :D
    Zelfs met andere zuigers benje er niet 1, 2,
    Speeeellt veel meer dan je denkt om hem egt optimaal te laten draaien.

    #17713485

    zou eerder een dikke charger erop zetten dan deze turbo. Charger trekt altijd en heeft bijna geen gat heb ik vernomen.

    #17713486

    Die turbo kan je sowieso niet rijden met je standaard v-max chipje.

    #17713487

    Originally posted by tijgetje57
    zou eerder een dikke charger erop zetten dan deze turbo. Charger trekt altijd en heeft bijna geen gat heb ik vernomen.

    ja maar een charger plaatst je helemaal niet ff.
    Kheb er ervaring mee.

    Turbo is vele malen eenvoudiger en goedkoper.
    Charger is minder effiecient doordat de riem vermogen vreet, maar wel leuk king:

    #17713488

    Niet alleen de riem ;)

    De compressor zelf neemt toerental afhankelijk ook steeds meer vermogen.

    Daarom is een turbo monteren ook een meer logische keuze.

    Maar met een lobben of roots of schroef compressor heb je wel een dik geluid, dat kun je met bijna niets anders evenaren :wors

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.