Fout code 47 en 56 Astra 1.6 16V

Forumindex Forums Modellen Astra Fout code 47 en 56 Astra 1.6 16V

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Hoi ik ben nieuwe hier en heb een probleem met een Astra 1.6 16V van 1995.

Ik heb hier een dealer onderhouden Opel Astra 1.6 16v staan met nog maar 78dkm origineel op de teller.

De vorige eigenaar deed hem weg omdat hij de auto al 18 jaar had en hem nu zat was.

Ik heb de auto gekocht met twee foutcodes 47 (Air control soleniod Low voltage) en 74 (de bekende EGR).

Hij geeft ook eerst 3x 12 aan maar dat is standaard dacht ik.

Wat houdt code 47 precies in? Het gaat om x16xel motor.

En is het vervangen van de onderdelen de beste optie of is het ook anders op te lossen.

Ik hoor het graag.

EGR schoonmaken, maar mischien is die wel afgedopt. Krijg je ook deze melding.
    Andere melding is je stappenmotor, even schoonmaken.

De EGR heb ik net schoongemaakt en is nu weer gangbaar. (pinnetjes bleef hangen)
    Ik merkte trouwens niks met tijden en dergelijken alleen soms ging het mm lampje branden als ik op de snelweg onvoorzichtig met het gaspendaal omging.

Voor de stapenmotor moet ik volgens mij de hele inlaat demonteren dus laat dat even zitten.

Ik heb net proefgerden maar merk geen verschil maar het mm lampje gaat niet meer aan tot nu toe.

Als ik hem uitlees met peperclip staat de melding nog wel in de conputer maar heb de accu al los gehad.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.