Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Fout meldcodes van Astra G Coupe
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2012 om 21:15 #17246202
zoals jullie lezen op de titel, heb ik last van fout meldcodes van mijn astra coupe. het zijn nogal wat..
sommige hebben betekenis en sommige niet. en hoop hiermee verder te komen met jullie ideeen/ervaringen. zal even klein historie schrijven.Ik heb Astra Z1.8XE van 2000 op 2 dec. 2011 in mijn bezit. en de thermometer was kapot hebben ze 2 keer vervangen. maar nu hebben ze hem in januari weer vervangen, en zou nieuwe onderdeel bestellen voor motor iets. wat precies was me vaag. en ruitenwissermotortje. sindsdien rij ik nog steeds veel alleen ietsje minder uit voorzorg dat ik motor niet opblaas of kapot maak of wat dan ook.
op 26januari heb ik foutmeld codes gekregen toen ik onderweg was naar Hoofddorp, ik reed ff stukje 150-160.. en opeens gingen lampjes branden van Motortje (oranje licht van motortje) en van dat ik aan het slippen was die lampje (ook oranje met driehoek vorm en bandensporen erop)
Uit laten lezen op 27 jan, en hebben ze codes gewist..
Ik had deze codes:
U2108 : can bus of can bas. geen com. met ABS
P0115 : Ingangslang koelvl. temp circuit hoog
P0302 : Overslaan cilinder 2 gedetec.
P1130 : Slang 02 sens 1 geen actie gedetec.
P1130 : Schakel 02 sens 1 timing fouthebben ze gewist.
in begin januari kwam hij weer terug. en op 14januari kwam hij weer terug, en op 15 januari was hij na paar keer starten weer verdwenen.
vandaag 6-2-2012 reed ik op weg waar je 80 mag en hij ging weer aan. ging gelijk naar de garage.
Meldcodes waren:
030201
046002
113004meer gaf die niet aan. en op computer van mijn monteur gaf het aan dat er iets fout was aan mijn auto. mijn koelvloeistof bleek -48 graden te zijn wat nooit kon volgens hem? en heb geen toerental op computer maar wel in auto.
Iemand enig idee wat ik eraan kan doen of moet doen? ik ben er zoo spuugzat en krijg bijna spijt van dat ik mijn Rooie Astra in heb laten ruilen voor deze manke coupe. Met garageman waar ik auto heb gekocht gaat ook niet altijd lekker want hij heeft problemen met zijn vrouw die in ziekenhuis ligt. ja oke begrjip ik. maar na 2 maanden moet er ook iets gebeuren?
Kan iemand mij tips geven, helpen of wat dan ook?? Ik weet zo niet meer!!
Boxx Hans en Coupeetje
6 februari 2012 om 21:35 #17988399@Rovers wrote:
Astra Z1.8XE van 2000
@Rovers wrote:
Ik had deze codes:
U2108 : can bus of can bas. geen com. met ABSDit komt op mij nogal vaag over.. een Astra G met CAN-bus :hmmz
Als je garagist al aangeeft dat er vage dingen gebeuren en de waardes die hij uitleest niet kloppen dan zou ik de codes eens laten uitlezen bij een Opel dealer. Dan weet je iig zeker of het misgaat bij het uitlezen of dat het toch de juiste foutcodes zijn.6 februari 2012 om 21:46 #17988398@Juffer1 wrote:
@Rovers wrote:
Astra Z1.8XE van 2000
@Rovers wrote:
Ik had deze codes:
U2108 : can bus of can bas. geen com. met ABSDit komt op mij nogal vaag over.. een Astra G met CAN-bus :hmmz
Als je garagist al aangeeft dat er vage dingen gebeuren en de waardes die hij uitleest niet kloppen dan zou ik de codes eens laten uitlezen bij een Opel dealer. Dan weet je iig zeker of het misgaat bij het uitlezen of dat het toch de juiste foutcodes zijn.Daar zat ik ook even te denken om naar Dealer te gaan. alleen punt is dat ik 30 euro weer moet dokken en dan zegge ze vast weer: we hebben hem gewist, kom volgende keer maar weer terug als het weer brand. is mij al eens overgekomen.
7 februari 2012 om 21:24 #17988400U storingen komen voor in de Combinatie Motor / ESP, die communiseren met Can signalen
8 februari 2012 om 12:15 #17988401Klopt motor ECU en ECU van abs pomp communiceren gedeeltelijk met canbus signalen.
8 februari 2012 om 20:29 #17988402Eergisteren uit laten zetten ofja gewist, rij ik snelweg op begint da weeeerrr!! Alleen met grotere schokken erbij. Bij stoplicht op zijn 1 ging hij behoorlijkkk moeizaam vooruit! Alsof hij op 3 cilinders reed of versnellingsbak bijna stuk is..
Morgen eens smsen naar de garage!
8 februari 2012 om 20:33 #17988403Kunnen ze m dan over whatsapp maken?
8 februari 2012 om 20:56 #17988404Hahaha was dat maar waar, nee waar ik auto heb gekocht moest nog wat bestellen voor mijn auto,
Hij zegt: het zal aan thermostaat liggen die in de war is van deze koude weer maar kan gewoon mee doorrijden.Meent hij dat nou?? Doorrijden op die manier :???:
Dit moet nog gemaakt worden door hen: thermostaat/sensor, ruitenwissermotor/ geheel ruitenwisser beraming vervangen. Is deels afgebroken. (achterruitverwarming word nog oplossing over bedacht/besproken)
8 februari 2012 om 21:26 #17988405Thermosstaat zal dit NOOIT veroorzaken!!!!!
Dit is een Sensor / Electrisch probleem:
P0115: Temperatuursensor Koelvloeistof, storing in Circuit: Sensor of bedrading
P0305: Overslaan Cilinder 2 gedetecteerd: bobine of bedrading
P1130: Lambda sensor 1, Geen signaal: Lambda sonde of bedrading
p1130: Lambda sensor 1, timing fout = onbekende storingU210B: Communicatie tussen Motorcomputer, en Veiligheids systemen ABS ESP weggevallen: Word veroorzaakt door storing P0305
Willem
9 februari 2012 om 12:43 #17988406Dankjewel Willem :D :D :D :D :D :D Je moet eens weten hoe blij ik hiermee ben!
Heb die maar gelijk gekopieerd en doorgestuurd naar de garageman van mijn auto, nu is het afwachten wat hij zal gaan zeggen.
Vanmorgen had mijn pa nog even met hem nog gebeld hoe het vordert, voor ons duurt het allemaal beetje lang. na 2 maanden en 7 dagen is er nog niks gemaakt. Volgens die man is er onderdeel kwijtgeraakt en komt volgende week binnen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.