foutcode p0130 opel astra h 1.4

Forumindex Forums Modellen Astra foutcode p0130 opel astra h 1.4

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274019

    beste mede opel rijders

    even een vraagje bij me pa ze auto brand het motormanagement lampje al een tijdje en hij geeft als ik hem uitlees met de opcom foutcode P0130 – Bereik/werking circuit O2-sensor (cil.rij 1, sensor 1)

    nu zijn allebei de lambda sondes al vervangen en ook heb ik de caterventilatie buis al vervangen want deze zag er ook niet goed meer uit

    als ik de storing wis gaat het motormanagement lampje wel uit maar na een dag gaat die weer aan en komt de zelfde storing weer terug

    wie kan me helpen en weet waar ik het nu moet gaan zoeken om die storing weg te krijgen en dat dus het motermanagement lampje uit gaat

    de auto heeft voor de rest geen vermogen verlies en rijd nog prima

    Motor type: Z14XEP

    alvast bedankt voor het meedenken

    #18300330

    niemand ?

    #18300332

    Zou even goed de stekker nakijken of die niet stuk is of dat ie gecorrodeerd is o.i.d.

    Uitlaat is niet toevallig ergens lek?

    #18300331

    uitlaat is na mij weten niet lek (niet hoorbaar in iedere geval) kan het altijd even nakijken naartuurlijk

    de stekker van de lambda sonde bedoel je dat zou ik ff aan de monteur moeten vragen of die daarna wil kijken de achterste komt namelijk van een sloper af en heb er nog 3 maanden garantie op dus kan er evt nog mee terug maar lijkt mij niet dat deze kapot is want kreeg voorheen een foutcode van de lambda sonde zelf te zien en nu niet

    #18300333

    P0130 heeft te maken met de eerste lambda de regel sonde, daar kan je zo bij onder de motorkap even kijken hoe de bedrading en stekker etc er aan toe zijn.

    #18300334

    okey die is verleden jaar vervangen voor een nieuwe

    heb je toevallig een foto van waar die precies ziet dan ga ik morgen ff kijken hoe de stekker eruit ziet ervan

    alvast bedankt :thumb

    #18300335

    Hij zit meteen aan de voorkant van je motor aan de bovenkant in het spruitstuk, daarvan de bekabeling even volgen naar de stekker.

    Hier een foto: http://www.allcarparts.co.za/spares-OPEL-Z14XEP-ENGINE-3079.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18300336

    thnx opeltje17 ga er morgen bij daglicht even na kijken :thumb

    #18300337

    Trek eens de stekker van de lambda los. En kijk of er olie in de stekker zit.
    Zo ja dan is jou oliedruk sensor lek.
    En dan heb je een best probleem.

    Zo nee dan laat de Lambda waarde eens uitlezen.

    #18300338

    ik heb vandaag ff de stekker los gehad van de lambda en zag er netjes uit wel zat er iets olie in maar dat was hooguit een kleine druppel

    dus zou dit kunnen betekenen dat de oliedruk sensor kapot is ? en is deze evt makkelijk te vervangen

    #18300339

    100% olie??

    Anders wordt het wss een nieuwe motorkabelboom en eventueel een motor ecu.

    Olie druk sensoren gaan vaker lekken, soms lekken ze door de stekker in de kabelboom.

    Zie: viewtopic.php?f=5&t=192071

    #18300340

    ja was 100% olie

    en de oliedruk sensoren is dat het genen wat links voor op het blok zit ?

    #18300341

    Jep als je voor de auto staat links voor, maar als je bij je lambda olie hebt wordt het sowieso een nieuwe kabelboom en olie druk sensor.

    #18300342

    okey en wat kost zo nieuwe kabelboom en is dit evt zelf makkelijk te doen

    #18300343

    Geen idee wat ie nieuw kost, zal ongetwijfeld een godsvermogen zijn.

    Zou hem van een sloper afhalen, kabelboom is wel zelf te doen.

    #18300344

    Okey thnx voor het mee denken en ben idd van plan om hem van een sloper te halen neem aan dat dit ook een 1.4 moet zijn

    Is de kabel boom gewoon plug and play systeem zeg maar en heb je er misschien foto van

    #18300345

    Z12XEP moet ook dezelfde zijn: http://www.ebay.co.uk/itm/Motor-Kabelbaum-Kabel-Einspritzdusen-Corsa-D-1-2-1-4-Z12XEP-Z14XEP-Opel-/252125998399?hash=item3ab3e16d3f:g:nnkAAOSwl9BWH2YM” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zou alleen even in de stekkers van de ECU kijken of daar geen olie inzit.

    #18300346

    Super thnx ga is ff opzoek morgen bedankt voor de info

    #18300347
    #18300348

    Top ga is ff contact met ze opnemen :thumb

    #18300349

    Kijk ook eens in de 2 andere discussies die er momenteel (31 okt) lopen over P130 en lambda

    #18300350

    Is er een ORIGINELE Lambda geplaatst??
    Heb je al eens overwogen de LMM e Temp sensor na te zien??

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18300351

    hoi wim-v6

    ja allebei de lambda zijn originele

    en nee heb nog niet gekeken na lmm en de temp sensor hoe kan je deze testen en waar zijn deze te vinden alvast bedankt

    #18300352

    @patjuhw wrote:

    even een vraagje bij me pa ze auto brand het motormanagement lampje al een tijdje en hij geeft als ik hem uitlees met de opcom foutcode P0130 – Bereik/werking circuit O2-sensor (cil.rij 1, sensor 1)

    P0130 – storing circuit lambda sensor 1.

    Meet draad continuiteit totdat ecu stekker.

    Als alles ok, ik heb een andere ECU we kunnen proberen.

    #18300353

    Heb dezelfde storing in dezelfde auto gehad,

    3x sensor kapot, hoop uren en dingen vervangen, uiteindelijk was de boodcomputer (ecu) kapot die maakte de 1e lambda sensor steeds stuk achteraf.

    Nieuwe is te duur dus laten ecu reviseren en nieuwe lambda sensor weer erin, toen was probleem weg, jaar lopen zoeken, 4 garages gehad, veel geld kwijt maar nu al 3 jaar zonder problemen gelukkig.

    Hoop dat je hier iets mee kunt!
    Succes met de oplossing

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.