Foutcode P1109 voor de Z19DTH , wie heeft er ervaring mee?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Foutcode P1109 voor de Z19DTH , wie heeft er ervaring mee?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur

Vandaag begon de dag al lekker… accu leeg, waarschijnlijk de verlichting in de kofferbak aanblijven staan de hele nacht.

Auto van de buurjongen er bij …. maar die trok het niet, ging net aan 2 slagen in de rondte.

Dus dieseltje van een andere buurman er aan .. en hij liep meteen.

Maar er bleef een sleuteltje in beeld branden en hij hield in ( noodloop )

Heb hem ff laten uitlezen en daar kwam code P1109 uit.
    Na een paar keer resetten , ging ipv het sleuteltje het MMlampje branden. Maar nu hield ie niet meer in.

Nu wisselt ie steeds af met een sleuteltje of een MM-lampje. Maar code P1109 gaat niet weg.

De dealer gooide het meteen op het inlaatspruitstuk en wervelkleppen , maargoed… die werken het hele jaar al niet… en heb ik nooit hinder van gehad.

Wie’o’wie heeft deze code ook gehad of kan me hier in adviseren.
    De dealer kon me niet garanderen dat , na 400 euro voor een spruitstuk met wervelkleppen en 5 uurtjes werk, het dan opgelost is !

Alle ‘zinnige’ ideeën zijn welkom !

volgens mij is dit toch het bekende probleem van de wervelkleppen. Misschien dat het staafje er maar half of zat en dat hij nu helemaal los is gekomen?

Ik weet niet of je een op-com hebt maar daarmee zou je een test kunnen doen. of de kleppen nog fatsoenlijk gaan.

Er is nu toch iets verandert dus want het zijn echt je wervelkleppen.

P1109 Swirl Actuator Malfunction B-033
    P1109 Swirl Actuator Supply Voltage Range/Performance B-033
    P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit High Voltage B-033
    P1109 Swirl Actuator Feedback Circuit Low Voltage B-033
    P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Malfunction B-033
    P1109 Swirl Actuator Feedback Signal Range/Performance B-033
    P1109 Swirl Actuator Feedback Powerstage High Temperature B-033

Jep , ik heb net ff gekeken maar idd de actuator is stuk/vast/dood. De 3e wervelklep ( die door de atuator aangestuurd wordt beweegt helemaal niet meer.

Het stangetje ligt er alweer enkele maanden af, maar heeft nooit meer dan een hik-up bij 2000 toeren gegeven.

Dus dat wordt een nieuw inlaatspruitstuk/etc/etc ! :cry

Nieuw spruitstuk en dan meteen de EGR er uit laten chippen.

origineel gepost door yzf1kr
    Nieuw spruitstuk en dan meteen de EGR er uit laten chippen.

Ik heb vandaag trouwens de EGR-klep er uit gehad maar ik moet zeggen dat de roetafzetting in de EGRklep en op het Fiat-plaatje echt mini-minimaal was en dat na alweer 20.000km. Dus die doet goed zijn werk!

Ik moet dit weekend ook maar weer eens onder de motorkap duiken.
    Die van mij hikt ook rond de 2500 toeren.

Wervelkleppen zijn volgens het boekje al bij 10.000km al eens vervangen, maar ik denk dat ze nu langzaam weer beginnen op te spelen.

Ben ook aan het denken om een Catch Can te installeren. Ben me nog een beetje aan het inlezen.

tegenwoordig heb je gemodificeerde wervelkleppen die niet meer zo snel kapot gaan (ik heb die er zelf gelukkig al opzitten, 50k km geleden al eens vervangen).

Het zit je trouwens lekker mee of niet met je auto?

(Al raak ik zelf ook aardig geirriteerd van dat blok).

Tja, als je veel kilometers aflegt, dan kom je alle kwaaltjes wel eens tegen.
    Ik heb de meeste nu wel gehad:

Kapotte airco circulatieklep
    Kapotte ruitenwissermotor
    Kapotte startmotor
    Drukgroep en vliegwiel versleten
    3 en 4e injector stekker geoxideerd
    rechter buitenspiegel los
    aarding probleem rechter achterlicht in klep

Alleen de EGR en Wervelkleppen uit het lijstje van veel voorkomende kwaaltjes heb ik nog niet voor mijn kiezen gehad.

Allemaal binnen 14 maanden en 70.000 km.
    Gelukkig dekken de reiskosten van mijn baas het bijna helemaal af.

Op zich valt het nog wel mee hoor.
    Het begon met een verstuiverringetje die versleten was ( onderdeel van 70 cent, maar flink wat werk )
    Koppeling ( maar die was nog goed ) en drukgroep en vliegwiel vervangen.
    En nu dit dan.
    Allemaal in een jaar tijd…. maargoed.. dan hebben we de grote dingen wel gehad !!

Heb je al een goedkoop adresje gevonden voor de onderdelen?

Misschien kunnen we 2 sets kopen en nog wat korting krijgen. :mad:

Gister mijn op-com setje gekregen en er zat ook een P1109-#61 in.
    Mijn kleppen/actuator is het dus ook aan het begeven.

Ik wacht sowieso ff want de man die bij de dealer werkt , die me altijd 20% korting geeft, is op vakantie.

Goedkoper ga je het niet vinden omdat niemand het kan leveren.

Rijd nu wel al sinds vrijdag zonder foutmeldingen en zonder problemen !!

Ik zie ze inlaat op ebay staan voor €200.

Dat is stukken goedkoper als bij de dealer. De actuator heb ik nog niet goedkoop kunnen vonden.

voor 360 euro zit de actator bij de dealer er bij!

Heeft iemand het artikkelnummer van de pakking vanhet inlaatspruitstuk voor me?

Ben alvast wat onderdelen aan het verzamelen voor de grote beurt. Spruitstuk heb ik al hier liggen, maar de pakking nog niet.

@ speaker

Kun je nog onze discussie herinneren over het vervangen van de actuator destijds…toen jij het spruitstuk had laten vervangen!!!:argue
    Vertelde ik jou nog dat de actuator samen met het spruitstuk vervangen moet worden, en dus niet alleen het spruitstuk. (opel specs)
    Jij vertelde toen dat je actuator nog goed werkte , en heb je ook niet vervangen.
    Ik kan me vergissen, maar ik weet bijna zeker dat altijd de actuator vervangen dient te worden, bij het plaatsen van een nieuw spruitstuk!!
    Zo zie je maar weer, dat opel dat niet voorniks voorschrijft…

Maar ondanks dat blijft het klote….weer hetzelfde gezeik met dat klote spruitstuk…dat is nooit leuk!!:(

[rquote=1858214&tid=130878&author=yzf1kr]Heeft iemand het artikkelnummer van de pakking vanhet inlaatspruitstuk voor me?

Ben alvast wat onderdelen aan het verzamelen voor de grote beurt. Spruitstuk heb ik al hier liggen, maar de pakking nog niet.[/rquote]

manifold pakking is volgens mij O00849528

[rquote=1858248&tid=130878&author=afterburner27]@ speaker

Kun je nog onze discussie herinneren over het vervangen van de actuator destijds…toen jij het spruitstuk had laten vervangen!!!:argue
    Vertelde ik jou nog dat de actuator samen met het spruitstuk vervangen moet worden, en dus niet alleen het spruitstuk. (opel specs)
    Jij vertelde toen dat je actuator nog goed werkte , en heb je ook niet vervangen.
    Ik kan me vergissen, maar ik weet bijna zeker dat altijd de actuator vervangen dient te worden, bij het plaatsen van een nieuw spruitstuk!!
    Zo zie je maar weer, dat opel dat niet voorniks voorschrijft…

Maar ondanks dat blijft het klote….weer hetzelfde gezeik met dat klote spruitstuk…dat is nooit leuk!!:([/rquote]

Hoezo? Werkt het niet?
    Heb er ook geen actuator bij besteld, hopen dat de oude in het juiste bereik zit.

ja veel suc6 dan….als jij die gok wil wagen…be my guest.
    Moet je toch eens lezen wat zo’n actuator doet..
    Valt niet te resetten, eerste setup dus vanaf dat hij nieuw is calibreerd hij zichzelf op de bestaande setup…en dus niet overdraagbaar. Stand van wervelkleppen is wel bepalend.
    Als het goed is, is daar docu over…dan kun je het nalezen…
    Nieuw spruitstuk , nieuwe actuator.!!:thumbup

UUUHM Afterburner …. dit is een topic van 5-8-2010
    Dat was voor dat ik het spruitstuk vervangen had.
    Dus ook voor ons gesprek

En zelfs ook voordat je je registreerde zie ik nu !! :sleeping

Maareh.. ik heb de actuator idd NIET vervangen en hij doet het nog prima !! Dus…….

Nieuw spuitstuk…………….. geen nieuwe actuator ( tenzij je de geldpest hebt !! )

[rquote=1858344&tid=130878&author=speaker]UUUHM Afterburner …. dit is een topic van 5-8-2010
    Dus ook voor ons gesprek

Maareh.. ik heb de actuator idd NIET vervangen en hij doet het nog prima !! Dus…….

Nieuw spuitstuk…………….. geen nieuwe actuator ( tenzij je de geldpest hebt !! ) [/rquote]

Hahahhaa. Lache. ;)

Sorrie, dacht dat dit de tweede keer was , dat je het spruitstuk moest vervangen…:(
    Niet dus… Fuck , wie haalt er weer oude koeien uit de sloot…

Maar goed, je neemt wel een risico, door niet de actuator te vervangen, toevallig dat jij daar geen last van hebt. Maar het kan ook slechter aflopen met je nieuwe spruitstuk en een oude actuator..
    Maar dat weet jij zelf ook wel…

Had alleen ff niet door , dat het een topic van de 8e maand 2010 was.. schrok al..ik denk die heeft z’n spruitstuk alweer kapot.

En de discussie hierover hebben we zeker gehad…dat valt echt wel ergens terug te lezen wed ik….

Nee dan gaat het over…:D:D

[rquote=1858350&tid=130878&author=Edvries][rquote=1858344&tid=130878&author=speaker]UUUHM Afterburner …. dit is een topic van 5-8-2010
    Dus ook voor ons gesprek

Nieuw spuitstuk…………….. geen nieuwe actuator ( tenzij je de geldpest hebt !! ) [/rquote]

Hahahhaa. Lache. ;)[/rquote]

Ja grappig he’…:mad:

[rquote=1858357&tid=130878&author=afterburner27]Sorrie, dacht dat dit de tweede keer was , dat je het spruitstuk moest vervangen…:(
    [/rquote]

Ik, waarom zou ik weer een nieuw topic openen voor een vraag over een soortgelijk onderwerp.

Ik irriteer me altijd dood aan dat volk dat steeds maar een nieuw topic opend voor het zelfde onderwerp waardoor steeds maar de zelfde informatie herkouwd wordt.

[rquote=1858357&tid=130878&author=afterburner27]Sorrie, dacht dat dit de tweede keer was , dat je het spruitstuk moest vervangen…:(

Maar goed, je neemt wel een risico, door niet de actuator te vervangen, toevallig dat jij daar geen last van hebt. Maar het kan ook slechter aflopen met je nieuwe spruitstuk en een oude actuator..
    Maar dat weet jij zelf ook wel…

Had alleen ff niet door , dat het een topic van de 8e maand 2010 was.. schrok al..ik denk die heeft z’n spruitstuk alweer kapot.

En de discussie hierover hebben we zeker gehad…dat valt echt wel ergens terug te lezen wed ik….

Nee dan gaat het over…:D:D[/rquote]

Geeft nie !

Idd ouwe koeien. yzf1kr moest alleen een onderdeelnummer weten !

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.