ga jullie alweer verlaten , vec is ingeruild op een astra SW

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ga jullie alweer verlaten , vec is ingeruild op een astra SW

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230187

    Rijd sinds juli in mijn GTS en ik ben dat kreng inmiddels flink beu :swear

    Ding heeft me in een half jaar tijd meer aan reperaties gekost dan mijn corsa’s bij elkaar in 12 jaar :thumbdown

    eerst al problemen met bobinebrug en bougies

    toen Xenon pit stuk

    lekke band van 3 maanden oud die vervangen moest worden ( is niet de schuld van de auto , maar toch )

    En nu weer het volgende : auto stinkt gigantisch naar verbrande olie en vanmiddag zag ik op mijn oprit een enorme plas olie liggen :cry

    Mijn ouders gebeld , want daar waren we geweest na een rit van 90 km uit groningen , en ook daar lag een plas op de oprit :hmmz

    zag op de snelweg wel wat in de spiegel , maar ik begin nu te twijfelen of dit waterspray was ( het regende licht ) of dat het toch rook was :hmmz

    ik stond gister in een parkeervak met de voorbumper boven een trottoirband met ruimte tussen bumper en trottoir , ik begin nu bang te worden dat de carterpan wat geraakt heeft en nu olie op de uitlaat lekt ofzo :hmmz

    Morgen maar even bij de VOD langs om de auto op de brug te zetten en te kijken waar de olie vandaan komt :(

    #17782885

    praat mij er niet van

    GTS is een maandagmorgen auto
    ik had ook altijd wat met de mijne

    #17782886

    mijn eerste ervaring met xeon was ook niet fraai 237€ voor een lampje te laten vervangen Omega b2 2001 .

    lampje 157€ rest wpl tarief en btw

    nooit meer naar de dealer een phillips xeonlamp bij de auto mat zaak 65€of via internet diversen aanbiedingen een tientje of 8 voor 2 lampjes en vervangen kan je best zelf .

    verder zo als je al zegt band is niet de auto en als je wat geraakt heb met het olie verlies is ook jammer maar is ook niet de auto .

    Kort om ik leef met je mee kost allemaal geld dat het barst maar je hebt gewoon VEEL PECH op het moment .

    ik kan alleen zeggen kop op en kijk wat er nu met dat olie loos is ik hoop een kleinig heidje en dat het meevalt.

    Bert

    #17782887

    Mag ik dan even het imago een beetje opkrikken door te melden dat ik nog niets apparts heb gehad met men GTS in bijna 3 jaar tijd;)

    met elke auto kun je wat krijgen natuurlijk(hoe vervelend het ook is:vertag)

    #17782888

    Ik heb dit heel even gehad in het begin met mijn B1-V6 jan’96.

    Begon met de koppeling, daar was de cilinder van lek (net geen 100.000km op de klok)

    lijstje 1e jaar dat ik de auto had:
    – koppeling Compleet incl hydr druklager (350 euri onderdelen)
    – spiraal leiding lek, weer bak los, leiding koste nog geen 2 tientjes (tip: altijd mee vervangen bij koppeling)
    – Bougiekabels (inhouden en hikken)
    – storingen storingen storingen, meestal code p1600 MM comp defect, opgelost door goede massa
    – vaak koplamp lampjes kapot (opgelost door goede massa, en nieuwe accu)
    – temp meter vaak in rood, motor niet te warm, WP THermosstaat + sensoren vervangen voor janl*l, opgelost door goede massa

    ik was het toen ook wel beu!!!

    maar de 5 jaar ernaa, dan ook niks geks meer gehad.

    Willem

    #17782889

    Laat me raden; alle probleem GTS’jes komen uit 1e helft 2003?

    (die van mij ook namelijk, echt een maandagmorgen ding)

    Gelukkig hebben de vorige eigenaren al een groot deel van de reparaties voor hun rekening genomen (zo’n 2200 euro in de eerste 3 jaar al, volgens de rekeningen)

    #17782890

    ja zijn allemaal van die leeftijd ja

    ik had ook 1 uit 2003 22 dti altijd wat mee

    heb nu een signum van 2006 19 cdti met 150 pk
    dat gaat tot nu toe goed

    #17782891

    van mij is van januari 2003 en heeft nu 94000 op de teller .

    #17782892

    de mijne is van augustus 2004 en heeft 74000 op de teller

    het zal dus mischien er wel wat mee te maken hebben:hmmz

    #17782893

    ligt aan de 2003 serie

    slecht jaar geweest voor de gts

    #17782894

    Toen ik een jaar of wat terug stage liep bij een Opel dealer hadden ze een Vectra GTS demo wagen toen hij net nieuw was en die had ook constant problemen.

    #17782895

    Vreemd, hiervoor een GTS uit 2003 gehad, een 2.2DTI maar helemaal niets geen gekke dingen mee gehad. Ja een kabeltje van de remslijtage sensor vevangen voor €14,-. Heb de Vectra naar de 175.000 kilometer gebracht en toen verkocht.

    Nu sinds 1,5 jaar een 1,9CDTI en daarmee de eerste echte storing. ABS sensor links doet gek. Ik verdenk de kabel die naar binnen loopt daarvan maar het is me te koud om er nu mee aan de slag te gaan…

    #17782896

    Heb ik ook gehad, rechts achter.

    Nadat ik de complete naaf vervangen had (275 euro :argue) was het probleem niet weg!

    Uiteindelijk eens flink zitten sjorren aan de grote stekker op de ABS computer, vervolgens helemaal langsgelopen en alle contactjes strakker gemaakt)

    probleem opgelost.

    Sommigen beweren dat een flinke spuit wd40 in de connector al een oplossing bied.

    #17782897

    Nou das ook ja wat,de mijne is van aug 2003 met 69 dkm en nog geen bijzonderheden gehad:)

    Gr. Gts32v6

    #17782898

    me pa had een 2005 GTS, nooit geen problemen mee gehad behalve altijd cuppende banden achter.
    heeft nu een 2007 station, gaat tot nu toe ook goed, op 1 xenon pitje na.

    de C1 schijnt vooral qua elektronica meer storings gevoelig te zijn.

    #17782899

    Hallo,

    De eerste GTS’n werd in Engeland gebouwd, heb ik wel vaker klachten over gehoord.

    Die van mij (sedan) heb ik in Sept 2002 nieuw gekocht, en er 7 jaar in gereden naar alle tevredenheid, toen heb ik hem ingeruild (110.000km) op de Insignia.

    Wel eens een electronica storing gehad, en wat kleinere dingen maar dat hoort er bij ;)

    Groetjes, Joche

    #17782900

    Mijn GTS was ook uit 2003 (2.2 benz) 2 jaar en 30000dkm alleen radiator lek;)

    Mijn Station doet het ook wel goed 25000dkm alleen thermostaat vervangen:D

    Jan

    #17782901

    gts die ik gehad heb eigelijk nooit wat mee gehad alleen de turbo vulslang maar dat is een kwaal bij de 2.2dtr en die was van 2004

    #17782902

    vanmorgen zelf even op onderzoek geweest en de olie komt achter het blok vandaan uit de buurt van de stuurstangen en het soort van pompje wat aan de stuurkruiskoppeling ( weet niet precies wat het is ) zit .

    olie lekt idd op de uitlaat wat de stank verklaard .

    alleen wat me meer zorgen baart is het feit dat ik sludge aan de peilstok heb :o

    rijd normaal korte stukjes , maar gister nog 200 kilometer gereden , dus sludge van korte stukjes zou dan weg moeten zijn ??

    #17782903

    sludge zou ik me nog niet te druk over maken.

    die olie komt zo te lezen van de stuurbekrachtging vandaan.

    ik kan met de combo niet eens normaal peilen met koude motor.

    heel de stok geel..

    en ook lange stukken gereden. (zo’n 700km in 4 dagen).

    Willem

    #17782904

    ja dat is niet goed eric

    denk dat het de stuurbekrachtiging is zo te horen

    #17782905

    Tsja………….tis en blijft de slechtste investering een auto! Je kan beter kippen houden! :P Heb je weinig omkijken naar en krijg je nog eieren van!

    #17782906

    Is ook leuk die stuurbekrachtiging. Ik kon het reservoir niet vinden, via het opelforum ( :thumbup ) de plek gevonden: achter het binnenspatbord…..dat geloof je toch niet.
    Maar onze GTS (begin 2003) zit nu zo’n beetje op 3000 euro aan reparaties in 3 jaar tijd. Zitten wel 4 nieuwe banden bij in. Elke keer dat ie voor een beurt gaat doe ik er een vrij lang lijstje bij. Ik moet zeggen dat ik er van overtuigd ben dat als ik de reparaties bij de dealer had laten doen dat ik het dubbele kwijt geweest was.
    Maar ik vind de GTS prachtig, rijd lekker (wegligging wel enigzins K.U.T. ) en hij gaat voorlopig echt niet weg. En dit ondanks de in mijn ogen veel te lange lijst met GTS kwaaltjes.
    Aan de andere kant denk ik ook wel eens: de volgende wordt of een audi of een bmw, dit omdat ik wat onderhoud betreft de kosten vrij hoog vind (en ik rij me hele leven opel)

    #17782907

    En ze eten ook zaad!:o

    Nieuwe stuurbekrachtigings pomp heb ik ook nog een rekening van… schrik niet: 1550 euro incl materiaal en arbeid :mad:

    #17782908

    [rquote=1827740&tid=139359&author=2000]Is ook leuk die stuurbekrachtiging. Ik kon het reservoir niet vinden, via het opelforum ( :thumbup ) de plek gevonden: achter het binnenspatbord…..dat geloof je toch niet.
    Maar onze GTS (begin 2003) zit nu zo’n beetje op 3000 euro aan reparaties in 3 jaar tijd. Zitten wel 4 nieuwe banden bij in. Elke keer dat ie voor een beurt gaat doe ik er een vrij lang lijstje bij. Ik moet zeggen dat ik er van overtuigd ben dat als ik de reparaties bij de dealer had laten doen dat ik het dubbele kwijt geweest was.
    Maar ik vind de GTS prachtig, rijd lekker (wegligging wel enigzins K.U.T. ) en hij gaat voorlopig echt niet weg. En dit ondanks de in mijn ogen veel te lange lijst met GTS kwaaltjes.
    Aan de andere kant denk ik ook wel eens: de volgende wordt of een audi of een bmw, dit omdat ik wat onderhoud betreft de kosten vrij hoog vind (en ik rij me hele leven opel) [/rquote]

    Huh?? Kud wegligging? Ik vind hem echt super. Als een tank ligt ie op de weg! Ik kan met snelheiden door bochten heen dat passagiers in hun broek scheiten.

    Ik zou eens je GTS op een schokbrekerbank zetten. Achterschokbrekers (heb ik ook een rekeningetje van :cry zijn een zwak punt, en als die versleten zijn wordt het een stuk belabberder rijden.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.