fiter uitlaat

Forumindex Forums Modellen Corsa fiter uitlaat

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

mijn dochter heeft een opel corsa waarvan op het dashboard het lampje brand van het motortje,naar de garage geweest en gehoord dat het het uitlaat filter is,en als ze door zou rijden het filter verstopt zou raken en de motor er mee stopt.

mijn vraag is; waar zit dat filter
    in de garage kost dat 270 euro
    is het zelf te vervangen en is dat redelijk makkelijk te doen

om wat voor corsa gaat het?
    welke motor is het?
    motorcode kun je op het kentekenbewijs vinden

Uitlaat filter???? Die heb ik nog nooit gehoord. Bedoelen ze niet gewoon een Katalysator?

zal wel iets van ROET filter zijn

Blijkbaar is er ook een foutcode uitgelezen, want het motormanagementlampje brand (soms?), dus wat is/zijn de foutcode(s)?

Oh ja en roet filter kan ook als het een diesel is. Maar dan kunnen ze hem geforceerd regenereren.en dat hoeft nooit zoveel te kosten

ik heb vandaag gehoord dat dat het erg filter is en het gecompliceerd om dat te vervangen

EGR denk ik?

Hoogstwaarschijnlijk bedoel je de EGR-klep.

Wat voor Opel Corsa is het?
    Uit welk jaar komt ie?
    Wat voor motor ligt er in (wat is de motor code)?

Een filter of een klep dat is nog al een verschil zeg :D

Egr klep is ook niet gecompliceerd om te vervangen trouwens.. de klep kost wel iets van 159-200 euro.
    Maar is schoonmaken niet voldoende?

Hey herman,

Onderaan deze pagina (elk open topic) staat snel reageren. Of op quote drukken ipv op pm. Dan staan je reacties ook hier.

Om antwoord te kunnen geven op je vraag, over hoe en hoe moeilijk een egr te vervangen is. Zullen we eerst moeten weten over wat voor corsa we het hebben.
    Bouwjaar en motortype zijn echt een vereiste. We weten niet eens of we het over een diesel of benzine hebben.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.