gaar schakelen

Forumindex Forums Modellen Corsa gaar schakelen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242465

    Het gaat hier om een 4-bak die inwendig is omgebouwd naar 5-bak.

    Wanneer de bak warm is gedraaid, gaat de 5de versnelling zeer slecht, met geweld.

    Wanneer de bak koud is, gaat ie er zo in.

    Heb ik dan te min olie erin?

    Het gaat om een 4-bak OHV (nu 5-bak)

    Er zit ATF (automaat) in = 1,6 liter

    #17930311

    daar hoort dus ook geen ATF in he… niet zo raar dat ie dus gaar schakelt, maar dat had je zelf ook kunnen bedenken…

    #17930312

    Die automaat olie zal er niet veel mee te maken hebben. Vloeistof is alleen dunner dan gewone bak olie.

    Probeer het mechanisme eens opnieuw aftestellen

    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

    #17930313

    atf gaat prima, deedt ik ook altijd.
    Vond het veel fijner als gewone olie.
    Opnieuw afstellen zal wel iets helpen.

    Is ook het nokje van de versnellingspook af?

    Ik snap alleen niet waarom er zo moeilijk gedaan is door een 4 bak om te bouwen naar een 5 bak. Die bakjes die worden bijna weggegeven hier.

    #17930314

    Het is niet moeilijk en ten 2de ik kom nergens een 5-bak ohv tegen.

    ATF olie is daar prima in inderdaad.

    Maar het afstellen, wat menen jullie daarmee?

    De versnellingspook heb ik ook aangepast en is getest en is in orde.

    #17930315

    Heb je het differentieel ook laten leeg lopen? Want daar gaat zo’n halve liter tot liter heen… Als je die niet hebt laten leeg lopen zit hij waarschijnlijk gewoon te vol nu als je 1.6L erin gemikt hebt in elk geval.

    Probleem kan in je schakel stangen liggen, maar ik vermoed eerder dat de synchroon-ring van je 5-bak versleten is of vol zit met zut. (zit achter het bovenste dekseltje van de cassette)

    In de vraagbaak staat hoe je moet olie-peilen bij de versnellingsbak :)

    #17930316

    Vraagbaak heb ik helaas geen juiste van, dus wordt weer uitzoeken.

    Achter het dekseltje, moet ik die dus weer los halen en wat zie ik dan?

    Diff was ook leeg.

    #17930310

    @Fearless wrote:

    atf gaat prima, deedt ik ook altijd.
    Vond het veel fijner als gewone olie.
    Opnieuw afstellen zal wel iets helpen.

    Is ook het nokje van de versnellingspook af?

    Ik snap alleen niet waarom er zo moeilijk gedaan is door een 4 bak om te bouwen naar een 5 bak. Die bakjes die worden bijna weggegeven hier.

    dan geef mij er maar een :angel

    #17930317

    Helaas een vergissing, wanneer de bak nog koud is, gaat ie ook slecht in de 5.

    #17930318

    Wie weet hoe olie te peilen bij zo een bak?

    #17930319

    Je hebt dus een F10/4 bak van een Corsa A OHV motor omgebouwd naar F10/5 ?

    #17930320

    Jip.

    #17930321

    Ik merk dat ie vanaf de 4de wat keuren heeft, in de 4 gaat ie wel normaal, alleen anders dan normaal, iets stroef op het einde..

    Wie weet hoe olie te peilen bij zo een bak?

    #17930322

    Ik citeer uit de Corsa A vraagbaak voor de F10 bak:
    #De niveauplug is links achter, in de differentieelbehuizing, aangebracht.
    Het vullen vindt via de ontluchtingsopeningplug plaats, die in het schakeldeksel is aangebracht.
    Type versnellingsbakolie: SAE 80
    Olie inhoud versnellingsbak met differentieel: F10/4 : 1,7 liter
    F10/5 : 2,0 liter #

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.