Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Fusee kogel rubbers en remleiding.
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2010 om 12:25 #17217582
Dag, ik ga mijn 1.4i binnenkort de verkoop in doen. Altijd een fijne wagen geweest, maar ben naar een 1.8 5-deurs overgestapt.
Nu dacht ik er een nieuwe APK bij te kunnen verkopen, maar ik krijg twee afkeurpunten:
1. Linker fusee kogel rubber.
2. Remleiding links achter.
Nu wil ik het wel goed maken, maar er ook niet onnodig veel geld meer in steken.:hmmz
Ik heb de fusee kogel wel al eens los gehad om een wiellager te vervangen, maar kun je dat hoesje los krijgen en los vervangen? Ik overweeg ook om een complete fusee kogel te kopen (kost toch niet super veel) , maar hoe zit dat vast aan de draagarm, lijken wel klinknagels?!
Dan de remleiding, ik kan er niet veel aan zien. Zou het het rubberen tussendeel zijn bij het scharnierpunt van de achteras? Waar letten ze op?
17 februari 2010 om 15:01 #17617145rubbertjes kun je los krijgen. en het verkoopt 10x makkelijker met apk, ik denk dat er anders vrij weinig intresse voor je kadett zal zijn. Wat betreft die remleiding, als je niks eraan kan zien zou ik het ff vragen bij de garage waar je hem hebt laten keuren. ff de brug op en hij kan het je zo aanwijzen.
17 februari 2010 om 15:20 #17617146hoesjes kan je los krijgen
remleiding is ook niet zo heel duur denk k en makkelijk te vervangen
groeten dennis
17 februari 2010 om 15:31 #17617147mocht er idd geen speling op de fuseekogel zitten kun je gewoon zo’n nieuw hoesje erom doen. En die remleiding is meestal wel te zien toch? Vaak zit het bij koppelstukjes, aansluitingen en bevestigingspunten. En idd die monteur die m afgekeurd heeft, die weet vast nog wel waar ie de leiding op afgekeurd heeft.
17 februari 2010 om 16:04 #17617148Hé bedankt jongens! :)
Ik zal het nog eens navragen wat er aan die remleiding mankeerde…
Zouden ze die hoesjes voor fusee kogels bij elke materialen handel hebben? Misschien online te bestellen ergens? Zit in elk geval geen speling op, kan best eens dat ik het zelf beschadigd heb met het losmaken met het wiellager vervangen.
17 februari 2010 om 16:57 #17617149roestige leiding? of scheurtjes in de slang…of een bobbel er op(drukproef)
17 februari 2010 om 17:00 #17617150ik denk eerder dat er sprake is van put corrosie op je remleiding. kan je gewoon zelf maken, pas nog van een el camino compleet alle remleidingen vervangen
17 februari 2010 om 17:14 #17617151Ja dat roepen ze vaak…putjes door roestvorming.
Meestal valt het reuze mee en kan je de boel gewoon netjes schuren en tectyleren.
Maar met fatsoenlijk gereedchap heb je een leiding ook zo vervangen:thumbup17 februari 2010 om 21:15 #17617152Ja, de leiding vervangen lijkt me niet al te ingewikkeld, heb mijn remcylinders achter ook al een keer gedaan, en de voorste remleidingen…
Ga nog wel even vragen wat het probleem nou precies was…
Oh ja, maar weet er nou iemand hoe die fusee kogel op de draagarm vast zit? Zijn het nou klinknagels of niet?
18 februari 2010 om 07:36 #17617153het willen nog wel eens klinknagels zijn ja, dus wordt het uitboren. Voel je gauw genoeg of er boutjes door zitten of niet. De nieuwe wordt geloof ik altijd met boutjes weer terug gemontereerd.
18 februari 2010 om 15:47 #17617154je hoeft de fuse kogel niet los te halen om de rubber hoes te vervangen.
Hoesje kost iets van €1,50
Remleiding geen idee maar wordt vaak als afkeur gegeven terwijl er niks aan de hand is.
Gr Jack
18 februari 2010 om 22:55 #17617155Whoa Jack, wat is dat voor bruut blok in je avatar foto!?! :o
25 februari 2010 om 12:44 #17617156dat is nou de dikke v6 van Opel mooi en machtig blok maar doe er zuinig mee.
bert
25 februari 2010 om 15:39 #17617157gaat bij mij ook in de champion haha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.