Freek Corsa Zwarte A1 C20XE

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Freek Corsa Zwarte A1 C20XE

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 691)
  • Auteur
    Berichten
  • #17403538

    origineel gepost door freek corsa

    origineel gepost door GlennGSI
    En de stekkerverbindingen zit ook geen vocht in of een slechte verbinding ? Ik weet niet of het de oorzaak kan zijn maar het kwam zo in me op omdat men pa bij zen Renault Megane Scenic af en toe als de motor niet aanslaat even aan de stekker van de BDP sensor rommelt, en dan slaat ie wel aan. Wssnlijk ook door een slechte verbinding of kabelbreukje..

    Ik heb de volgende stekkers los gehad en gecontroleerd tegen vocht:
    Hall-gever
    BDP
    Verdelerkap en rotor
    Bobine-module
    ECU-stekker
    KVS temp sensor
    LMM
    Massa = gecontroleerd.

    Verder weet ik het even niet meer.

    zo´n beetje elke stekker dus.. hmja om de bekabeling verder uit te sluiten zou ik de motorboom vervangen voor een andere.. maar das natuurlijk ook niet 1 2 3 gedaan. Ik ben uiteraard geen xe expert maartoch :P

    #17403539

    in minder dan een uur al is gepresteerd. valt wel mee hoor :P

    #17403540

    hij vind het gewoon te koud:jerry
    zijn wel kut problemen

    succes:cool:

    #17403541

    Was het maar kut, dan had ik niet zulke koude vingers :angel

    Hij start nog steeds niet.

    Morgen ga ik de distributie timing controleren.

    #17403542

    origineel gepost door freek corsa
    Was het maar kut, dan had ik niet zulke koude vingers :angel

    Hij start nog steeds niet.

    Morgen ga ik de distributie timing controleren.

    Hopen maar dat het daar aan ligt en dat er verder geen motorschade is. Dan is het natuurlijk nog wel de vraag hoe het komt dat ie een tandje is versprongen..

    #17403543

    Ajj, das niej fijn jongen!
    Toch blij dat je geen schade hebt gereden.

    Hopen dat hij snel weer pruttelt. Zo komt er van je voorbereiding op je toets natuurlijk niets terecht:P

    Suc6!

    #17403544

    De distributie staat op tijd, hij heeft compressie, er is 4 keer vonk en hij krijgt benzine.

    Starten doet hij, maar aanslaan niet, maar tijdens het starten stopt hij ineens door een terugslag ( te vroeg ontsteken )

    Dus nu is mijn vraag, wat bepaald het tijdstip van ontsteken ?

    Wat is al geprobeerd heb:

    – Andere hall-gever
    – Rotor en verdeler gechecked
    – Andere bobine met module
    – Andere ECU
    – Andere temperatuur sencor
    – enz enz enz.

    Ik weet het niet meer :wtf

    #17403545

    heeft zon blok een odp sensor? op de poelie?
    Heb het laatst ook gehad…wasde sensor ontzet…enstond ie te ver van zn tandwiel

    #17403546

    die zit hier niet op, die jij bedoeld is de externe sensor, die zit achterop het blok, met een tandwiel extern.
    De c20xe heeft intern op de voorkant een bdp sensor zitten, op de krukas binnenin het blok zit een tandwiel en daar haalt hij zn signaal vandaan.
    Verder heb je bovenin de ontstekingsklok de hall gever zitten, mijn vermoeden gaat echt hier naar uit. . .
    Je mag die van mij wel even lenen,evt iets anders ook wel. (behalve de grote hamer king: ?

    #17403547

    BDP sensor bepaald ook tijdstip van ontsteken.
    Zit de stappenmotor niet helemaal vast??
    Zit je luchtfilter niet vol??
    Probeer m eens te starten zonder luchfilter. .

    #17403548

    Starten zonder luchtfilter heb ik gedaan.

    Starten met vol gas heb ik gedaan, ook met klein beetje gas.

    Het is in mijn ogen echt het ontsteking tijdstip, ik kan alleen niet bedenken wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn.

    @ Folkert, mag ik jou inhuren om het probleem te vinden :P

    Ik ga nu eerst een kennis uitgraven, die staat vast in het dorp :cool:

    #17403549

    :swear waarom kanje het niet vinden freek, ik vind het echt vreemd man:hmmz jij bent toch zown groot corsa expert:jerry en nog kan je het niet vinden, das echt kut, denkje veel te weten, kunje het niet vinden:mad:

    #17403550

    misschien zijn het de injectoren die vervuild zijn, dat ze daardoor een straaltje spuiten i.p.v. nevel.

    Ik weet het nog niet :cry

    #17403551

    heb je de bdp sensor al gewisseld?
    als ik het door lees kan het haast niet anders dan dat hij op
    het verkeerde moment vonkt
    succes !!

    grtz frans

    #17403552

    Hij vonkt ook verkeerd, maar de BDP kan niet verkeerd door geven.

    Hij geeft namelijk zonder denken direct door wat hij ziet, en als hij stuk is dan geeft hij niets door.

    Ik kreeg net een gouden tip : De lambda sonde , dus die ga ik na het eten vervangen.

    #17403553

    Met een defecte lambda moet ie toch wel lopen willen

    #17403554

    lambda is voor mengsel en niet voor ontstekking toch?!
    we lezen het resultaat hier wel
    succes

    #17403555

    origineel gepost door freek corsa
    Hij vonkt ook verkeerd, maar de BDP kan niet verkeerd door geven.

    Hij geeft namelijk zonder denken direct door wat hij ziet, en als hij stuk is dan geeft hij niets door.

    Ik kreeg net een gouden tip : De lambda sonde , dus die ga ik na het eten vervangen.

    Ik geloof hier ook niet.
    lambda gaat pas regelen als ie warm is en is dus onmogelijk de oorzaak, volgens mij.

    domme opmerking gezien, maar het is toch vreemd dat ’t probleem ontstaan na een aanrijding.

    zou het kunnen dat je distrubie misschien een paar tanden versprongen is door de klap.
    Ik zeg oook maar wat hoor.

    iig succes!

    #17403556

    De lambda kan hele rare problemen geven. Youri had laatst na in de sneeuw knallen problemen als niet goed lopen en uitvallen. Lambda vervangen en hij deed het weer, multimeter of tech 2. Mv bekijken moet continu schommelen en bij inspuiten remreiniger slaat hij af (verzuipt eigenlijk) de Mv slaan dan uit richting de 1000. Aan een lambda merk je niet gelijk problemen als hij op begint te raken.

    #17403557

    lambda afkoppelen..
    loopt ie wel om..
    springt ie in noodloop..

    wat is je brandstofdruk??
    En vervang gewoon ff die bdp sensor..
    en trek ff die klopsensor eraf..

    gewoon voor de test…

    #17403558

    origineel gepost door Corsa16V
    De lambda kan hele rare problemen geven. Youri had laatst na in de sneeuw knallen problemen als niet goed lopen en uitvallen. Lambda vervangen en hij deed het weer, multimeter of tech 2. Mv bekijken moet continu schommelen en bij inspuiten remreiniger slaat hij af (verzuipt eigenlijk) de Mv slaan dan uit richting de 1000. Aan een lambda merk je niet gelijk problemen als hij op begint te raken.

    Ja ik zei het al tegen Freek, maar volgens de specialisten hierzo kan het niet……

    #17403559

    origineel gepost door Corsa16V
    De lambda kan hele rare problemen geven. Youri had laatst na in de sneeuw knallen problemen als niet goed lopen en uitvallen. Lambda vervangen en hij deed het weer, multimeter of tech 2. Mv bekijken moet continu schommelen en bij inspuiten remreiniger slaat hij af (verzuipt eigenlijk) de Mv slaan dan uit richting de 1000. Aan een lambda merk je niet gelijk problemen als hij op begint te raken.

    Dat is logisch, want als je remmenreiniger bij in gaat spuiten krijg je ineens heel rijk mengsel dus 1V. normaal zou een defecte sonde 0,4 a 0,5 V aan moeten geven.
    Maar als jullie ervaring hebben dat dit de oorzaak zou kunnen zijn is het zeker het proberen waard.

    Laat ik ’t dan zo zeggen: IK verwacht niet dat de sonde het probleem is. :D

    Maar het is electronica en hier kunnen onlogische dingen in gebeuren. Laat het ons weten Freek als je het gevonden hebt.:vertag

    #17403560

    voor als nog is die heel erg druk anders had die wel gepost hier :o

    #17403561

    idd

    #17403562

    en op msn is die ook niet ik blijf het maar vreemd heel erg vreemd vinden:cry

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 691)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.