Fors probleem ben ik bang voor

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Fors probleem ben ik bang voor

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258833

    Beste mensen.
    Mijn vrouwtje kocht 2 jaar geleden een meriva uit 2003.

    Voor het onderhoud wisten we iemand die dat doet en meestal goed.
    Pakweg 6 maanden geleden hoorden we een rammel en bleek de distributie slecht te zijn.

    Dus naar de reparatie.

    Lang verhaalden kort maken.
    Allemaal nieuwe kleppen
    Vlakken
    Dstributie nieuw

    Boel geld lichter.
    Maar dat mag.

    Nu merkte wel dat hij vrijveel olie verbruikte, dat deed hij altijd al wel.
    Dus regelmatig vullen,

    De auto loopt nog steeds perfect.

    Nu knapt er een slang van de waterleiding en wat blijkt? Alles zit vol met olie.
    Radiateur.
    Leidingen alles.

    Reparateur heeft de geest gegeven dus daar kan ik niet meer terecht.
    Wie heeft er een idee wat ik kan doen om de auto goed te krijgen.

    Moeders De vrouw baalt als een stekker…… En ik nog harder
    Alle tips zijn welkom.

    #18155253

    Waarschijnlijk (weet ik wel bijna zeker) koppakking weer lek / niet goed gemonteerd, iets in die geest.
    Komt er op neer dat de kop er weer af moet. rookte de auto erg ?

    gr,Bert

    #18155254

    De rook valt mee, maar heel soms een wolk . Na het starten.

    Maar het is niet zo dat ik tijdens rijden rook zie.

    #18155255

    De olie bende wat je zie kan ook nog van de vorige keer zijn. Ff systeem door spoelen en nieuwe koelwater in doen. Dan kan je op nieuw een diagnose doen.

    #18155256

    Hoe is die kop gereviseerd? Heeft de monteur dat wel uitbesteed?

    Als een klep krom is raken ook de klepgeleiders beschadigd.
    Een goeie reviseur controleert dat, en plaats ook nieuwe klepseals.

    Hiervan gaat ie oliezuipen.

    Het olie bij het koelwater verhaal is een gevalletje afdichting, koppakking dus.

    Nou kan het zijn dat de kop te grof gevlakt is. Of gewoon helemaal niet.

    Zou de kop er iig weer af halen, daar is iets niet goed gegaan.

    #18155257

    De kop is absoluut professioneel gereviseerd.
    Bij een goed bedrijf in Apeldoorn.

    Daar zijn kleppen ook vervangen.

    De olie zit inhet koelvloeistof reservoir .
    Echt dikke drab.

    Btw,

    De auto rijd goed, start goed.

    Oftewel, hij doet het gewoon goed.

    De koppakking vervangen zal wel een beste klus worden.
    Ik ben voornemens om het zelf te gaan doen.

    In het verleden heb ik het vaker gedaan.
    Maar dat waren oudere auto’s

    Is er iets waar ik op moet letten?
    De kop is in feb gevlakt.

    #18155258

    Vanaf maart is er 8liter olie in gedaan.

    #18155259

    Veel te gek in ieder geval, een beetje verbruik mag. Maar dit is te veel.

    Wat voor motor is het btw?
    Als het een diesel is zou ik even een kijkje nemen naar de warmtewisselaar.

    #18155260

    Een 1.6 benzinemotor

    #18155261

    let wel op dat een 16 klepper wat meer werk is dan de oudere 8 kleppen motoren,distributie moet perfect afgesteld worden,als je er niet echt bekend mee ben zou ik het door iemand laten doen,ik weet niet waar je vandaan komt ,maar misschien zouden wij een diagnose kunnen stellen, wij zitten in berkel en rodenrijs.

    gr. arjan

    #18155262

    @usbstick wrote:

    let wel op dat een 16 klepper wat meer werk is dan de oudere 8 kleppen motoren,distributie moet perfect afgesteld worden,als je er niet echt bekend mee ben zou ik het door iemand laten doen,ik weet niet waar je vandaan komt ,maar misschien zouden wij een diagnose kunnen stellen, wij zitten in berkel en rodenrijs.

    gr. arjan

    Ik meende dat dit een 8 kleppen motor was.

    #18155263

    Meriva -À z1.6se is het model

    #18155264

    ah ok…je zou je kop kunnen laten afpersen als je het zeker wil weten..

    #18155265

    Waar kan ik dat afpersen doen?

    Of is dat een dealer kwestie?

    #18155266

    @hermanusb wrote:

    Waar kan ik dat afpersen doen?

    Of is dat een dealer kwestie?

    Afpersen van de kop kan hoogst waarschijnlijk ook bij dat bedrijf waar de kop is gevlakt.

    #18155267

    Dat moet al gebeurt zijn toen die kop gereviseerd was…

    Misschien hebben de zuigers wel zon klap gehad dat nu de olie langs de veren in de verbrandingsruimte komt

    #18155268

    dat zou ook zomaar kunnen inderdaad,dat de zuiger een opdonder heeft gehad en dat de olie schraper klemt..

    #18155269

    Gewoon een cilinder lek test laten uitvoeren weet je meteen waar hij lekt.

    #18155270

    Ik ben bij een monteur geweest en die heeft het er over dat hij zeker weet dat de oliekoeler kapot is.

    Wist niet dat er een oliekoeler in zat.
    Is dat een serieuze mogelijkheid?

    #18155271

    Als hij een olie koeler heeft is dit serieus een mogelijkheid ja, maar de Z16SE heeft volgens mij helemaal geen olie koeler??

    #18155272

    Als er niet zo’n ding in zit komt hij er vanzelf wel achter.

    Dan kan de olie alleen maar. Via de koppakking bij de koelvloeistof komen.
    In elke andere situatie denk ik dat de auto niet goed meer zou lopen.

    En de motor draait als een zonnetje.

    #18155273

    Z16se heeft geen olie koeler of warmte wisselaar

    #18155274

    We hebben hem verkocht.

    Cilinderkop was kapot.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.