Fout code bij motorwissel!!! STEKKER OVER!!!FOTO

Forumindex Forums Modellen Corsa Fout code bij motorwissel!!! STEKKER OVER!!!FOTO

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223464
    kenny_whitlau
    Deelnemer

    Heren,

    Ik krijg de volgende fout code 1503 Immobiliser control unit n/a

    Waar kan dit aan liggen. Ik heb wel een stekker over die zit boven de intlaat. Maar kan de aansluiting niet vinden. 5 polige stekker.

    gr,

    Kenny

    #17698738
    Hakkie
    Deelnemer

    Welk type corsa?
    Welke motor type gaat het om?
    Foto?

    #17698739
    kenny_whitlau
    Deelnemer

    origineel gepost door *Hakkie*
    Welk type corsa?
    Welke motor type gaat het om?
    Foto?

    Sorry,

    corsa b x14xe cdx 1997

    #17698740
    sjoerdie
    Deelnemer

    dat is je startonderbreker.

    wat voor motorwissel heb je gedaan?

    #17698741
    kenny_whitlau
    Deelnemer

    origineel gepost door sjoerdie
    dat is je startonderbreker.

    wat voor motorwissel heb je gedaan?

    Ik heb gewoon de oude x14xe omgewisseld voor een andere x14xe en alles van de oude overgezet.

    #17698742
    sjoerdie
    Deelnemer

    dus ook de kabelboom en ecu van je oude motor?

    en wat is die losse stekker waar je het over hebt.

    een 5 polige hoort niet los te hangen

    #17698743
    kenny_whitlau
    Deelnemer

    origineel gepost door sjoerdie
    dus ook de kabelboom en ecu van je oude motor?

    en wat is die losse stekker waar je het over hebt.

    een 5 polige hoort niet los te hangen

    kabelboom etc van oude motor gebruikt.

    Steker zit precies achter de inlaat boven. Kan maar niet vinden waar deze hoort. Zal effe een foto maken.

    #17698744
    sjoerdie
    Deelnemer

    oke, wacht op de foto

    #17698745
    kenny_whitlau
    Deelnemer

    Zie hier:

    Uploaded with ImageShack.us

    #17698746
    david verburg
    Deelnemer

    volgens mij is die van de egr klep die zit achter op je inlaat

    #17698747
    kenny_whitlau
    Deelnemer

    origineel gepost door david verburg
    volgens mij is die van de egr klep die zit achter op je inlaat

    Die is het ook niet. Egr was volgensmij 3of4 polig

    #17698748
    wim-v6
    Deelnemer

    Bij mij hangt er ook een losse 5polige stekker achter het inlaat.

    bij de meeste X14XE en X16XE motoren

    #17698749
    david verburg
    Deelnemer

    dan weet ik het niet :jerry

    #17698750
    kenny_whitlau
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    Bij mij hangt er ook een losse 5polige stekker achter het inlaat.

    bij de meeste X14XE en X16XE motoren

    WIM:
    De auto start niet en geef code 1503 Immobiliser control unit n/a.

    Waar kan dit denk je aan liggen?

    #17698751
    wim-v6
    Deelnemer

    Stekker los onder contact slot of naast motorcomputer.

    motorcomputer gewisseld.

    sleutel geen goed signaal.

    electrische snelheids meter: Stekker van electrische teller pulse gever los.

    Willem

    #17698752
    kenny_whitlau
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    Stekker los onder contact slot of naast motorcomputer.

    motorcomputer gewisseld.

    sleutel geen goed signaal.

    electrische snelheids meter: Stekker van electrische teller pulse gever los.

    Willem

    Motorcomputer heb ik niet gewisseld!

    Sleutel deed het vorige keer wel

    bij contact is alles goed.

    Elektrische snelheidsmeter? Waar zit deze?

    #17698753
    wim-v6
    Deelnemer

    op de versnellingsbak

    willem

    #17698754
    wim-v6
    Deelnemer

    Dat de sleutel vorige keer nog goedwas hoeft niks te zeggen over de sleutel nu.. hoeft maar een keer te vallen en hij kan kapot zijn.

    Willem

    #17698755
    Aapje
    Deelnemer

    Knippert’t motorstoringslampje toevallig ook als je de auto op contact zet? Lijkt mij meer dat de chip in de sleutel niet echt pakt op de ECU… Gebruik de oude ECU eens als dit ’t geval is… Dan start is wss wel.

    #17698756
    kenny_whitlau
    Deelnemer

    Nee hij knippert niet.

    Auto krijg wel benzine. Heb de injectoren rails los gehaald en toen gestart. Cilinder 1 en 4 krijgen benzine. Alle bougies vonken ook goed.

    Distributie staat op tijd.

    Weten jullie nog iets waarom de auto niet start?

    gr,

    Kenny

    #17698757
    sjoerdie
    Deelnemer

    ecu al eens los gehad?

    stuurkappen loshalen en kijken of de stekker nog goed erin zit van de startonderbreker.

    #17698758
    wim-v6
    Deelnemer

    draadbreuk, Computer kapot.

    Willem

    #17698759
    kenny_whitlau
    Deelnemer

    Nu start de auto niet normaal. Maar als ik de auto laat slepen dan start die wel?????:hmmz

    Dat kan dan toch niks met de start onderbreker te maken hebben.!!!

    #17698760
    wim-v6
    Deelnemer

    zit er niet nog een aftermarket onderbreker bij??

    anders eens de bobine wisselen.

    of massa op de motor controleren.

    Willem

    #17698761
    kenny_whitlau
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    zit er niet nog een aftermarket onderbreker bij??

    anders eens de bobine wisselen.

    of massa op de motor controleren.

    Willem

    Massa was niet goed van de motor. De auto start eindelijk goed:D:D:D

    Nu doet de stuurbekrachtiging het niet. Zie ik dat de stuurbekr. olie helemaal leeg is. Welke olie moet ik daarvoor gebruiken? ( kan automatische transmissie olie ook?)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.