Garantie / levensduur GM accu

Forumindex Forums Modellen Astra Garantie / levensduur GM accu

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    xladage
    Deelnemer

In onze Astra G (X16SZR) heb ik bij aankoop een nieuwe accu laten zetten.
    De garage heeft toen een originele GM accu geplaatst, leek hen het beste. Dat was 5 juni 2011.
    Vandaag is hij zo dood als een pier.
    ANWB geweest, geholpen met starten, dynamo gecheckt, 100KM gereden, alles goed, maar nu, een half uur gestaan, geen sjoege.
    Met een zucht wil hij nog 1x rond op de startmotor, maar dan hebben we alles gehad.

Weet iemand hoe dat zit met garantie?
    Ik weet dat mijn accus normaal 4-6 jaar mee gaan, maar dit vind ik niet normaal.
    Ik lees verhalen over 2 of 3 jaar garantie op originele accu’s, dus ben nu wel benieuwd. Ga morgen de garage bellen, maar wilde toch even informeren

Oenatje
    Deelnemer

lekstroom gemeten?

wim-v6
    Deelnemer

Ik heb al 4 opels gehad waar met 10 jaar de 1e GM accu nog in zat, dus slecht zijn ze normaal niet.

en dit mag dan wel een garantie gavalletje zijn.

Willem

KadAstra-EF
    Deelnemer

Jep, in mn Kadett E zit er 1 van 2001 dus 10 jaar actieve dienst en doet het erg goed nog !!!!

Mischien dynamo toch niet goed meer ondanks dat de ANWB erbij geweest is ?
    Ik heb dit een keer meegemaakt namelijk dus vandaar mn vraag.

Rik ;)

wim-v6
    Deelnemer

ook een GM accu kan een keer kapot gaan…

Willem

G1zm0
    Lid

In mijn astra uit 1999 zit nog steeds de orinigele GM accu. Nergens last van.

xladage
    Deelnemer

Toen we hem vorig jaar kochten zat ook de originele GM accu er in.
    Dus die was toen 11 jaar oud!
    Daarom ook laten vervagen (leek ons wel tijd ;))

Lekstroom meten, hoe doe je dat het beste? En kan dat ineens optreden? Er is nooit iets veranderd aan de auto, zelfs niet een andere radio ofzo.

Als de dynamo niet goed zou zijn, dan kan ik toch geen 100km rijden (met lichten aan) of zie ik dat verkeerd?

Bedankt voor de reacties

RISL
    Moderator

Het kan natuurlijk gewoon een productiefout zijn. Is ook bij de Ducati-stukgaattie van een maat van me, die is nu drie weken oud en staat met een kapotte accu.

xladage
    Deelnemer

Ik heb nog steeds niet kunnen vinden wat de garantie op die accu’s is.
    Alleen dat er 8 jaar op de Ampera zit ;)

eddepet007
    Deelnemer

gewoon efe terug gaan
    meestal iets van 2 jaar geloof varta zelfs 3 jaar

volgens mij moet er volgens consumenten gids op elk arikel min jaar zitten
    dus effe terug en nieuwe halen

xladage
    Deelnemer

Ja, de garage belt me zo terug. Hij dacht twee jaar garantie, ging even checken met zijn leverancier.
    Hij had hem al even in de garage staan, en nu blijkt dat de garantietermijn begint toen HIJ hem had gekocht (dus niet ik)
    even kijken hoe dat afloopt….

RISL
    Moderator

Tja, het zou wel erg lullig zijn als jij de dupe bent van het magazijn van je dealer. Het zou de dealer wel sieren als hij het netjes voor je oplost.

opeltechniek
    Deelnemer

origineel opel in een nieuwe auto 2 jaar garantie. Bij balieverkoop 3 jaar wel factuur overleggen en getest met originele tester goedgekeurd door opel nederland!!

eddepet007
    Deelnemer

maar goed dan heb hij hem je nieuw geleverd dus moet hij ook voor andere zorgen lijkt me fair je hebt ook waarschijnlijk nieuwprijs betaald

@xladage wrote:

In onze Astra G (X16SZR) heb ik bij aankoop een nieuwe accu laten zetten.
    De garage heeft toen een originele GM accu geplaatst, leek hen het beste. Dat was 5 juni 2011.
    Vandaag is hij zo dood als een pier.
    ANWB geweest, geholpen met starten, dynamo gecheckt, 100KM gereden, alles goed, maar nu, een half uur gestaan, geen sjoege.
    Met een zucht wil hij nog 1x rond op de startmotor, maar dan hebben we alles gehad.

Weet iemand hoe dat zit met garantie?
    Ik weet dat mijn accus normaal 4-6 jaar mee gaan, maar dit vind ik niet normaal.
    Ik lees verhalen over 2 of 3 jaar garantie op originele accu’s, dus ben nu wel benieuwd. Ga morgen de garage bellen, maar wilde toch even informeren

op een orginele gm accu zit 2 jaar garantie dus ik zou zeker even langs de garage rijden

xladage
    Deelnemer

Nou het probleem is dat ik er eigenlijk niks voor betaald heb.
    Toen ik de auto kocht was de accu niet goed, en dus heb ik gezegd ik koop de auto als jij er ene nieuwe uitlaat en accu in doet, en zodoende was het onderdeel van de aankoop, en niet zozeer dat ik een accu gekocht heb….

RISL
    Moderator

Tja, maar je mag van een accu wel verwachten dat deze langer dan 5 maanden meegaat. En heb je geen halfjaar bovag-garantie op de aankoop van je auto dan? Of is dat maar 3 maanden?

xladage
    Deelnemer

Nee, ik heb hem 1 jaar en 5 maanden (op een paar dagen na), dus nog net geen anderhalf jaar.

mijn Vectra is van 7/98 en daar zit nog de eerste echte GM in ongelooflijk ..maar ik ben beun en maak mee dat er accu,s met een paar maanden dood zijn is en blijft een massa product.

Bert

RISL
    Moderator

Nee, ik heb hem 1 jaar en 5 maanden (op een paar dagen na), dus nog net geen anderhalf jaar.

In je eerste post staat ‘5 juni 2011’. Vandaar dat ik er vanuit ging dat je ‘m 5 maanden had.

xladage
    Deelnemer

Oww sorry….ik bedoelde 2010….excuus, je hebt gelijk

xladage
    Deelnemer

Zojuist een nieuwe accu gekregen.
    Erg netjes allemaal!

kaneelschep
    Deelnemer

Niet meer dan normaal.. ;)

xladage
    Deelnemer

Tja…. gelijk hebben en krijgen zijn twee verschillende dingen ;) of een accu in dit geval….

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.