Foutcode P1125 (3) en P0400 (5)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Foutcode P1125 (3) en P0400 (5)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266083

    Sinds afgelopen weekend brand het motormanagement lampje van mijn Vectra B 2.0 DTI.
    Het vermogen valt dan behoorlijk weg.
    Nu heb ik de volgende 2 foutcodes:
    P1125 (3)
    P0400 (5)
    De garage constateerde wel een lage oliepeil niveau en heeft de olie bijgevuld en volgens hun zou het euvel voorbij moeten zijn.
    Alle slangen waren volgens de monteur goed en daar zou het niet aan moeten liggen.
    Verdere bijzonderheden heeft hij niet kunnen ontdekken.
    Nu vraag ik jullie om advies en jullie kennis.
    Ik lees dat er steeds meer opel garages zijn die onnodige en dure reparaties uitvoeren en heb hier echt geen zin in.
    Als iets kapot is en vervangen dient te worden dan betaal je er natuurlijk voor maar niet voor dingen waar ze het zeker van weten.
    Zo verdienen ze er wel lekker aan en onderdelen die niet eens vervangen dienen te worden, worden alsnog vervangen.

    Wie kan me met deze foutcodes adviseren en helpen

    Met vriendelijke groeten
    Lyon1845

    #18236090

    Inlaatspruitstuk reinigen en de kans is groot dat het over is, p0400 is trouwens een vacuumfout, deze motoren zijn zeer gevoelig voor het vacuum, controleer alle vacuumslangen ook, als deze welke naar de egr gaat stuk is krijg je ook deze fout.
    Mvg

    #18236091

    Gasklephuis kan de storing P1125 veroorzaken
    Ook deze goed reinigen
    Vervolgens net als Bartje zegt de Vacuüm slangetjes controleren

    #18236092

    Gasklephuis op een dti? Zijn toch enkel de wervelkleppe ?

    #18236093

    Is een smoorklep
    Maar daar zitten twee sensoren welke vervuild kunnen raken

    #18236094

    Dus het kan aan een aantal dingen liggen
    Is het niet zo dat het systeem gewoon aan zou moeten geven waar aan het ligt?

    #18236095

    Hier even een foto geleend van Zaf gedeelte

    #18236096

    Smoorklep zit denk ik niet op de vectra B, wel?
    Deze foto is de versie met electrische egr, de vectra b heeft deze nog met vacuum

    #18236097

    @Bartjex88 wrote:

    Smoorklep zit denk ik niet op de vectra B, wel?
    Deze foto is de versie met electrische egr, de vectra b heeft deze nog met vacuum

    Mijn Fout te lang met mijn neus in de uitlaat dampen van mijn VEC gehangen Vandaag :jerry :jerry
    Uren met mijn mod woede bezig geweest
    Je hebt gelijk de b draait zonder elec EGR

    Blijven de wervelkleppen over en nog een heleboel sensoren en

    #18236098

    Dat groene rondje, das toch de trekstarter?? :p

    Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

    #18236099

    Trekkoord :jerry :jerry

    #18236100

    Waarschijnlijk heb jij de MAP sensor nog in het inlaatspruitstuk zitten. Deze eruit halen en reinigen zal dit probleem waarschijnlijk al oplossen. Als deze erg vervuild is, is het reinigen van het spruitstuk wel aan te raden. Mocht je er niet uitkomen kun je altijd ff langskomen.. woon ook in Cuijk en kan je wel wegwijs maken en heb tevens OP-COM om het uit te lezen.

    Greetz Cookie

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.