Foutcode P0235 Z30DT

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Foutcode P0235 Z30DT

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264371

    Geachte mede opelliefhebbers,

    Mijn auto is kort geleden voor de APK geweest en heb toen gelijk de EGR Klep laten reinigen. Tevens heb ik daarna van Forte een dpf cleaner door de diesel gedaan.

    Nu heb ik het volgende probleem, bij rijden begon ik te merken dat hij wat in ging houden net onder de 2000t/m, in het begin was dit nog niet echt heel duidelijk voelbaar. Alleen nu begint mijn auto steeds meer in te houden (gewoon het gevoel dat hij behoorlijk afremt). Afgelopen zaterdag heb ik een behoorlijk rit moeten maken en het viel mij op dat het verbruik ook ongewoon hoog was (1 op 10 bij 120km/h). Nu ben ik gisteravond terug geweest en heb hem uit laten lezen. Daar kwam dus een storing van de turbodruksensor naar boven.

    Na wat speurwerk op het forum lijkt het mij sowieso raadzaam om deze er uit te halen en schoon te maken. Kan dit probleem zijn gekomen door de cleaner (die misschien troep heeft los geweekt) of het schoonmaken van de EGR? Gaat zo’n sensor trouwens snel kapot?

    Ding rijdt echt voor geen meter en heb echt het idee dat de turbo nu niet heel erg veel meeblaast.

    #18220325

    Vaak door los vuil inderdaad.

    Raadzaam is het om een keer heel het inlaat traject inspecteren een reinigen.

    Is een flink karwei maar voorkomt vaak een hoop ellende in de toekomst.

    Willem

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

    #18220326

    @wim-v6 wrote:

    Vaak door los vuil inderdaad.

    Raadzaam is het om een keer heel het inlaat traject inspecteren een reinigen.

    Is een flink karwei maar voorkomt vaak een hoop ellende in de toekomst.

    Willem

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

    Hoe lang verwacht je daar ongeveer mee bezig te zijn?

    #18220327

    Dat is een best klusje, zeker wel een paar uur… Ben je zelf een beetje handig?

    #18220328

    Ben wel redelijk handig. Heb je daar veel gereedschap voor nodig? Of kom je met een doppenset al een aardig eind? Wijst het een beetje voor zichzelf wat je moet doen?

    #18220329

    Het is gewoon een heleboel sleutelwerk. Denk dat je ook hoop torx nodig hebt.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18220330

    Heb het euvel zowaar zelf opgespoord! Bij gas geven voel je duidelijk dat hij lucht naar buiten blaast. Toch ook maar even de sensor gereinigd.

    #18220331

    Toppie! Van een lekke turboslang wordt het niet beter..

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18220332

    @CarloAstra wrote:

    Toppie! Van een lekke turboslang wordt het niet beter..

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    Ben ook zeker blij dat ik nu weet wat het probleem is! Was alweer bang dat het toch behoorlijk in de papieren zou gaan lopen.

    Zou ik de slang trouwens tijdelijk tot de nieuwe slang binnenkomt met sterke tape rondom kunnen afplakken?

    #18220333

    In Engeland kun je voor omgerekend +- €150 siliconen slangen set kopen. Zoek met Google naar silicone hoses. Misschien ook wel voor jou type motor

    #18220334

    Zou ik de slang trouwens tijdelijk tot de nieuwe slang binnenkomt met sterke tape rondom kunnen afplakken?

    Je kunt hem altijd met duct tape tijdelijk oplossen of helemaal doorsnijden en er een pijp in zetten. Net wat je voor handen hebt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.