Fusee kogel rubbers en remleiding.

Forumindex Forums Modellen Kadett Fusee kogel rubbers en remleiding.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

Dag, ik ga mijn 1.4i binnenkort de verkoop in doen. Altijd een fijne wagen geweest, maar ben naar een 1.8 5-deurs overgestapt.

Nu dacht ik er een nieuwe APK bij te kunnen verkopen, maar ik krijg twee afkeurpunten:

1. Linker fusee kogel rubber.

2. Remleiding links achter.

Nu wil ik het wel goed maken, maar er ook niet onnodig veel geld meer in steken.:hmmz

Ik heb de fusee kogel wel al eens los gehad om een wiellager te vervangen, maar kun je dat hoesje los krijgen en los vervangen? Ik overweeg ook om een complete fusee kogel te kopen (kost toch niet super veel) , maar hoe zit dat vast aan de draagarm, lijken wel klinknagels?!

Dan de remleiding, ik kan er niet veel aan zien. Zou het het rubberen tussendeel zijn bij het scharnierpunt van de achteras? Waar letten ze op?

rubbertjes kun je los krijgen. en het verkoopt 10x makkelijker met apk, ik denk dat er anders vrij weinig intresse voor je kadett zal zijn. Wat betreft die remleiding, als je niks eraan kan zien zou ik het ff vragen bij de garage waar je hem hebt laten keuren. ff de brug op en hij kan het je zo aanwijzen.

hoesjes kan je los krijgen

remleiding is ook niet zo heel duur denk k en makkelijk te vervangen

groeten dennis

mocht er idd geen speling op de fuseekogel zitten kun je gewoon zo’n nieuw hoesje erom doen. En die remleiding is meestal wel te zien toch? Vaak zit het bij koppelstukjes, aansluitingen en bevestigingspunten. En idd die monteur die m afgekeurd heeft, die weet vast nog wel waar ie de leiding op afgekeurd heeft.

Hé bedankt jongens! :)

Ik zal het nog eens navragen wat er aan die remleiding mankeerde…

Zouden ze die hoesjes voor fusee kogels bij elke materialen handel hebben? Misschien online te bestellen ergens? Zit in elk geval geen speling op, kan best eens dat ik het zelf beschadigd heb met het losmaken met het wiellager vervangen.

roestige leiding? of scheurtjes in de slang…of een bobbel er op(drukproef)

ik denk eerder dat er sprake is van put corrosie op je remleiding. kan je gewoon zelf maken, pas nog van een el camino compleet alle remleidingen vervangen

Ja dat roepen ze vaak…putjes door roestvorming.
    Meestal valt het reuze mee en kan je de boel gewoon netjes schuren en tectyleren.
    Maar met fatsoenlijk gereedchap heb je een leiding ook zo vervangen:thumbup

Ja, de leiding vervangen lijkt me niet al te ingewikkeld, heb mijn remcylinders achter ook al een keer gedaan, en de voorste remleidingen…

Ga nog wel even vragen wat het probleem nou precies was…

Oh ja, maar weet er nou iemand hoe die fusee kogel op de draagarm vast zit? Zijn het nou klinknagels of niet?

het willen nog wel eens klinknagels zijn ja, dus wordt het uitboren. Voel je gauw genoeg of er boutjes door zitten of niet. De nieuwe wordt geloof ik altijd met boutjes weer terug gemontereerd.

je hoeft de fuse kogel niet los te halen om de rubber hoes te vervangen.

Hoesje kost iets van €1,50

Remleiding geen idee maar wordt vaak als afkeur gegeven terwijl er niks aan de hand is.

Gr Jack

Whoa Jack, wat is dat voor bruut blok in je avatar foto!?! :o

dat is nou de dikke v6 van Opel mooi en machtig blok maar doe er zuinig mee.

bert

gaat bij mij ook in de champion haha

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.