Ga je wegenbelasting voor je oldtimer betalen? of ……..

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Ga je wegenbelasting voor je oldtimer betalen? of ……..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244684

    Zoals iedereen wel heeft vernomen wil de nieuwe regering wegenbelasting gaan heffen voor oldtimers om de schatkist aan te vullen met 156 miljoen euro.
    Echter wordt er gevreesd dat dit bedrag beduidend lager zal uitkomen omdat veel oldtimer eigenaren niet willen, kunnen of gaan betalen omdat de auto wordt verkocht, gedemonteerd of geschorst gaat worden.

    Hierbij de vraag aan alle oldtimer-bezitters.

    Ga je wegenbelasting betalen voor je oldtimer of heb je andere plannen.

    Vul de poll in en onderbouw je keuze dmv een reactie.

    #17965623

    als mn meis dr corsa weer wegenbelasting moet gaan kosten
    kan ik me geen andere goedkopere en betere auto verzinnen :jerry

    Dus hij blijft :D

    #17965624

    oplossing: 5 auto’s en/of kentekens schorsen = zeg maar €150,= per jaar.

    elke 6e auto of meer kost het schorsen niets meer, dus wil je een dag met
    je oldtimer/klassieker of elke auto wat je maar hebt ook al is die van 2012
    rijden, dag te voren uit schorsing en dag er na weer schorsen.

    dan betaal je alleen maar de dag belasting dat je er mee rijd, moet je auto
    apk keuren dan het zelfde ritueel.

    dat geld dan alleen maar voor de liefhebber die af en toe zijn trotse bolide
    gebruikt, voor de dagelijkse auto dan weer niet…

    #17965625

    Ik ben er heel eerlijk in, ik ga geen oldtimers weg doen, het zijn 2 d kadett’s, gelukkig valt de belasting dan nog wel mee, ene wordt geschorst voor de winter , de ander blijft als rezerf aanwezig mocht mijn dagelijkse auto kapot gaan, wel zul een van mijn dagelijkse auto’s plaats moeten maken voor een klein hokje, dat noemen ze dan wegenbelasting sparen, en zuinig benzine verbruik ;)

    #17965626

    Neem een corsa a 1.2s loopt lekker hoor met 5 bak :jerry

    #17965627

    Waar is de optie in de poll van ik verkoop de wagens of exporteer ze terug waar ze vandaan komen ? ;)

    #17965628

    ik zal niet alles wegdoen,heb er 3,de rode blijft hoe dan ook,de blauwe automaat gaat zeker weg (ik liep toch al met die plannen,want ik rijdt er veel te weinig mee) en die witte op LPG,tsja,sowieso gaat als ie blijft de LPG eruit,voor de rest hangt het een beetje af van de km’s die ik dan rijdt.

    #17965629

    Ik druk alles in de pers :jerry

    #17965630

    Zal der wel wat weg doen denk ik

    #17965631

    Mijne staat binnen, kan ik hem in de winterdagen een half jaar schorsen, elk jaar?

    #17965632

    M.n ascona blijft wel
    Waarschijnlijk meest geschorst want kan zonder kenteken wel t circuit op
    Wil ik er mee naar n meeting of zo haal ik hem dan wel uit de schorsing

    Dan heb ik nog voor woonwerk verkeer en voor de fun
    Een redelijk lage oncomfortabele vw caddy mk1
    Tjah das n diesel in t ergste geval als de belasting me te gek wordt
    Bouw ik die om naar benzine
    Is dus ook wel n blijver

    Dan heb ik nog n range rover classic op lpg
    Das mischien wel n probleemgeval??
    Is bedoeld als trekpaard voor paardentrailer en auto
    Ambulance. Dus enkel hobby transport

    Tjah zelfs op benzine kan dat niet uit voor de km.s die er meegereden wordt
    N 60 dagen kaart zou n mooie optie zijn

    Maar mocht zoiets niet komen dan gaat de rover wel weg denk ik
    Mischien export of in onderdelen

    Hiernaast rijden we nog de b vectra op g3 die blijft wel
    Tot die aan vervanging toe is
    Maar die vervanging wordt dan iets jongers van vergelijkbaar formaat
    En merk. Type??? Nog geen idee

    #17965633

    De Ascona zal wel lekker blijven hoor..

    Willem

    #17965634

    mijn auto blijven eerst ook nog wel ,,maar de USA cars gaan denk ik terzijnertijd wel weer naar het buiten land dat is niet op te hoesten dat je daar weer WB voor moet betalen

    ford mustang 1970
    dodge charger 1968 lpg
    ford torino 1972
    pontiac firebird 1967
    chevy van 1986 lpg

    daarnaast 2 manta en een celica dat is wel te doen om er twee te laten rijden in de WB

    maar we blijven hier nog rustig het moet eerst allemaal nog maar
    het grijskenteken trouwens was er wel binnen drie maanden door

    #17965635

    De coupe blijft gewoon , staat in een grote schuur bij mijn huis .
    Zal in de wintermaanden wel geschorst worden maar weg gaan doet tie niet.
    Ben wel blij dat ik van mijn yank afben (zou me 92 euro per maand gaan kosten)

    Al met al gewoon een kloteregeling

    Gr Wim

    #17965636

    @ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:

    Ik druk alles in de pers :jerry

    Da’s zonde van die NSR, geef mij em dan :wub :jerry

    #17965637

    de ascona cabrio blijft zeker. king: (de monza en de kadett waren al weg)
    al ben ik het er niet mee eens dat je er belasting voor
    moet betalen. :swear dit jaar heb ik er nog geen 300 km mee gereden.

    #17965638

    Ik zal wel moeten betalen, de rekord alleen voor zomermaanden als ie klaar is, en het kan zijn dat ik hem ombouw naar benzine (maar daar twijfel in nu ook al aan)

    De Manta blijft gewoon zoals ie nu is, voor als ik hem nodig heb.en hobby
    woon werk heb ik een bedrijfsauto. als prive auto heb ik op het moment een bmw 330d die gaat dan weg (mischien motor wel in de manta).

    Tevens heb ik (vriendin) nog een belasting vrije (nieuwe) corsa. die blijft ook. Bij de aanschaf is ons al verteld dat deze regels ook veranderen.

    #17965639

    De Corsa a1 1,0s blijft zowiezo als daily is lekker goedkoop
    De ascona is geschorst omdat die nog ni apk klaar is ma zou m niet weg doen
    Astra gsi is al weg dus dan vallen de kosten nog mee

    Hoop dat er nog wat tegen gedaan kan worden want dit sucks

    #17965640

    http://www.nu.nl/economie/2954937/klassiekers-mogelijk-toch-mrb-vrij.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ik ben benieuwd wat het nu eigenlijk gaat worden.
    Een oplossing die profiteurs treft en liefhebbers spaart geeft mij de voorkeur :)

    #17965641

    De Manta gaat nooit weg en de Rekord was ik toch al van plan om te verkopen begin 2013. Maargoed, eerst maar eens kijken wat er definitief wordt.

    #17965642

    Over dit nieuwsbericht wordt al in een ander topic gesproken.
    viewtopic.php?f=29&t=169757

    #17965643

    Tsja… ik heb een a-corsa uit ’93 waar ik MRB voor betaal, die blijft er wel bij voor daily.

    Een c-kadett coupé die meestal vanaf oktober tot eind maart in de stalling staat á € 225,00 per jaar. Gebruik hem eigenlijk alleen voor meetings en een lekker rondje scheuren in de zomer. Denk dat ik die maar ga schorsen als deze regeling door gaat. Dan pas eind mei uit de schorsing en meteen na OPN weer schorsen en naar de stalling ermee. 4 maanden MRB betalen voor een auto van 920kg valt nog wel mee.

    en een c-kadett station voor dagelijks erbij. Die is te laag om mee door de sneeuw te baggeren, en ik was/ben eigenlijk niet van plan om ermee door de pekel te gaan rijden. Wilde hem gewoon lekker voor de deur laten staan in de winter en op droge/sneeuwvrije dagen lekker mee ronddtuffen. Maar ja, als ik MRB moet gaan betalen… zal net zo iets worden als de corsa € 18,00 in de maand ofzo? Is bijna even duur als een jaar lang stalling…

    Maar gaan ze nou die 30/60 dagen kaart doorvoeren, dan mogen de auto’s de overige dagen denk ik niet op de openbare weg staan… zullen ze blij van worden bij de stalling. Dan mag hij wel personeel aan gaan nemen als als die klassiekers er elk weekend in en uit moeten!

    #17965644

    @Turill wrote:

    http://www.nu.nl/economie/2954937/klassiekers-mogelijk-toch-mrb-vrij.html

    Ik ben benieuwd wat het nu eigenlijk gaat worden.
    Een oplossing die profiteurs treft en liefhebbers spaart geeft mij de voorkeur :)

    60 dagen kaart….. Gaat bij mij niet werken, ik gebruik ‘m elke dag. Dan maar gewoon dokken. “Gelukkig” is de hobby dusdanig duur dat die paar tientjes wegenbelasting toch niet opvallen :angel

    #17965645

    ik hou me kadett ook. wat ze ook doen in den haag.
    misschien de vectra dan wel weg en wat goedkopers er voor terug als daily.
    om de koste wat te drukken in de maand.

    gelukkig is de kadett niet zo zwaar ;)

    #17965646

    heb de rekord net zo goed als klaar na een deel restauratie , hij loopt wel op lpg , ga wel wb betalen maar dan voor ongeveer 7 maanden denk ik per jaar , in de winter was ik toch niet van plan om er mee tegaan rijden en om de lpg eriut te halen vindt ik ook weer zonde ( je weet trouwens niet wat een volgend kabinet weer gaat doen ). dat ik dan over de maanden dat ik wel rijd meer wb betaal wordt wel gecompenseerd door het prijsverschil benzine/lpg .

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.