Freek Corsa Zwarte A1 C20XE

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Freek Corsa Zwarte A1 C20XE

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 691)
  • Auteur

Ook betere grip:P

De corsa doet het niet meer.

Na net 1,5 uur bezig geweest te zijn om de auto’s los te krijgen uit de sneeuw, hield hij ermee op, op de terug weg.

De voorkant is ook kapot, ik ben met 60 km/h een 60cm hoge sneeuw duin in gereden :cry

Eerst slapen, ik ben net naar huis gesleept door jan ( bedankt daarvoor :thumbup ).

Ik kan mezelf wel wat aan doen, ik baal echt dat ik m’n corsa dit heb aangedaan. ( foto’s volgen nog )

:cry:cry:cry:cry:cry

is je corsa stuk klote man

OEi oei oei freek! klinkt niet al te best

ik heb nou storingsdienst voor gladheidsbestrijding dus vlieg van hot nar her, en overal duinen zelfs van meer dan 1meter hoog!
    toeter er dan door met de transit…. maar heb ook wel ff op 2 wielen gereden :thumbdown:thumbdown

hopen dat de schade mee valt freekie

jeetje freek toch :o, ik stond gisteren flamme te knallen met de corsa omdat de electra nat geworden was:P, en toen ik thuis kwam knapte me achterruit spontaan :o

he freek, zonde man, ik hoop dat je het goede en makkelijk kan herstellen, we zien gauw de foto’s.

grt

Ik ben nu net wakker.

Even een broodje eten en dan ga ik kijken bij dag licht wat er allemaal stuk is.

hoop voor je dat het allemaal meevalt…

Hoi Freek,

Hoop voor je dat de schade meevalt.

Groeten,

Ronald

Freek toch

:wtf

Ik heb net gekeken, gelukkig valt de schade aan de voorkant erg mee. Door de enorme sneeuw bult voorop de auto vertekende het beeld, ik dacht dat de bumper kapot was en 10cm naar binnen stond.

Gelukkig dus weinig schade buiten om de auto, ik heb de kentekenplaat weer enig sinds recht gebogen.

Maar nu wil hij nog steeds niet starten. Ik heb de verdelerkap gecontroleerd, die was droog en schoon.
    Ik heb de benzine toevoer gecontroleerd, die werkt. De BDP sencor en brandstofrelai werken ook.

Maar hij start nog niet, dus ik ga nu weer verder zoeken.

( sorry voor mijn melding dat de voorkant kapot is, gelukkig valt dit reuze mee )

liever dat je meldt dat je achteraf geen schade hebt, dan dat ju nu verteld dat je balken kromzijn tot aan je schutbord!

:jerry

origineel gepost door freek corsa
    Ik heb net gekeken, gelukkig valt de schade aan de voorkant erg mee. Door de enorme sneeuw bult voorop de auto vertekende het beeld, ik dacht dat de bumper kapot was en 10cm naar binnen stond.

Gelukkig dus weinig schade buiten om de auto, ik heb de kentekenplaat weer enig sinds recht gebogen.

Maar nu wil hij nog steeds niet starten. Ik heb de verdelerkap gecontroleerd, die was droog en schoon.
    Ik heb de benzine toevoer gecontroleerd, die werkt. De BDP sencor en brandstofrelai werken ook.

Maar hij start nog niet, dus ik ga nu weer verder zoeken.

( sorry voor mijn melding dat de voorkant kapot is, gelukkig valt dit reuze mee )

ik stond gisteren vlammen te schieten freek met de corsa door dat de elctra nat geworden was :P

weet je al waarom ie t niet doet schatje ??

:cry

Hij start nog niet, ik snap er niets meer van.

Hij heeft vonk, hij heeft benzine, er is compressie.

Bij het starten slaat hij niet aan, bij het stoppen met starten geeft hij 1 knal uit de uitlaat.

Starten met quick start in de inlaat reageerd hij niet op, dus ik denk geen vonk, maar die heeft hij wel :(

origineel gepost door freek corsa
    :cry

Hij start nog niet, ik snap er niets meer van.

Hij heeft vonk, hij heeft benzine, er is compressie.

Bij het starten slaat hij niet aan, bij het stoppen met starten geeft hij 1 knal uit de uitlaat.

Starten met quick start in de inlaat reageerd hij niet op, dus ik denk geen vonk, maar die heeft hij wel :(

Mischien de vonk niet sterk genoeg ? geeft zeker geen foutcode oid ? ( zal je al wel gecheckt hebben maartoch )

Wel klote man, altijd kut dit soort problemen. Der is alleen niets wat niet opgelost kan worden !

omfg :wtf

betreffende niet aanslaan, lijkt op hele zwakke of totaal verkeerde timing van de vonk….
    pak voor de gein eens een andere bdp sensor…en andere bobine

origineel gepost door GlennGSI
    Mischien de vonk niet sterk genoeg ? geeft zeker geen foutcode oid ? ( zal je al wel gecheckt hebben maartoch )

Wel klote man, altijd kut dit soort problemen. Der is alleen niets wat niet opgelost kan worden !

Ik trek 3cm vonk met de bobine kabel, de vonk op de bougies is blauw/paars, dat lijkt mij toch goed.

Foutcode 31 en 93 krijg ik, 31 is geen toerental signaal, dat klopt want de motor staat uit. 93 is hall-gever, heb ik nu een andere op gezet, dat heeft ook niet gewerkt, want hij start nog niet.

Ik denk dat hij te vroeg vonkt, wat kan daar de oorzaak van zijn ?

Bedankt voor het mee leven en mee denken :thumbup

origineel gepost door corsaboy
    omfg :wtf

betreffende niet aanslaan, lijkt op hele zwakke of totaal verkeerde timing van de vonk….
    pak voor de gein eens een andere bdp sensor…en andere bobine

Een andere bobine heb ik al geprobeerd, gaf geen voldoening.

Een ander BDP is een lastige klus, dan moet de motor steun ook los bij mij. Ik heb wel een brandstofrelai die klikt en ook vonk in de juiste volgorde, dus ik hoop dat de BDP het niet is.

Als het wel de BDP sensor is dan zou hij toch niet vonken ? en het brandstofrelai niet bekrachtigen ?

niet toevallig een benzineslang die dicht geklapt is onder de auto oid?
    dat ie te weinig brandstof krijgt?

gelukkig dat de ‘schade’ meevalt:thumbup

Ik heb het ventiel op de brandstof rail ingedrukt na het starten en daar kwam de benzine uit spuiten.

Na een tijd starten zijn de bougies ook nat.

Starten met quick-start lukte ook niet.

Dus ik denk dat het iets met de vonk timing te maken heeft.

Originally posted by sw16v
    niet toevallig een benzineslang die dicht geklapt is onder de auto oid?
    dat ie te weinig brandstof krijgt?

gelukkig dat de ‘schade’ meevalt:thumbup

dat zou ook nog heel goed kunnen
    ff 10liter kan pakken en een pomp inhangen
    hahah

En de stekkerverbindingen zit ook geen vocht in of een slechte verbinding ? Ik weet niet of het de oorzaak kan zijn maar het kwam zo in me op omdat men pa bij zen Renault Megane Scenic af en toe als de motor niet aanslaat even aan de stekker van de BDP sensor rommelt, en dan slaat ie wel aan. Wssnlijk ook door een slechte verbinding of kabelbreukje..

die renault geeft alleen ook nooit een foutcode op zo´n moment

origineel gepost door GlennGSI
    En de stekkerverbindingen zit ook geen vocht in of een slechte verbinding ? Ik weet niet of het de oorzaak kan zijn maar het kwam zo in me op omdat men pa bij zen Renault Megane Scenic af en toe als de motor niet aanslaat even aan de stekker van de BDP sensor rommelt, en dan slaat ie wel aan. Wssnlijk ook door een slechte verbinding of kabelbreukje..

Ik heb de volgende stekkers los gehad en gecontroleerd tegen vocht:
    Hall-gever
    BDP
    Verdelerkap en rotor
    Bobine-module
    ECU-stekker
    KVS temp sensor
    LMM
    Massa = gecontroleerd.

Verder weet ik het even niet meer.

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 691)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.