Foutcode 159004 2.2DTR

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Foutcode 159004 2.2DTR

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261460

    hi allemaal,

    Tijdens mijn rit naar mijn werk vanmorgen, begon toen ik de snelweg opdraaide en richting de 130km/u ging, mijn motormanagement lampje te branden en sloeg mijn veccie voor het eerst in noodloop..

    na met een rustig gangetje van 100 te hebben gecruised kwam ik aan op mijn werk, daar heb ik het beestje uitgelezen en er kwamen 3 foutcodes uit. Ik heb ze allemaal gewist maar eentje bleef staan het gaat om de volgende foutcode: 159004 unknown faultcode..

    heeft iemand enig idee wat deze foutcode inhoud en waar de oorzaak ligt?
    Ik heb me wezeloos gezocht op het net, maar kan hem nergens vinden.. :(

    mijn veccie doet het weer perfect en het motormanagement lampje is weer uit, maar de foutcode blijft staan.

    iemand een idee?

    #18182568

    159004 hier kan je niets mee.

    #18182569

    p1590 – 04 dan??

    Willem

    #18182570

    code p1590-04(ignition switch, supply voltage- out of limits)
    probable causes, wiring, battery, or alternator,

    Misschien heb je hier wat aan
    Bedrading,accu of dynamo

    #18182571

    Kijk willem hier heb ik dus wat aan, weer heb je een probleem opgelost.

    De foutcode 1590 kent hij dus wel, het gaat hier om de vacuüm release valve, wat een veel voorkomend probleem is bij de veccies met een 2.2dti.

    Schijnt een duur klepje te wezen, en staat er maar 1 op onderdelenlijn…

    Maar goed hij doet het nog steeds, en heeft er tot op heden geen last meer van gehad.

    Nogmaals bedankt willem!

    #18182572

    Thnx gwriemersma voor de reactie,

    Maar zou hij daarvan tijdens het rijden (optrekken op snelweg) in de noodloop kunnen slaan en een motormanagementlamp gaan laten branden?

    Ik heb zelf ffies wat rondgekeken en et is bijna zeker die vacuüm klep bij de turbo

    Toch bedankt!

    Nice vec btw!

    #18182573

    Bij de DTI is het probleem meestal het vacuüm
    Is een veel voorkomend probleem bij deze motoren
    Alles even nalopen kijken of er niet een lek of een poreus leiding is

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.